Den rekordstarka Bath:en

 
Nu fick jag höra gnället från några amerikanska vänner i Korat på Messenger.
Bara 30thb för en USD och 33thb för en €.
 
Nu fick jag höra gnället från några amerikanska vänner i Korat på Messenger.
Bara 30thb för en USD och 33thb för en €.

Är väl inte så konstigt att folk bekymras över att man får allt mindre för sina pengar. Som tur är, för dom, så har ju kronan gått klart sämst men det är ju inte så konstigt. Bra iofs när man åker på semester till hemlandet, saker kostar ju inte så mycket.

/ SatanG
 
Är väl inte så konstigt att folk bekymras över att man får allt mindre för sina pengar. Som tur är, för dom, så har ju kronan gått klart sämst men det är ju inte så konstigt. Bra iofs när man åker på semester till hemlandet, saker kostar ju inte så mycket.

/ SatanG
Vem vill åka till DDR ;)
Fast det känns som kronan har vänt i graven få se om den kommer upp igen.
Bath rasar när den vänder. Det är frustrerat bland thai mot regeringen. Oroligheter och frustration kan vara grogrund till fall. När den kommer så blir det förmodligen rejält.
Fast jag har haft fel förut, minns bara inte när. :p
 
Hej

Är Thailand på väg mot en recession?


Mvh isan lover
Kapitalismens största problem en ökning på 2,4% ses som ett misslyckande och det är sjukt måste bara öka, hålla en vinst men lägre än innan är ett misslyckande.
2,4% högre vinst än förra året, det är inte bara 2,4% vinst som menas.
Detta som gör att jorden kommer förstöras av parasiten människan, världssystem kräver årlig expansion och till slut finns inget kvar, jorden producerar inte i samma takt som vi konsumerar längre.
 
Hej

Helt rätt, kroppen är fantastisk och väldigt anpassningsbar, för mig tar det några veckor innan kroppen ställer om, vi har ingen AC i huset alls eftersom vi mestadels är där på vinterhalvåret, själv fryser jag precis som du om temperaturen går ned till 20-25 grader, har då på mig långbyxor, varm jacka och även mössa om jag åker moppe, annars drar man lätt på sig en förkylning, sover jag middag efter en hård arbetsdag på farmen brukar jag dra på mig en filt även om det är 30 grader varmt, då skrattar frugan och säger att man börjar bli en riktig Thai. :)

Mvh isan lover
Helt ärligt.
Har du verkligen på dig långbyxor och en varm jacka en svensk vår/sommar när temperaturen visar 20-25 grader?
 
Helt ärligt.
Har du verkligen på dig långbyxor och en varm jacka en svensk vår/sommar när temperaturen visar 20-25 grader?

Hej

Nej absolut inte, men ställer kroppen om till kroppsarbete i 30-37 graders värme så känns 20-25 grader kallt.



Här är en bild på mig och pojken som visar hur vi går klädda på vintern i Isaan, man får t.o.m värma sig vid en brasa.

Mvh isan lover



9A9B1DDA-1A62-49BA-96E7-BBD2156D231D.jpeg


9A9B1DDA-1A62-49BA-96E7-BBD2156D231D.jpeg
 
Helt ärligt.
Har du verkligen på dig långbyxor och en varm jacka en svensk vår/sommar när temperaturen visar 20-25 grader?

Hejsan

Det kallaste jag har upplevt I Bangkok är 18 eller 19 grader och då har man drivis i pungen. Riktigt kallt är det. Och alla Thailändare går i vinter mössor och jackor. I Norra Thailand fryser man så man huttrar (Ibland) på vintern.

Och han ser ju ut att vara äldre än Fantomen och ungdomarna tänker inte på att man känner sig kallare med åldern. (Inget du får läsa om i den nya fantastiska tråden VI SOM INTE ÄR 50)
 
Hejsan

Det kallaste jag har upplevt I Bangkok är 18 eller 19 grader och då har man drivis i pungen. Riktigt kallt är det. Och alla Thailändare går i vinter mössor och jackor. I Norra Thailand fryser man så man huttrar (Ibland) på vintern.

Och han ser ju ut att vara äldre än Fantomen och ungdomarna tänker inte på att man känner sig kallare med åldern. (Inget du får läsa om i den nya fantastiska tråden VI SOM INTE ÄR 50)

Som jag sa, han lyckades att klicka like innan jag var färdig med mitt svar. Kanske man möter honom när han är ute och går på gatan som en vanlig dödlig man någon dag, Mr Walker
 
På nätter i Isaan kan det bli rejält kallt, i Bangkok är det aldrig riktigt kallt. Var som lägst 21 förra veckan en tidig morgon. Men denna gången var det torrt så även 33 kändes inte varmt. Inte en droppe regn i Bangkok när jag var där.
 
Helt ärligt.
Har du verkligen på dig långbyxor och en varm jacka en svensk vår/sommar när temperaturen visar 20-25 grader?
Går inte att jämföra. Idag var jag på cykeltur och väntade att dra iväg när det blev närmare 25 grader.
Nu sitter jag hos tandläkaren och har långbyxor, och tshrit samt en jeansjacka över. Har inte blivit över 30 än  :cool::p
I sverige med denna värme hade nog badbyxor varit lämpligare.
 
Går inte att jämföra. Idag var jag på cykeltur och väntade att dra iväg när det blev närmare 25 grader.
Nu sitter jag hos tandläkaren och har långbyxor, och tshrit samt en jeansjacka över. Har inte blivit över 30 än  :cool::p
I sverige med denna värme hade nog badbyxor varit lämpligare.
Ja i Sverige så tyckte man ju att 25gr va varmt å skönt men efter några år här så tycker man att allt under 30 är kyligt och då åker jeans å tröja på :cool:
 
Ja i Sverige så tyckte man ju att 25gr va varmt å skönt men efter några år här så tycker man att allt under 30 är kyligt och då åker jeans å tröja på :cool:
Inte så konstigt egentligen, i Sverige är det över tjugo grader bara ett par dagar om året så dom hinner inte vänja sig. :D
Lite som Vladimir Smirnoff en rysk skidåkare bjöd grillfest till svenska besökare för vädret var perfekt för det - 5 grader.
Sedan kan man träta hur mycket som helst vilket som är bäst.
Fast värme är mest hälsosamt för kroppen. Det vet alla.
Finnar bastar och svenskar drömmer om solen för det mesta så även dom vet. :cool:
 
Inte så konstigt egentligen, i Sverige är det över tjugo grader bara ett par dagar om året så dom hinner inte vänja sig. :D
Lite som Vladimir Smirnoff en rysk skidåkare bjöd grillfest till svenska besökare för vädret var perfekt för det - 5 grader.
Sedan kan man träta hur mycket som helst vilket som är bäst.
Fast värme är mest hälsosamt för kroppen. Det vet alla.
Finnar bastar och svenskar drömmer om solen för det mesta så även dom vet. :cool:
Äh, vilken mes.
"I hemstaden Novosibirsk firar Karelin och hans vänner en kompis födelsedag med grillspett och vodka. Festen hålls utomhus trots 20 minusgrader. Kylan avskräcker inte brottaren. Något han däremot måste se upp med är kringströvande björnar som kan lockas dit av doften från det grillade köttet."
 
Äh, vilken mes.
"I hemstaden Novosibirsk firar Karelin och hans vänner en kompis födelsedag med grillspett och vodka. Festen hålls utomhus trots 20 minusgrader. Kylan avskräcker inte brottaren. Något han däremot måste se upp med är kringströvande björnar som kan lockas dit av doften från det grillade köttet."

Karelin var ett monster utan dess like.
 
 
 
Tillbaka
Topp