Ni, får ursäkta bristen på uppdatering av kursen från min sida, jag har nämligen inte fått tillbaka min Nokia 8.3 från reparationen ännu, det har visat sig svenska mobilverkstäder/repatörer inte har kunskap om Nokia, även fast den är en anderoid i grunden och senaste förfrågan hos Elgiganten om hur reparationen går så fick jag svaret att de blivit tvungna skicka min mobil till Nokias verkstad.
Så här är tillvägagångssättet :
Vecka 1 : Inlämnad Elgiganten, deras repatör tittar på den och vecka 2 : beslutar skicka den till utomstående verkstad, vecka 3 : återkommer till Elgiganten och ligger där hela veckan innan jag får ett sms med kostnadsförslag ang. reparation, ringer åter och godkänner kostnadsförslag, en vecka senare kommer ytterligare ett sms ang. att jag måste godkänna reparationkostnaden, igen ringer ytterligare en gång godkänner kostnaden och ber dem snällt och vänligt att ta "tummen ur X" och snabba på mitt ärende, resulterar i att min blir skickad till Nokias verkstad och där ligger den nu.