kurant
Forumveteran
Inte alla dom andra heller.Sverige har väl inte minusränta nu?
Vet att Schweiz och Danmark har -0,75 resp -0.65%
Sverige 0%
Japan -0,10%
USA är nära noll 0,25-0.00%.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte alla dom andra heller.Sverige har väl inte minusränta nu?
Jag hoppas kursen fortsätter åt rätt håll.Inte alla dom andra heller.
Vet att Schweiz och Danmark har -0,75 resp -0.65%
Sverige 0%
Japan -0,10%
USA är nära noll 0,25-0.00%.
Frågan är vilken rektion det blir från USA om det blir en sån bra kurs. De klagar på dagens värdering.Jag hoppas kursen fortsätter åt rätt håll.
Har ju fortsatt NOK ståendes i väntan på transfer av condon.
Dom sa innan nyår men snart där så börjar tvivla.
Det är landoffice som tar tid, vet inte om papper skall granskas för varje enskild condo, isåfall tar det ju tid, är ju en del som skall överföras vid ett nybygge.
Har garderat mig och vågar inte växla så jag bara har summan, så kraschar kronan
Men hoppas nåt sker snart men fortsätter kursen såhär så är det ju bra att det tar tid, ju billigare blir condon.
Är sista transferdelen igen, resten av betalningarna har jag snittat tror det var runt 4,2 i kurs.
Dem klagar inte på dagens värdering, får du allt läsa på vad som gäller för att hamna på USA valuta monitor list.Frågan är vilken rektion det blir från USA om det blir en sån bra kurs. De klagar på dagens värdering.
Ja, det svider när kursen går åt fel håll.Jag hoppas kursen fortsätter åt rätt håll.
Har ju fortsatt NOK ståendes i väntan på transfer av condon.
Dom sa innan nyår men snart där så börjar tvivla.
Det är landoffice som tar tid, vet inte om papper skall granskas för varje enskild condo, isåfall tar det ju tid, är ju en del som skall överföras vid ett nybygge.
Har garderat mig och vågar inte växla så jag bara har summan, så kraschar kronan
Men hoppas nåt sker snart men fortsätter kursen såhär så är det ju bra att det tar tid, ju billigare blir condon.
Är sista transferdelen igen, resten av betalningarna har jag snittat tror det var runt 4,2 i kurs.
Tell me about it.Ja, det svider när kursen går åt fel håll.
I mars fick jag rekordlånga 100k för min pension. Tur jag kunde avvakta några månader så det blev 120k.
Nu är humöret mycket bättre, 150k idag och man drömmer tillbaka några år då man fick 170k.
Nej, funkade ju inget vidare så Ingves fick ju istället höja till 0 med helt fel timing.Sverige har väl inte minusränta nu?
Lyssnar på den här ljudboken nu med warren e buffets kommentare om varje kapitel.Nej, funkade ju inget vidare så Ingves fick ju istället höja till 0 med helt fel timing.
Det är ju därför SEK stärks nu. Den viktigaste ammunitionen i form av räntan är slut, så nu är obligationsköpen och verbal guidning om att det kommer dröja evigheter tills man någonsin höjer räntan igen det enda man har kvar att ta till.
Men i Sverige där alla ekonomijournalister bara stryker medhårs, får man ju aldrig läsa något i stl med detta:
ZeroHedge
ZeroHedge - On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zerowww.zerohedge.com
Lyssnar på den här ljudboken nu med warren e buffets kommentare om varje kapitel.
Väldigt både givande och intressant, bara lyssnat 3 av 17 timmar än.
Ekonomi journalister och speculators ger han inte mycket för.![]()
Kanske va den andre boken mins inte på stående fot, var 2 böcker som måste läsas som investerare, och kan va från han du skrev men på min bokplattform fanns bara den här och jag tycker den gett mig en del.För mig är Lyn Alden husgud när det gäller makro.
Kanske va den andre boken mins inte på stående fot, var 2 böcker som måste läsas som investerare, och kan va från han du skrev men på min bokplattform fanns bara den här och jag tycker den gett mig en del.
Tex har jag ju inte tänkt på skillnaden aktiespekulant och investerare innan, är ju en värdslig skillnad.
Jag är intresserad och lärt mig en del redan av dom första 2 timmarna, skall se om jag får tag på din med.
Nu var ju inte mitt innlägg valuta tänk.Lyn Alden är en ung tjej faktiskt. Här är en färsk läsvärd artikel kring USDn och petrodollarsystemet och hennes syn på valutor generellt:
![]()
The Fraying of the US Global Currency Reserve System
Published December 2, 2020 Since autumn of 2019, I’ve been bearish on the dollar, meaning I have a longish-term outlook towards a weaker dollar. This view began forming when the Federal Reserve cut interest rates in summer 2019, and then the view solidified with a catalyst after an overnight...www.lynalden.com
Finns många bra intervjuer med henne på Youtube om man söker på hennes namn där. Rekommenderas varmt.
Jag som skall säga förlåt, kollar tillbaks och måste hamnat i fel tråd eller jag gjorde en fylle miss.Det är lugnt, var inte alls min avsikt att diskreditera Warren Buffet eller jämföra honom med Lyn Alden bara så du vet.
Enda anledningen till att jag länkade en artikel om just valuta var för att den här tråden handlade om just styrkan i THB.
Önskar dig @PanPan och alla er andra en trevlig fortsatt fredagkväll och helg.![]()
Warren lär bli rikast på kyrkogården. Den här killen däremot, en legendar på Wall Street ....Warren är världens bästa investerare.
Köpa guld och hålla på det i 10 år utan någon typ av avkastning var lika med idioti.Warren lär bli rikast på kyrkogården. Den här killen däremot, en legendar på Wall Street ....
![]()
Här kan vi snacka om "värdeinvesterare"!
![]()
Vi hade gått med i EMU på 8,50 sek/eur till och med.Lång väg att gå. 9,14 var väl spot rate på EUR 2003-09-15, måndagen efter vårt EMU-nej... Hade vi gått med, hade vi sannolikt gjort det på en kurs på runt 9 SEK exakt.
Nu var ju inte mitt innlägg valuta tänk.
Warren är världens bästa investerare.
Det kan ju ingen ta från han.
Han uttalar sig i varje kapitel om vad som gäller idag.
Han är ju inte förtjust i vare sig valuta eller guld då det bara ger +- men inga pengar att återinvestera. Nu måste jag ladda tel.
Sverige är inte unikt med minusränta.
Länder som sedan 2012 haft minusränta är Danmark, Schweiz, Sverige, Bulgarien, Japan och Ungern.
ECB sänkte i juni2014 sin depositränta till -0,10 %, och blev den dittills största centralbanken med minusränta.
Även Trump tryckte hårt mot FED att sänka räntan till 0% för att få igång exporten.