Därför är Kinesiska turister viktigare än västerländska turister.

Fråga:

Marshall minor 2

Köptes i Thailand för 5500 thb.

Jag ser priset är i Sverige

Marshall Minor II Bluetooth (Hörlurar)

Ja sånt som det inte finns stort intresse för är många gånger dyrare, ingen kundkrets, dyr import.

Som kund betalar jag fortsatt mindre för många varor här nere.

Jag räknar vad jag betalar, inte vad man kan betala om man har avdragsmöjlighet, det är ju vad gemene man får betala som gäller.

Men det har förändrats när jag flyttade hit för 8 år sen så var ett playstation 3 mycket dyrare i Thailand, en lyxvara, idag är playstation 4 billigare i Thailand och inget speciellt.

Nu har dom börjat producera flera Mercedesmodeller i Thailand så priset på flera modeller har blivit mycket billigare, för mig det stod 40% billigare nån modell i Bangkokpost.

Telefoner har blivit billigare.

Min kamera kostade 8000 i Sverige, 5900 i Thailand.

Men som sagt förr var det tvärtom och mest på senare tid man ser förändring och då på varor som folk har intresse av och importeras i större mängd, tror inte dina lurar hamnar i den gruppen.

Jag handlar inte med mig saker från Sverige längre om jag gör en mellanlandning där för hittar det oftast till samma pris eller billigare här.

Ja sånt som det inte finns stort intresse för är många gånger dyrare, ingen kundkrets, dyr import.

Jag räknar vad jag betalar, inte vad man kan betala om man har avdragsmöjlighet, det är ju vad gemene man får betala som gäller.

Men det har förändrats när jag flyttade hit för 8 år sen så var ett playstation 3 mycket dyrare i Thailand, en lyxvara, idag är playstation 4 billigare i Thailand och inget speciellt.

Nu har dom börjat producera flera Mercedesmodeller i Thailand så priset på flera modeller har blivit mycket billigare, för mig det stod 40% billigare nån modell i Bangkokpost.

Men som sagt förr var det tvärtom och mest på senare tid man ser förändring och då på varor som folk har intresse av och importeras i större mängd, tror inte dina lurar hamnar i den gruppen.

Jag handlar inte med mig saker från Sverige längre om jag gör en mellanlandning där för hittar det oftast till samma pris eller billigare här.

Hmm
Är det något som du planerat at köpa så kan du ju fortfarande dra av momsen.
Du kan nog spara en hel del på det om du köper några dyrare grejer.

Nu köper inte jag MB. Nå väl en Mazda. Priset? Ja typ 50% högre än i Sverige. Typm det mesta annat än ris är DYRARE känner jag. I Importarat?

Inte finns stort intresse för? Det är väl tvärs om? Alla kapitalvaror skattas sjukt mycket.

Jag snackar pengar i butik. Inte nåt annat. Vill man köpa nån lustig gjihota phone. >fine men det är inte en iPhone.

Ja allt jag vill ha är importerat. Vet inte vad du snackar om faktiskt.

Vad betalar du mindre för? Intresseant att veta.

Måste ha varit en fantastisk kamera som gick på sådana hissnande summor som 5900 i Thailand vs 8000 (antar baht) i Sverige, vilken modell var det?

Kan man dra av momsen på en bil här i Thailand? Har aldrig kollat, men låter rätt crazy. med alla importskatter. :)

Det kan du säkert om du exporterar den.
Du kan nog råka ut för att betala moms till det land du importerar den till.
Importerar du den till Sverige så blir det enormt fel om du inte gillar att blåsa pengar i onödan.

Än har jag aldrig sett kinesiska turister i Norrlands skogar och fjäll.
Gott om dom är det knappast.
Dock dominerande kinesiska turister Gamla stan, Drottninggatan och Kungliga slottet i augusti.

Kina har egen skog på närmare håll.

Hej

Själva flyger vi ju ibland via Helsingfors flygplats och där är det ofta mycket Kineser som har besökt tomten, åkt rensläde och upplevt ex.vis norrsken, det verkar vara något som lockar asiater, har sett reportage ifrån liknande upplägg i norra Sverige, verkar fungera där också.

Närmaste turistorten för Kineser för mig blir Fjällbacka, dit kommer det ca 4-5 bussar fulla med Kineser dagligen i princip året runt, så frågar du mig dyker det upp Kineser lite överallt numera, det är ett stort land och när dom börjar resa märker man av det, även runt om i Europa är det gott om turistande Kineser.

Mvh isan lover

Nu köper inte jag MB. Nå väl en Mazda. Priset? Ja typ 50% högre än i Sverige. Typm det mesta annat än ris är DYRARE känner jag. I Importarat?

Inte finns stort intresse för? Det är väl tvärs om? Alla kapitalvaror skattas sjukt mycket.

Jag snackar pengar i butik. Inte nåt annat. Vill man köpa nån lustig gjihota phone. >fine men det är inte en iPhone.

Ja allt jag vill ha är importerat. Vet inte vad du snackar om faktiskt.

Vad betalar du mindre för? Intresseant att veta.
Det skrev jag ju tidigare mitt nitendo switch betala jag 10500 baht för i julas, kostar 9500 baht nu, kostar 3300 i Sverige på elgiganten.
Min samsung telefon var 1000 kr billigare i Thailand när jag köpte den, min samsung tablet 700 kr billigare.
Apples priser kan du gå in på deras hemsida och välja land och se pris i baht och krona, var billigare i Thailand i höstas, kanske dyrare nu?
Hoppar ju en del när växelkursen ändrar sig som den gör.

Men som sagt mycket är dyrare här med det förnekar jag inte, men vissa saker som var dyrare har blivigt billigare, jag skriver inte att allt blivit billigare till motsats från er som påstår att allt är dyrare.

Och ja många mercamodeller har Norska priser men några modeller har kommit till rätt humana priser.

Det skrev jag ju tidigare mitt nitendo switch betala jag 10500 baht för i julas, kostar 9500 baht nu, kostar 3300 i Sverige på elgiganten.
Min samsung telefon var 1000 kr billigare i Thailand när jag köpte den, min samsung tablet 700 kr billigare.
Apples priser kan du gå in på deras hemsida och välja land och se pris i baht och krona, var billigare i Thailand i höstas, kanske dyrare nu?
Hoppar ju en del när växelkursen ändrar sig som den gör.

Men som sagt mycket är dyrare här med det förnekar jag inte, men vissa saker som var dyrare har blivigt billigare, jag skriver inte att allt blivit billigare till motsats från er som påstår att allt är dyrare.

Och ja många mercamodeller har Norska priser men några modeller har kommit till rätt humana priser.
Ja exakt. Det som är nytt är dyrt. Köper du en gammal modell är den billigare. Men. Mot Sverige njae den är ÄNNU billigare i Sverige.

Ris, Lao Khao och bensin är billigare. Knappast mycket mer.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp