Den rekordstarka Bath:en

Jaa-a, vad skall man göra i framtiden. Jag (vi) bor ju inte i Thailand, åtminstone inte på en lång tid ännu. Hittills för semestermånaden har jag alltid bara "kånkat" med valuta hemifrån (euro) och växlat på gatan. Just nu är kursen enligt XE Eur-THB 37,08. Det har visat sig att på gatan i Pattaya får man 0,3 mindre än vad den appen visar, så det skulle nu då vara ca 36,80. Hittills har jag varit nöjd med vad jag fått, men man borde kanske kolla fler alternativ. Senaste gången växlade vi nästan allt på en gång vid Suvvan där i källaren hos Superrich.

Jaa-a, vad skall man göra i framtiden. Jag (vi) bor ju inte i Thailand, åtminstone inte på en lång tid ännu. Hittills för semestermånaden har jag alltid bara "kånkat" med valuta hemifrån (euro) och växlat på gatan. Just nu är kursen enligt XE Eur-THB 37,08. Det har visat sig att på gatan i Pattaya får man 0,3 mindre än vad den appen visar, så det skulle nu då vara ca 36,80. Hittills har jag varit nöjd med vad jag fått, men man borde kanske kolla fler alternativ. Senaste gången växlade vi nästan allt på en gång vid Suvvan där i källaren hos Superrich.
Bor du inte i Sverige eller varför Euro?

Bahten kryper ”uppåt” (blir billigare). Vad av detta????

4CD74A6D-2B9C-4C19-B738-C02DEAF0718E.jpeg

Bor du inte i Sverige eller varför Euro?
Hehe, nej tyvärr inte, eller är det som tur inte, vad vet jag:D. Jag är en finne. Men eftersom jag har svenska som modersmål, liksom många här på västkusten, trivs jag bra här på detta forum. Det trots att vi ryker ihop här emellanåt. Nu passar jag på att be om ursäkt direkt till dig, andra lindrigare inblandade får även ta åt sig. :beer:

Hehe, nej tyvärr inte, eller är det som tur inte, vad vet jag:D. Jag är en finne. Men eftersom jag har svenska som modersmål, liksom många här på västkusten, trivs jag bra här på detta forum. Det trots att vi ryker ihop här emellanåt. Nu passar jag på att be om ursäkt direkt till dig, andra lindrigare inblandade får även ta åt sig. :beer:
Är det du som är från Jakobstad?

Hoppet är det sista som överger människan. :unsure:
---------------
Att mindre valutor försvagas i osäkra tider hör till vanligheterna och drabbar långt ifrån bara den svenska kronan. Peter Malmqvist menar dock att den svenska penningpolitiken är en viktig förklaring till att fallet blivit djupare, då Riksbanken haft längre perioder av minusränta än många andra centralbanker.
”Vem vill placera pengar i Sverige eller växla in exportinkomster till kronor som du får sämre avkastning på din likviditet än om du håller kvar det i euro eller dollar?”.

För att upprätthålla inflationsmålet har Riksbanken stirrat blint på konsumentprisindex, enligt Malmqvist.
”Tvåprocentsmålet är heligt. Vi har fått KPI-stabilitet, men också total instabilitet i allt som kan ge tillgångsinflation – det vill säga fastigheter och aktier. Där ligger Sverige i topp i alla internationella mätningar, men det är det ingen som bryr sig om. Och trots det har vi misslyckats med att nå inflationsmålet”.

Svenska kronan är rekordsvag: ”Totala misslyckandet för en centralbank”​

Tre olika växlingskontor inom ca 200 meter på Samui.
3,279 är väl ok.
3,005 är kasst.
Att det ena kontoret inte växlade SEK och DKK vet jag inte.
Frågade dem men fick inget vettigt svar.
Hade jag iofs inte väntat mig heller…

9A2C561A-1BE6-4836-98B3-1F7C1ACE689E.jpeg

F9C70F7F-69C5-407C-9B15-86B9F0421187.jpeg

C00120E2-E80E-4655-B83B-0DD16EBF4DAA.jpeg
Bangkokbank kontoret jag har konto på har dom slutat ta in nordisk valuta, valutan har blivit för liten så inget dom tar in längre var svaret. Kan växla till baht från nordisk valuta antagligen, det frågade jag inte den gången men kunde inte växla från baht till någon av dom nordiska valutorna.

Tillbaka
Topp