Den rekordstarka Bath:en

Du har lätt för att kritisera andra men vill/kan inte berätta vad du vill i stället. Trovärdigt??????????????????
Kritisera vet jag inte? Ja kanske, men det har ju inget med meningsskiljaktigheter att göra. Tycker bara att man ska skylla rätt ansvarig för rätt sak o med rätt proportion.,allt annan förstör ju faktiskt för det reella ändamålet och skapar en jävla massa missriktad olust o hat.
Ingen har väl nytta av att ta del.... nu kommer det, fake News.

Kanske inte så konstigt att inte tillräckligt duktiga vill bli poliser med den löneutveckling som de haft. Lägg därtill nattarbete och arbete under helger när andra firar. S vill inte ha duktiga poliser. Därför gör man inte tillräckligt för att förbättra för polisen. De som genomgått utbildningen tar andra jobb i stället.

Hej

Städerskor och sköterskor jobbar också på nätter och helger, det avspeglas inte i deras lönekuvert heller, men vinner Borgarna nästa val och sänker skatterna rejält för landets rikaste så blir det säkert bättre villkor för dessa grupper också.

Mvh isan lover

Hej

Städerskor och sköterskor jobbar också på nätter och helger, det avspeglas inte i deras lönekuvert heller, men vinner Borgarna nästa val och sänker skatterna rejält för landets rikaste så blir det säkert bättre villkor för dessa grupper också.

Mvh isan lover

Kan du förklara för mig hur städerskor, sköterskor och andra som tjänar mindre får det bättre ställt när allt de behöver för att ens leva och ta sig till jobbet blir dyrare och skatten på deras lön höjs?

Ibland undrar jag lite hur bortskämda en del är när de bara skrattar åt skatteökningar på bensin och arbete och tror att det skulle vara miljardärer som drabbas av detta... En av mina bästa barndomsvänner bor i Göteborg med sin fru, båda jobbar inom handel och har 2 barn.. Bensin, försäkring, busskort, trängselskatt, sköttehöjningar med mera påverkar deras ekonomi rejält mycket. Jag kan lova dig att det inte blivit bättre ställt för dessa under sossestyret. Jag kan faktiskt garantera dig att ett par som tillsammans har lägre lön än jag har ensam påverkas fan så mycket mer av bensinskatter, trängselskatter och annat än jag gör.

Kanske avskaffande av jobbskatteavdraget hade hjälpt dem eller vad tror du? 5-10% högre kommunalskatt hade nog gjort susen! Verkligen ordnat upp deras och alla andra låginkomsttagares ekonomi ;)

Hej

Mvh isan lover
Du oroar dig mycket för vad som hända efter ett val men är inte oroad över vad som faktiskt har hänt de senaste 5 åren och de närmaste åren fram till nästa val. Löner drar inte sjuksköterskor till sjukvården vad är S beredda att göra åt detta? Vem stoppar S från att lösa dagens problem?

Nu är jag gammelsosse, och alla vet ju vad vi tycker om invandring. ;=),
men va fan nu tar vi 20000 om året, sen räknar de med 50000!! anhöriga, inte per år utan totalt.
Alltså inga 100000 per år.

Ursäkta OT, lägger ner diskussionen av detta i denna tråden iaf. Diskussioner med strutsar och indoktrinerade "nyttiga idioter" lönar sig knappast.

2018 var invandringen till Sverige 132k varav ca 12k återvändande svenskar. 16k svenskar drog.

2019-2022 beräknas asyl- anhöriginvandringen bli 306k, grattis till alla svenska skattebetalare och brottsoffer.

Här kan den som vill se exempel på hur utvecklingen av detta blir, och inte blir det bättre.

/ SatanG

Senast ändrad:
Ursäkta OT, lägger ner diskussionen av detta i denna tråden iaf. Diskussioner med strutsar och indoktrinerade "nyttiga idioter" lönar sig knappast.

2018 var invandringen till Sverige 132k varav ca 12k återvändande svenskar. 16k svenskar drog.

2019-2022 beräknas asyl- anhöriginvandringen bli 306k, grattis till alla svenska skattebetalare och brottsoffer.

Här kan den som vill se exempel på hur utvecklingen av detta blir, och inte blir det bättre.

/ SatanG

Tyvärr såg och hörde jag sossarnas lösning på Filipstad och andra kommuner som går under... Ösa mer pengar över dem fast inte tillräckligt för att lösa ekonomin. Andra åtgärder var inte aktuella utan bara ösa lite pengar för syns skull... Sedan ska tillströmningen av nyanlända öka i dessa kommuner...

Värdegrunden var dock fin bland politikerna överlag. Invandrare över 40-45 är tydligen så fruktansvärt odugliga och korkade att det inte var lönt att ens försöka lära dem svenska, ge dem enklare arbetsuppgifter eller någon vardag. Bidrag var enda lösningen. Alltså människor som hade haft 20-30 år kvar i arbetslivet ifall de vore svenskar är inte lönt att ens försöka visa hur man städar ett rum, kokar kaffe eller krattar löv. Men dessa åsikter är inte rasistiska ifall du ger dem pengar, bara rasistiskt om du uttalar liknande utan att ge pengar.

Det verkar som de flesta har så hög lön eller bidrag att de inte vill jobba. Rimligen borde lösningen var bort med bidrag sänkta löner.

Tycker synd om Ingves han får göra hela jobbet själv.

Hej

Mvh isan lover

Om det inte avspeglas i lönekuvertet att man jobbar nätter och helger så kanske man ska ta upp det med den fackförening som borde se till att det syns att man jobbar obekväma tider.

[

Om det inte avspeglas i lönekuvertet att man jobbar nätter och helger så kanske man ska ta upp det med den fackförening som borde se till att det syns att man jobbar obekväma tider.

Hej

Inom all offentlig verksamhet är det mer politiska beslut som ligger bakom både dom ekonomiska ramarna och dom anställdas villkor, fackföreningarna har enligt mig alldeles för begränsade möjligheter att påverka, dessutom är strejkrätten till stor del begränsad inom den offentliga sektorn p.g.a att det ofta handlar om vård, omsorg, skola, räddningstjänst och annan för samhället viktig verksamhet.

Mvh isan lover

[

Hej

Inom all offentlig verksamhet är det mer politiska beslut som ligger bakom både dom ekonomiska ramarna och dom anställdas villkor, fackföreningarna har enligt mig alldeles för begränsade möjligheter att påverka, dessutom är strejkrätten till stor del begränsad inom den offentliga sektorn p.g.a att det ofta handlar om vård, omsorg, skola, räddningstjänst och annan för samhället viktig verksamhet.

Mvh isan lover

Du menar politiska beslut likt Socialdemokraternas där man nekar en grupp offentligt anställda en utlovad löneökning och sedan funderar över varför det är svårt att rekrytera kompetent personal? Där det inte ens räcker att ta deras utlovade löneökning ifrån dem utan även ta ifrån deras övriga budget för att finansiera annan verksamhet. Tydligen anser då S att denna offentliga verksamhet inte är särskilt viktig och det kanske den inte är då Sverige aldrig varit lugnare.

Därför att det finns så många på forumet som vet så mycket om hur man tar hand om ett land och dess invånare.
Men det konstiga är att de inte sitter i varken regering eller riksdag, inte ens fackföreningarna.

Men har hört argumenten i femtio år, same same.
Nja, tycker nästan alla kan ingenting om allting och därför inte får vara med det politiska livet på riktigt. :cool:;)

Tillbaka
Topp