Den rekordstarka Bath:en

Bangkok, Phuket och Krabi fortsatt på topp 5 över Svenskars resmål till vintern trots den starka bahten.
Själva kommer vi åka till Maysia, skall boka när jag kommer hem så jag inte kan smita undan ;)

Hotell verkade väldigt billigt i Malsysia.

Bangkok, Phuket och Krabi fortsatt på topp 5 över Svenskars resmål till vintern trots den starka bahten.
Själva kommer vi åka till Maysia, skall boka när jag kommer hem så jag inte kan smita undan ;)

Finns det något som du har erfarenhet av och kan rekommendera?

Hotellrum är billiga i Malaysia och stora till ytan, man får mycket boende för pengarna.
I övrigt är det inte så billigt där, taxi och transporter är prisvärda.

Har du några tips när det gäller stadsmiljö, natur och (militär) historia
Stadsmiljö och natur så är ju Chiang Mai bra, fast luften brukar ju va dålig Jan-Mars.
Fin natur där runtomkring men inget hav.
Jag tycker det är finast runt Nov innan torkan slått till och allt blir fult och gult ;)
Har man bil så är ju Bangkok-Khao Kho-Phitsanulok-Chiangmai-Chiangrai en fin tur med både städer och fin natur, route 66 vid Khao Kho blev av Lonely planet utsedd till Thailands finaste vägsträcka.

Hotellrum är billiga i Malaysia och stora till ytan, man får mycket boende för pengarna.
I övrigt är det inte så billigt där, taxi och transporter är prisvärda.
Verkar vara mycket condo/hotell, kollat på Georgetown för Penang vi skall till och det mesta verkar ju vara condon där dom hyr ut rum som hotell.
Jen by Shangri La tror jag det hette vi skall bo på, tänkte Hardrock först men var ju utanför Georgetown.
Det blir ju vår familj plus 8 Svenskar till så får hamna på samma hotell.

Verkar vara mycket condo/hotell, kollat på Georgetown för Penang vi skall till och det mesta verkar ju vara condon där dom hyr ut rum som hotell.
Jen by Shangri La tror jag det hette vi skall bo på, tänkte Hardrock först men var ju utanför Georgetown.
Väldigt vanligt med byggnader som både är hotell och condo med privat uthyrning.
En djungel för att boka.
Hotell delen har som regel mindre rum med daglig städning och 24 timmars lobby, mens condo är större med självhushåll och både in- och utcheckning sköter man själv på olika sätt.
Vi fick en pin-kod till både rum och hissar.
Nycklar och kort fanns i ett kodat nyckelskåp.
Ibland möter en värd/ombud upp för incheckning.
Inte sällan äger en person en hel våning som hyrs ut.

Har du tips så får du gärna lägga in dessa i min Malaysiatråd.

Tillbaka
Topp