Den rekordstarka Bath:en

 
Tors.

Screenshot_20210318-134025.png
 
En fråga, värden på en valuta jämförs ofta med hur bra folket kan leva med sina löner i landet.
Vet någon i vilken nivå lönerna ligger i Thailand? Hur mycket tjänar en lärare, polis,läkare ellet industriarbetare?
 
Min frus syster jobbar i isan som lärare på statsskola hon har ca 45000/mån

Hej

Falanger brukar få ca 25 000 baht per månad, men Thailändska lärare med lång anställningstid kan komma upp summor på 40 000-45 000 baht på hyfsat stora statliga skolor, kanske mer på riktigt stora skolor i större städer.

Mvh isan lover
 
Karringen fick just ett samtal fran Soul Syd Korea dar en av hennes vanninor jobbar som Massos hon hade 100 000 baht i manaden.Om man nu ska tro pa det..
 
Hittade på nätet, är det sant?

Screenshot_20210322-203226_Chrome.jpg

Det ser inte ut som det verkligen ligger till, iaf i Bangkok.
En läkare ligger, vad jag förstår, på mellan 200-600k beroende på "specialitet". Kirurger har även del av varje operation.
En lärare går mellan 15k-200k beroende på om det är en nybakad statlig tjänst eller en bättre privatskola för en expat.
En maid minst 10k/månad
En fabriksarbetare 10-15k, runt 15k med övertiden.
En enkel admin på ett företag 15-30k beroende på nationellt eller internationellt företag samt engelskakunskaper.
Officemanagers 40-130k se ovan

/ SatanG
 
Fan vilka löner ni räknar upp.

Jag hade 6000 baht i månaden när jag var lärare på BEC school i Pattaya. Och det hade även dom thailändska lärarna.

Det var visserligen i början av århundradet men så mycket kan väl ändå inte thailändska löner stigit?

BTT
 
 
 
Tillbaka
Topp