Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Klart det inte är inklusive avdrag och kostnader. Det är en riktkurs för banker, växelbolag att hålla sig efter, den egna kursen, kostnader sätter banken och växelbolag själva, det har du väl sett förr att skiljer sig mellan bank och växelbolag.
Men någonstans finns en riktkurs och det är den som är på XE.
Då ska vi se! Det har varit en spännande vecka med USAs inflation som har rasat till vår fördel när det gäller för vår kursväxling : Sek -> Thb.
Veckans Kurs :
Ett gott slut på veckan och bra utjämning på slutet, nu, önskas bara sakta men säker uppgång av kursen så man slipper ta till gråt vid varje växling...
Bra att du tar upp detta flimmer. Kursen som oftast presenteras här är en sk internet kurs. De gå inte att handla till den kursen.
Vill man veta vilken kurs man kan tänkas få när man använder sitt Visa eller Mastercard så publiceras Visa och Mastercard s kuser av respektive institution. Man ska dock ha koll på sitt kort. Ett kort utan valutapåslag är att rekommendera, påslaget kan gå upp till ett par procentenheter.
Exchange Rates & Currency Conversion Calculator – Use the converter to get an indication of the rate you may receive when using your Visa card. Learn more.
Mastercard currency converter tool calculates foreign exchange rates for all the major currencies worldwide to enable cross-border purchases and ATM transactions.
Då ska vi se! Det har varit en spännande vecka med USAs inflation som har rasat till vår fördel när det gäller för vår kursväxling : Sek -> Thb.
Veckans Kurs :
Ett gott slut på veckan och bra utjämning på slutet, nu, önskas bara sakta men säker uppgång av kursen så man slipper ta till gråt vid varje växling...
Kan ju också vara så att bahten rasat lite pga omröstningen gällande PM i Thailand gick inte igenom i veckan, och troligtvis inte nästa gång heller och man börjar oroa sig för demonstrationer och ekonomin i landet börjar ta stryk pga oroligheter.
Börsen i Thailand har rasat rejält sista månaden, på sitt lägsta sen 2020 början av pandemin.
Samt att kronorna stärkts på det.
Baht är rörlig valuta inte peggad.
Kan ju också vara så att bahten rasat lite pga omröstningen gällande PM i Thailand gick inte igenom i veckan, och troligtvis inte nästa gång heller och man börjar oroa sig för demonstrationer och ekonomin i landet börjar ta stryk pga oroligheter.
Börsen i Thailand har rasat rejält sista månaden, på sitt lägsta sen 2020 början av pandemin.
Samt att kronorna stärkts på det.
Baht är rörlig valuta inte peggad.
Two for one!? @PanPan
1. USA, och deras inflations ras..
2. Thailändska regeringen, med dess"tomtar"som visar upp fulspel hela tiden..
= Kursen stiger!?.
Two for one!? @PanPan
1. USA, och deras inflations ras..
2. Thailändska regeringen, med dess"tomtar"som visar upp fulspel hela tiden..
= Kursen stiger!?.
Bahten är fortsatt inte peggad mot dollar.
Baht har inte följt dollar, bahten har gjort större ändringar mot dollar än sek mot dollar på 1 år.
Thailändska riksbanken gör precis som andra riksbanker justerar räntan.
Men mycket har hänt veckan som vart.
Oroligheter i Thailand pm val.
Sverige fick godkännt Nato.
Inflationen ner men inte så mycket i Sverige så man tror på 2 räntehöjningar till i år i Sverige istället för en.
Jag fick en reklamblad från Norwigans Bank, jag kan ta ut upp till 150k kronor utomlands med 1,75% avgift på totala valuta summan, har någon testat det?
1,75% är hög men i nödfall är det värt.
Jag fick en reklamblad från Norwigans Bank, jag kan ta ut upp till 150k kronor utomlands med 1,75% avgift på totala valuta summan, har någon testat det?
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.