Den rekordstarka Bath:en

Isan Lover

Forumveteran
Har legat på den här nivån #,555- 3,65 rätt länge nu.
Kan det vara det nya normala?

Hej

Det tror inte jag, det fortsätter nog uppåt så sakta och vid årsskiftet kanske vi närmar oss det gamla normala som är runt 4 baht för 1 krona.

Både Thailändska industriledare och Centralbankern varnar för en kollaps.

Mvh isan lover

soysanwan

Forumveteran
Hej

Det tror inte jag, det fortsätter nog uppåt så sakta och vid årsskiftet kanske vi närmar oss det gamla normala som är runt 4 baht för 1 krona.

Både Thailändska industriledare och Centralbankern varnar för en kollaps.

Mvh isan lover
Den senaste uppgången kunde förklaras av pandemin.
Det krävs nog mera för att få en bättre kurs. Kanske Thailand vågar bli mera aktiva med att försöka påverka kursens värdering efter Bidens tillträde.

Isan Lover

Forumveteran
Den senaste uppgången kunde förklaras av pandemin.
Det krävs nog mera för att få en bättre kurs. Kanske Thailand vågar bli mera aktiva med att försöka påverka kursens värdering efter Bidens tillträde.

Hej

Ja vi får se hur det slutar, själv är jag ju född optimistisk så jag tror på en fortsatt stärkt krona, hur Biden kommer att resonera vet vi ju inte ännu, men kanske kommer bathen att fortsätta tappa i värde oavsett och då löser sig väl problemet med en för stark valuta lite av sig självt

Det som talar för en stärkt Krona i förhållande till Bathen är väl att Sverige har lyckats klara ekonomin under pandemin ganska bra jämfört med många andra länder, sen är vi ju inte så beroende av turism som Thailand.

I Thailand varnar både Industriledare, Turistansvariga, Centralbank och ekonomer för kris och kollaps, en del tror t.o.m att 2021 kommer att vara ett ännu sämre år än 2020 ekonomiskt, det låter ju inte så lovande.

Mvh isan lover

Krister

Forumveteran
Jag hoppas kursen fortsätter åt rätt håll.
Har ju fortsatt NOK ståendes i väntan på transfer av condon.
Dom sa innan nyår men snart där så börjar tvivla.
Det är landoffice som tar tid, vet inte om papper skall granskas för varje enskild condo, isåfall tar det ju tid, är ju en del som skall överföras vid ett nybygge.
Har garderat mig och vågar inte växla så jag bara har summan, så kraschar kronan ;)
Men hoppas nåt sker snart men fortsätter kursen såhär så är det ju bra att det tar tid, ju billigare blir condon.
Är sista transferdelen igen, resten av betalningarna har jag snittat tror det var runt 4,2 i kurs.
Min hyresvärds x jobbar på land office. Vet ej hur uppsatt chef hon är men kör merca så rätt upp e hon nog. Hon sa till frugan att e det nåt så e det bara att höra av sig.

PanPan

Forumveteran
Min hyresvärds x jobbar på land office. Vet ej hur uppsatt chef hon är men kör merca så rätt upp e hon nog. Hon sa till frugan att e det nåt så e det bara att höra av sig.
Ja men du köper väl om du köper condo i din frus namn, så det där är ju inget som kommer röra dig.
Jag har köpt condon i mitt namn och då måste pengarna komma in från utlandet.
Har vart och pratat med bank och mäklare.
Får inte köpa condo som utlänning i utländskt namn ens på pengar intjänade på krypto och aktier här nere.
Det måste isåfall vara intjänade pengar med WP.

Men som sagt för din del spelar det ingen roll det du citerade hade bara gällt om du skulle köpt i ditt namn.
Så du behöver nog inte nyttja nån kontakt på landoffice.

Sen behövde man inte ens gå med till landoffice, dom som byggt condot fixade allt.

Norrlandsboy

Aktiv medlem
Ja men du köper väl om du köper condo i din frus namn, så det där är ju inget som kommer röra dig.
Jag har köpt condon i mitt namn och då måste pengarna komma in från utlandet.
Har vart och pratat med bank och mäklare.
Får inte köpa condo som utlänning i utländskt namn ens på pengar intjänade på krypto och aktier här nere.
Det måste isåfall vara intjänade pengar med WP.

Men som sagt för din del spelar det ingen roll det du citerade hade bara gällt om du skulle köpt i ditt namn.
Så du behöver nog inte nyttja nån kontakt på landoffice.

Sen behövde man inte ens gå med till landoffice, dom som byggt condot fixade allt.
PanPan! Under dessa år som jag har läst på TS har jag märkt att du har mycket kunskaper om både bostadsköp, ekonomi och andra frågor som berör Thailand.
Kan du starta en tråd just om condo-köpet?
Jag uppskattar mycket dina kunskaper, jag själv vill köpa en condo så fort sluta jobba i Sverige men hör hela tiden dubbla budskap, vet inte vad gäller.
Det finns en del frågor.
Det skulle bli kanon om någon ta sig i kragen o göra det.

Krister

Forumveteran
PanPan! Under dessa år som jag har läst på TS har jag märkt att du har mycket kunskaper om både bostadsköp, ekonomi och andra frågor som berör Thailand.
Jag uppskattar mycket dina kunskaper, jag själv vill köpa en condo så fort sluta jobba i Sverige men hör hela tiden dubbla budskap, vet inte vad gäller.
Det finns en del frågor.
Skall du byta ut norrland mot pattaya?

Jag saknar jämtland nu. Nä ja vet det e bara halvägs upp men det är därifrån jag har mina barndomsminnen. Att se bilder på när folk paddlar, fiskar o jagar gör mig avis. Jag har bearbetat frugan i många år att Sverige är faktiskt vackert och hon skall ge det en chans till.

Så i sommar hoppas jag de flesta blivit vaccinerade och man kan resa igen. Siktar på mitten av juli till mitten av augusti. Resa hela familjen och mitt huvudmål blir Mattmar.

:love_transparent::love_transparent::love_transparent:

Jo-Be

Forumveteran
Mån.

Screenshot_20210222-104701.png

Norrlandsboy

Aktiv medlem
Skall du byta ut norrland mot pattaya?

Jag saknar jämtland nu. Nä ja vet det e bara halvägs upp men det är därifrån jag har mina barndomsminnen. Att se bilder på när folk paddlar, fiskar o jagar gör mig avis. Jag har bearbetat frugan i många år att Sverige är faktiskt vackert och hon skall ge det en chans till.

Så i sommar hoppas jag de flesta blivit vaccinerade och man kan resa igen. Siktar på mitten av juli till mitten av augusti. Resa hela familjen och mitt huvudmål blir Mattmar.

:love_transparent::love_transparent::love_transparent:
Ibland är man tvungen att lämna även dem som man älskar. Jag älskar Norrland jag har bott det mesta av mitt liv här uppe men kroppen hänger inte med kylan längre. Jag lider av inflammation på vintertid, när jag är i Thailand eller ett värmare klimat då försvinner allt besvär.
Läkaren var 99% säkert att jag hade prostatacancer men det var bara inflammationer pga kylan.
Det blir bara höst och vinter i Thailand om Bath inte blir starkare ( jag skrev om Bath i slutet för att hålla mig vid tråden 555)))

Krister

Forumveteran
Ibland är man tvungen att lämna även dem som man älskar. Jag älskar Norrland jag har bott det mesta av mitt liv här uppe men kroppen hänger inte med kylan längre. Jag lider av inflammation på vintertid, när jag är i Thailand eller ett värmare klimat då försvinner allt besvär.
Läkaren var 99% säkert att jag hade prostatacancer men det var bara inflammationer pga kylan.
Det blir bara höst och vinter i Thailand om Bath inte blir starkare ( jag skrev om Bath i slutet för att hålla mig vid tråden 555)))
Köp bitcoin och säkra dina sek mot baht redan idag. Lev på avkastningen. Ännu har inte den stora massan gått in i btc och den ska upp mycket mer på sikt.

soysanwan

Forumveteran
Köp bitcoin och säkra dina sek mot baht redan idag. Lev på avkastningen. Ännu har inte den stora massan gått in i btc och den ska upp mycket mer på sikt.
Det största hotet mot bitcoin är kriget mot terrorismen. Nationalstaterna gillar inte sånt som inte går att spåra.
Blir det spårbart så går kriminella ut från kundgruppen.

SatanG

Forumveteran
Det största hotet mot bitcoin är kriget mot terrorismen. Nationalstaterna gillar inte sånt som inte går att spåra.

Själv tror jag det största hotet är att krypto tar ifrån banker och länder kontroll över det finansiella systemet.
Med det kommer ju även förlorad makt för politiker.

/ SatanG

Inte går att spåra?? Du vet väl om att varenda transaktion är spårbar med BTC. Det är ju den transparensen som gör att den drar så sjukt mkt energi.

Nej, det är kontrollen över valutan och möjligheten att späda ut den över tid som politikerna och centralbankerna är ute efter. Den släpper de aldrig frivilligt, tror man det är man sjukt naiv och historielös.

PanPan

Forumveteran
Det finns en del frågor.
Bättre du startar en tråd så skall jag svara på dom så gott jag kan.
Jag snackade och umgicks lite med olika mäklare här nere förr.
Har lite koll och kan nog svara på en del frågor.
Finns även en guide att ladda ner på pdf på Bangkokbanks hemsida vad som gäller.

Liknande trådar

Topp