Den rekordstarka Bath:en

 
Vad ska du shoppa isf?

Du vet vem du skickar med ;)

Ärligt talat skickar jag inga containers förrän krisen e över
Nä skall jag shoppa så tänkte jag en Samsung S20 5G ultra men jag tror fortsatt den var billigare på Samsungbutiken i Thailand.
Sonen fick tag i min telefon så lite sprickor här och där ;)
 
NOK upp 3,4% mot baht last 24hr.
Tror inte jag växlar nåt direkt åt det hållet föränn tidigast slutet av April.
Månadsutgifterna blir väl låga, jag på en båt med fri kost och frugan har bunkrat upp och vägrar gå ut.
Försökte få henne att gå till banken och betala räkningar men hon är rädd för corona.
Hon skulle ringa för internetbetalning.
 
NOK fortsätter upo denna veckan, snart 1:1 igen med SEK och 3,224 mot thb.
Känns lite bättre, skönt att man slapp växla när den var nere i 2,78.

För första gången på många år finns det ekonomer som spår en fortsatt uppgång för NOK.

 
NOK fortsätter upo denna veckan, snart 1:1 igen med SEK och 3,224 mot thb.
Känns lite bättre, skönt att man slapp växla när den var nere i 2,78.

För första gången på många år finns det ekonomer som spår en fortsatt uppgång för NOK.


Jag tillåter mig i att spekulera att den massproduktion av pengar som nu sker ur "tomma intet" med Federal Reserve, ECB och väldigt många länders centralbanker på sikt bara leda till att nästan oavsett valutan heter, så kommer köpkraften att minska radikalt. På det lite kortare sikt så går dock USD ut som en vinnare som varande "Reserve currency" mot de flesta andra valutor och för att så mycket affärer sker i USD. Men även USD kommer på lite sikt gå käpprätt ned i avgrunden jämfört med t.ex. guld, silver och reala tillgångar som t.ex. skog och mark osv. Fastigheter är dock en av bubblorna och det verkar som att denna håller på att kollapsa i Australien och sedan i...? Många bubblor som är på väg att brisera ytterligare.
 
Jag tillåter mig i att spekulera att den massproduktion av pengar som nu sker ur "tomma intet" med Federal Reserve, ECB och väldigt många länders centralbanker på sikt bara leda till att nästan oavsett valutan heter, så kommer köpkraften att minska radikalt. På det lite kortare sikt så går dock USD ut som en vinnare som varande "Reserve currency" mot de flesta andra valutor och för att så mycket affärer sker i USD. Men även USD kommer på lite sikt gå käpprätt ned i avgrunden jämfört med t.ex. guld, silver och reala tillgångar som t.ex. skog och mark osv. Fastigheter är dock en av bubblorna och det verkar som att denna håller på att kollapsa i Australien och sedan i...? Många bubblor som är på väg att brisera ytterligare.
Som det står i artikeln Norge till skillnad från andra länder trycker inte nya pengar, dom köper in NOK från oljefondens pengar som antagligen är i Dollar.
Det är skillnaden mot andra länder i dessa tider och därför man tror på fortsatt uppgång.
Men var inte bara det utan 4 anledningar till varför han trodde på fortsatt uppgång.
Men allt är ju när det gäller sådant här spekulationer, ingen vet hur det här kommer sluta.
 
Jag tillåter mig i att spekulera att den massproduktion av pengar som nu sker ur "tomma intet" med Federal Reserve, ECB och väldigt många länders centralbanker på sikt bara leda till att nästan oavsett valutan heter, så kommer köpkraften att minska radikalt. På det lite kortare sikt så går dock USD ut som en vinnare som varande "Reserve currency" mot de flesta andra valutor och för att så mycket affärer sker i USD. Men även USD kommer på lite sikt gå käpprätt ned i avgrunden jämfört med t.ex. guld, silver och reala tillgångar som t.ex. skog och mark osv. Fastigheter är dock en av bubblorna och det verkar som att denna håller på att kollapsa i Australien och sedan i...? Många bubblor som är på väg att brisera ytterligare.
Jag tror du har rätt... Det kommer att ske mycket omställningar i världsekonomin...
 
Som det står i artikeln Norge till skillnad från andra länder trycker inte nya pengar, dom köper in NOK från oljefondens pengar som antagligen är i Dollar.
Det är skillnaden mot andra länder i dessa tider och därför man tror på fortsatt uppgång.
Men var inte bara det utan 4 anledningar till varför han trodde på fortsatt uppgång.
Men allt är ju när det gäller sådant här spekulationer, ingen vet hur det här kommer sluta.
Naturligtvis är det en fördel att ha en gigantisk oljefond men Norge kommer att se att den kommer att försvinna fortare än de tror ifall ekonomin kapsejsar. Det kan bli bokstavligt talat över månad...
 
Som det står i artikeln Norge till skillnad från andra länder trycker inte nya pengar, dom köper in NOK från oljefondens pengar som antagligen är i Dollar.
Det är skillnaden mot andra länder i dessa tider och därför man tror på fortsatt uppgång.
Men var inte bara det utan 4 anledningar till varför han trodde på fortsatt uppgång.
Men allt är ju när det gäller sådant här spekulationer, ingen vet hur det här kommer sluta.
Aha jag läste inte artikeln i sin helhet men trodde att oljefonden inte hade lov att användas till att stödköpa.

Ja annars får jag bara hålla med om att man kan spekulera och det är svårt att hänga med i vad som händer även fast jag försöker. Men det är också avsiktligen meningen att vanliga människor inte skall förstå! Det pratas om att nästa steg blir typ en elektronisk dollar som världsvaluta och att kontanter kommer att bli förbjudna.
 
Aha jag läste inte artikeln i sin helhet men trodde att oljefonden inte hade lov att användas till att stödköpa.

Ja annars får jag bara hålla med om att man kan spekulera och det är svårt att hänga med i vad som händer även fast jag försöker. Men det är också avsiktligen meningen att vanliga människor inte skall förstå! Det pratas om att nästa steg blir typ en elektronisk dollar som världsvaluta och att kontanter kommer att bli förbjudna.
Dom stödköper inte för att få upp kursen.
Det är ju 200 miljarder som skall växlas för att stödja företag och finanser under corona krisen.
Sverige har ju avsatt ännu mer miljarder än Norge i samma syfte.
 
Nu stiger oljan då går NOK ner.
Undra om det beror på att när oljepriset går upp minskar riksbanken inköpet av NOK?
 
om man tittar på xe grafen så för stärks väl bht mot alla valutor, i gen.
För står inte hur valuta marknaden tänker ang bht
Kanske många bufflar har blivit sjuka sista tiden så fler köper THB och skickar till sina darlingar.
KOronaviruset slår mot nötboskap och ett nytt Hästvirus kräver ju också akut hjälp.
Med ett inreseförbud just nu så skickar man ju sin hjälp online.

Buffalo sick fungerar fortfarande... :cool:
 
Kanske många bufflar har blivit sjuka sista tiden så fler köper THB och skickar till sina darlingar.
KOronaviruset slår mot nötboskap och ett nytt Hästvirus kräver ju också akut hjälp.
Med ett inreseförbud just nu så skickar man ju sin hjälp online.

Buffalo sick fungerar fortfarande... :cool:
Men det tror jag valuta marknaden skiter i
 
Men det tror jag valuta marknaden skiter i
Valutamarknaden är att köpa eller sälja valutor.
Många bäckar små blir en flod.
Glöm att valutamarknaden är bara en exklusiv grupp i HH styr med snabba klipp.

Ibland krävs det bara små köp/försäljning för att påverka en valuta som nästan står stilla.
Volymer behövs inte numera i realtid.
 
 
 
Tillbaka
Topp