Den rekordstarka Bath:en

 
Mån.

Screenshot_20210614-104404.png
 
Hej

Ja det var en upplevelse, då var det riktigt roligt att vara Svensk, kommer ihåg att jag växlade in pengar för nästa vinters resa också, men med facit i hand skulle man ju växlat ännu mer.

Mvh isan lover
Kommer ihåg att jag skojade med kompisar om att det skulle komma en tid när man fick 3 för kronan.
Om jag verkligen hade trott på det så hade jag flyttat över så mycket jag kunde.
 
Det folk inte tänker på är att med höjda hyror blir det flera som behöver bostadsbidrag dvs det kommer att belasta statskassan dvs oss alla,
Finns en god tanke också med fri hyressättning i nyproduktion.

Problemet som funnits i hela mitt vuxna liv är bostadsbrist pga den reglerade hyresmarknaden. De kommunala bolagen har subventionerat nyproduktionen via kommunalskatten och de äldre lägenheter med låg hyra som betalt högre hyra för att ge till de nya. Tanken är god men problemet är att privata byggherrar inte bygger för att de inte kan få teckning för kostnaden för byggandet.

Jag är övertygad om att fri hyressättning i nyproduktion på sikt kommer att ge fler hyresrätter. Nu säljer kommunala bostadsbolag sina hyresrätter som ombildas till bostadsrätter för att finansiera sitt nybyggande. De får ett betydligt högre pris att sälja hyresrätter för ombildning än att sälja till den reglerade hyresmarknaden. Det känns som den reglerade hyresmarknaden kommit till vägs ände när behoven är oändliga med massinvandringen.

Kolla andrahandsuthyrningen av bostadsrätter och även hyresrätter där marknaden styr, höga hyror pga bristen. Utbud och efterfrågan styr priset och kan man öka utbudet så sjunker priset. Dit är det lång väg för Sverige att vandra men vad är alternativet idag?
 
Senast ändrad:
Inte så märkligt att kronan sjunker med tjafs om nyval, fälla regeringen och mer vad det nu är så man får väl hoppas att de sluter fred.
Jag blev överraskad av att M och KD ställer upp på detta Vs förslag. Det som gör att de ställer upp på det kan vara att det är ett förslag från C, helt enkelt ge C en smäll för deras svek de sista 3 åren. Annie Lööf har varit väldigt ilsken över det att hennes forna vänner vill fälla regeringen.

Som nam naa.
 
Jag blev överraskad av att M och KD ställer upp på detta Vs förslag. Det som gör att de ställer upp på det kan vara att det är ett förslag från C, helt enkelt ge C en smäll för deras svek de sista 3 åren. Annie Lööf har varit väldigt ilsken över det att hennes forna vänner vill fälla regeringen.

Som nam naa.

Det är väl extremt lätt att förstå M och KD, blir det extraval får vi med största sannolikhet en högerregering. Det som inte går att förstå är varför V gör som de gör, de kan ju bara förlora på detta om det faktiskt går hela vägen till extraval.

Nåja, V kommer garanterat att backa senast på måndag. Annars kan det leda till att Sverige inte bara får en högerregering utan även att hela hyresbeståndet får marknadshyror infört av just den nya regeringen. :laugh:
 
Gör som i Danmark, bopælspligt och tvinga folk att hyra ut. Det svenska systemet är rena Sovjet och omgärdat av köer, svarta pengar och mygel/svågerpolitik.

Varför ska man tvingas hyra ut sin bostad när man inte bor i den? Vem betalar skadegörelsen om hyresgästen är en idiot eller helt enkelt vägrar betala hyran? Det saknas inte exempel i Sverige där någon hyrt ut sin bostad och drabbats hårt av hyresgäst som ställer till med problem. Skadegörelsen i en del lägenheter i husen där jag bodde i min ungdom var rätt omfattande och det klientelet har inte betalat en krona själva.

Själv hade jag inte hyrt ut till någon jag inte känner och litar på med mindre än att staten satte in hela bostadens värde + 20% på mitt konto i förskott som återbetalades den dagen hyresgästen lämnade bostaden i gott skick samt all hyra betald.
 
Varför ska man tvingas hyra ut sin bostad när man inte bor i den? Vem betalar skadegörelsen om hyresgästen är en idiot eller helt enkelt vägrar betala hyran? Det saknas inte exempel i Sverige där någon hyrt ut sin bostad och drabbats hårt av hyresgäst som ställer till med problem. Skadegörelsen i en del lägenheter i husen där jag bodde i min ungdom var rätt omfattande och det klientelet har inte betalat en krona själva.

Själv hade jag inte hyrt ut till någon jag inte känner och litar på med mindre än att staten satte in hela bostadens värde + 20% på mitt konto i förskott som återbetalades den dagen hyresgästen lämnade bostaden i gott skick samt all hyra betald.

Så länge du bor i den själv minst 180 dagar per år inget man riskerar. Syftet är att motverka spekulation och bostadsmarknaden i DK fungerar betydligt bättre än den svenska både med avseende på ägt som hyrt bestånd i första och andra hand. Vi har en hel del att lära därifrån.
 
 
 
Tillbaka
Topp