Chao Phraya dinner cruises.

Jag har ett presentkort på 500 baht på Prime Steak House som jag vann på golf för typ 2 år sen, kom hit så ska du få det.

Å det finns grymma restauranger här Jonas, förmodligen den restaurang tätaste stan i landet och ex Prime Steak House eller nån av dom Italienska där man måste boka bord för att få plats hade nog fått snålvattnet att rinna på dig. Men helt enkelt inte min grej, jag är rätt kräsen med maten och äter inget jvla Thai Isaan slags men skulle aldrig lägga mer än 200 baht på en måltid.
Eller iaf väldigt sällan. Det är så man blir rik Jonas... [emoji6]
Och hur kul är det att vara rik om man lever som man vore fattig?
Lägga ut 3000 bath och lyxa till det med en middag en gång i månaden kan man unna sig, som sagt jag gillar riktigt god mat och det får du inte för 200 bath, du får en hyfsat god middag för det ute.
Denna gången blev det inget lyxande på restaurang, det blev den här båtrippen istället.

Jag har ett presentkort på 500 baht på Prime Steak House som jag vann på golf för typ 2 år sen, kom hit så ska du få det.
Prime steak house låter som ett steak house och kedja sån skit käkar jag inte på, nu snackar jag om kvalitets restauranger och ingen kedje skit, skulle aldrig få in mig på en sådan restaurangkedja och tro att jag skulle njuta av maten där.

Lägga ut 3000 bath och lyxa till det med en middag en gång i månaden kan man unna sig, som sagt jag gillar riktigt god mat och det får du inte för 200 bath, du får en hyfsat god middag för det ute.
Denna gången blev det inget lyxande på restaurang, det blev den här båtrippen istället.
Lever som om man var fattig?
Jag missunnar aldrig mig själv något jag vill ha, men vill man inte ha så vill man inte. Skulle nog vara en bra erfarenhet för dig att tillbringa lite tid med mig och mina kompisar, dom är i din ålder och behöver inte jobba nåt mer nånsin...
Ofta är det folk som är ovana vid pengar som får en kick av att bränna.. För andra är det inget man tänker på, man bara lever så som man vill. En av mina kompisar här går i god för ca 10 mille sek och köper oftast mat för 30 baht, helt enkelt det käk han gillar. Jobba hårt i 50 år eller smart i 5... En del jobbar hårt hela livet och har ändå ingenting.
All är olika, har en annan kompis som har betydligt mer pengar och han lever som om idag var den sista.
Personligen har jag alltid varit lite medium, svensk ut i fingerspetsarna. Köper aldrig det billigaste för det är oftast skit men sällan det dyraste heller. 4 stärnor duger gott åt mig, den extra svindyra 5:e ger bara dålig eftersmak.

Ekonomiskt oberoende är en god smak, tom bättre än lakrits [emoji6]

Nattinatti..

Prime steak house låter som ett steak house och kedja sån skit käkar jag inte på, nu snackar jag om kvalitets restauranger och ingen kedje skit, skulle aldrig få in mig på en sådan restaurangkedja och tro att jag skulle njuta av maten där.
Så kan det bli när man har förutfattade meningar. Prime Steak House drivs av en Svensk och är en av dom finaste restaurangerna här och helt unik, finns bara en. Mycket hög klass med Svenska mått mätt och en av få som förmodligen går med vinst.

Påskafton och småfull idag men det kostade på att få polarn att börja sjunga [emoji3] [emoji3] [emoji3]

Lever som om man var fattig?
Jag missunnar aldrig mig själv något jag vill ha, men vill man inte ha så vill man inte. Skulle nog vara en bra erfarenhet för dig att tillbringa lite tid med mig och mina kompisar, dom är i din ålder och behöver inte jobba nåt mer nånsin...
Ofta är det folk som är ovana vid pengar som får en kick av att bränna.. För andra är det inget man tänker på, man bara lever så som man vill. En av mina kompisar här går i god för ca 10 mille sek och köper oftast mat för 30 baht, helt enkelt det käk han gillar. Jobba hårt i 50 år eller smart i 5... En del jobbar hårt hela livet och har ändå ingenting.
All är olika, har en annan kompis som har betydligt mer pengar och han lever som om idag var den sista.
Personligen har jag alltid varit lite medium, svensk ut i fingerspetsarna. Köper aldrig det billigaste för det är oftast skit men sällan det dyraste heller. 4 stärnor duger gott åt mig, den extra svindyra 5:e ger bara dålig eftersmak.

Ekonomiskt oberoende är en god smak, tom bättre än lakrits [emoji6]

Nattinatti..
Får du det att låta som jag springer runt med spenderarbyxorna och går ut såhär hela tiden.
Förutom en pizza som gick på 195 bath så har måltiderna vi ätit ute legat på 40-50 bath per person veckan som gått, förutom 1 frukost där jag ville sitta vid havet som min måltid gick på 95.
Men någon gång ibland kan man unna sig lite lyx.
Annars är jag med återhållsam, springer inte och köper det dyraste.
Och en blodig plankstek borde man unna sig en gång på ledigheten ;)

Ja och jag var inte ensam om att tycka det, pöjken sa här på morgonen att han tyckte det var så kul så han vill åka idag igen ;)
Då hade han roligt på båtturen iaf ;)

Nä lite bilder skulle vara roligt att se istället för allt prat om spenderarbyxor och vilken restaurang som är bättre än den andra som säkert inte fanns ens en gång längs båtturen ;)

Då hade han roligt på båtturen iaf ;)

Nä lite bilder skulle vara roligt att se istället för allt prat om spenderarbyxor och vilken restaurang som är bättre än den andra som säkert inte fanns ens en gång längs båtturen ;)
Har ju lagt ut bilder redan det ligger i min bild tråd.

Hittat för 795 per person nu på erbjudande, annars finns river star för 555 men white orchid ser finare ut.
Vi åkte med Chao Phraya princess.

https://www.thaicruise.com/

Alla båtarna avgick från samma pir i river city har jag för mig komplexet hette.
Där fanns alla bolagen men jag bokade via taxifirman jag använder visste inte var det var så var lättast vi hade inte tid att leta själva.

Får se kanske de har nåt erbjudande sedan också annars får det bli någon av de ovan.

Du och Mona S skulle passa bra ihop.:laugh:

Senast redigerad av en moderator:
Du och Mona S skulle passa bra ihop.:laugh:
Nej inte det minsta, hon kan inte hålla ordning på sin ekonomi och lever över sina tillgångar, jag har råd att bränna 3000 bath en gång i månaden.
Jag är raka motsatsen, jag håller ordning på min ekonomi och för ett regelbundet sparande och ser till att inte vara en dag försen med mina betalningar, betalar första möjliga dagen för att inte missa något ;) Ser till att vara så skuldfri som möjligt, bilen och condon jag köpte förra året är första gången i mitt liv jag köpt något på avbetalning.
Så nä vi hade inte passat ihop en sekund 2 totalt olika människor får du nog leta efter.

Tillbaka
Topp