Den rekordstarka Bath:en

Jag skickade ner en sudd igår, blev förvånad att den hade gått upp ytterligare 2 öre tiĺl 3.15. Man blir glad över det lilla.

Hej

Själv tror jag att EU kommer att fortsätta växa och bli starkare så något europeiskt krig ser jag inte i min kristallkula, lösningen på många av dom problem som diskuteras just nu beror ju på att EU inte har kontroll över sin yttre gräns, skulle man stärka skyddet vid EU.s yttre gräns skulle ju hoten ifrån Erdogan bli meningslösa, dessutom skulle det ju bli lättare att komma överens med Ungern och Polen.

Tycker att Sverige har en given plats i EU och att det har varit viktigt i vissa frågor, men jag inser också att vissa EU lagar och regler har tvingat Sverige att ändra sig och ibland har det varit bra, men naturligtvis inte alltid.

Mvh isan lover
Jag hoppas, att du har rätt men glöm inte att det var "nära" krig p g a namnet Makedonien och att Grekland motsatte sig att Nordmakedonien skulle få vara med och leka på EU:s gård.

Det kan uppstå kris och ev krig i liten skala om man misslyckas med Nordirland. En krigshätsare kan ställa till med krig viktigt eller av misstag.För att skapa fred måtte i regel alla vara med.

En stark yttre gräns framstår som önskvärt och gära med avtal med länderna på andra sidan medelhavet. Svält ut flyktingsmugglarna.

Jag hoppas, att du har rätt men glöm inte att det var "nära" krig p g a namnet Makedonien och att Grekland motsatte sig att Nordmakedonien skulle få vara med och leka på EU:s gård.

Det kan uppstå kris och ev krig i liten skala om man misslyckas med Nordirland. En krigshätsare kan ställa till med krig viktigt eller av misstag.För att skapa fred måtte i regel alla vara med.

En stark yttre gräns framstår som önskvärt och gära med avtal med länderna på andra sidan medelhavet. Svält ut flyktingsmugglarna.

Sverige ska inte bygga murar, som det så fint uttrycktes.
Vi låter andra länder sköta det, så att vi kan ha ett gott samvete och slå oss för bröstet i vanlig ordning.

Alla utan @magunnar verkar vara ense om att det blir ingen räntehöjning på Torsd, får hoppas han har rätt att dom höjer och att Norrmännen följer efter.

"Stor oenighet råder kring om Riksbanken kommer höja, sänka eller lämna reporäntan oförändrad under de kommande åren. Det visar en SvD-enkät som analytiker, professorer och sparekonomer svarat på.

Det enda bedömarna är ense om är att reporäntan lämnas kvar på minus 0,25 procent på torsdag. Och frågorna till riksbankschef Stefan Ingves är många."

Alla utan @magunnar verkar vara ense om att det blir ingen räntehöjning på Torsd, får hoppas han har rätt att dom höjer och att Norrmännen följer efter.

"Stor oenighet råder kring om Riksbanken kommer höja, sänka eller lämna reporäntan oförändrad under de kommande åren. Det visar en SvD-enkät som analytiker, professorer och sparekonomer svarat på.

Det enda bedömarna är ense om är att reporäntan lämnas kvar på minus 0,25 procent på torsdag. Och frågorna till riksbankschef Stefan Ingves är många."
Jag och @Mr.Jo :p:p:p:p:p
Nää, vet inte om Mr. Jo???
Han är upptaken med ambassaden och hotell och damer.
Kanske svarar han då är vi kanske 2

Sverige ska inte bygga murar, som det så fint uttrycktes.
Vi låter andra länder sköta det, så att vi kan ha ett gott samvete och slå oss för bröstet i vanlig ordning.
En annan svensk paradgren är solidaritet. Därför ska vi som begriper allt bäst av alla tala om för andra att de ska bygga murar åt oss gratis och ställa upp solstolar så att vi kan inspektera arbetet mot skälig ersättning.

Jag och @Mr.Jo :p:p:p:p:p
Nää, vet inte om Mr. Jo???
Han är upptaken med ambassaden och hotell och damer.
Kanske svarar han då är vi kanske 2
Jag tror inte så mycket för är inte religiös, men skulle förvåna mig om de inte ens försöker komma till 0%. :cool::p
Har inte följt Norge men de måste vara riktiga nöt med tanke på all olja m m och de harvar i träsket. Samt elektrifierar ett oljeland wow. :p

Jag tror inte så mycket för är inte religiös, men skulle förvåna mig om de inte ens försöker komma till 0%. :cool::p
Har inte följt Norge men de måste vara riktiga nöt med tanke på all olja m m och de harvar i träsket. Samt elektrifierar ett oljeland wow. :p
Det gör inget att du är religiös @Mr.Jo jag har blivit Buddist så jag tror för dig.:wai:
OKEJ:p:p

Norge har höjt räntan 3 gånger på 1 år och ligger på +1,5% om jag inte missminner mig.
Men med tanke på att deras kurs ligger nästan likt med Sverige som har minusränta så känns det som nåt är kraftigt fel där?

Norge har höjt räntan 3 gånger på 1 år och ligger på +1,5% om jag inte missminner mig.
Men med tanke på att deras kurs ligger nästan likt med Sverige som har minusränta så känns det som nåt är kraftigt fel där?
Sant, valutamarknaden följer inte någon enkel logik. Inte alltid säkert att räntan är huvudspåret. I fallet Sverige är det nog så plus alla stärnor i topposter inom regeringen. :p
I Norges fall kan det vara så att de dras med Sverige.
Men jag menar att om de hade skött korten rätt i Norge med all den rikedomen de har fått till sänks så borde det inte vara såhär.

Sant, valutamarknaden följer inte någon enkel logik. Inte alltid säkert att räntan är huvudspåret. I fallet är det nog så plus alla stärnor i topposter inom regeringen. :p
I Norges fall kan det vara så att de dras med Sverige.
Men jag menar att om de hade skött korten rätt i Norge med all den rikedomen de har fått till sänks så borde det inte vara såhär.
Ja dom sa det för 2-3 år sen och såg en graf där NOK slutade följa oljepriset och började följa SEK, var väldigt tydlig graf, oljepriset gick upp och nok gick ner i takt med SEK.
Innan såg man på samma graf att NOK följt oljepriset innan men sen när oljepriset började gå upp igen tog dom var sin väg i en korsning.

Ja dom sa det för 2-3 år sen och såg en graf där NOK slutade följa oljepriset och började följa SEK, var väldigt tydlig graf, oljepriset gick upp och nok gick ner i takt med SEK.
Innan såg man på samma graf att NOK följt oljepriset innan men sen när oljepriset började gå upp igen tog dom var sin väg i en korsning.
Finns ett annat oljeland med kanske världens största oljereserver som har dribblat bort inte bara valutan utan hela ekonomin.
Vänster kan och miljömuppar. Ok en del högerfigurer är ju rätt kompasslösa också om man utrycker sig milt. Som Rain..man hette han visst och rödluvan.
Annars vet faktiskt väldigt lite om Norge men gissar att även där har miljöpartier fått något att säga till.

Tillbaka
Topp