Den rekordstarka Bath:en

För er svenskar och kanske någon på forumet som drar ner till Thailand nu då behöver ni Thai Baht. Därför hög tid att uppdatera den riktiga kursen, den som gäller på riktigt som kan handla till på riktigt hos den lokala valutanasaren, inte nån internet google kurs.

Den lokala, certifierirade licensierade valutamånglaren som betalar skatt, på en second road har följande erbjudande denna härligt varma sköna dag nere i Thailand;

IMG_20231116_124440.jpg

För en som inte (ännu) innehar ett thailändskt bankkonto, vilken väg ska man gå för att få ut så mycket THB som möjligt av sina svenska kronor? Western Union verkar ha en kurs på 3,25 just nu. 15000:- SEK blir 48873 THB i handen.

För en som inte (ännu) innehar ett thailändskt bankkonto, vilken väg ska man gå för att få ut så mycket THB som möjligt av sina svenska kronor? Western Union verkar ha en kurs på 3,25 just nu. 15000:- SEK blir 48873 THB i handen.

XE's ฿athVäxelkurs & GTA'sGuldpris(1 ฿ath, 15.3g) | Allmänt thailandforum

Appen "Remitly" levererar en kurs på

Screenshot_20231121-223004~2.png

just nu och vid transfers från eget konto i till eget konto i Thai Bank eller annan mottagande bank i Thailand.

Senast ändrad:
XE's ฿athVäxelkurs & GTA'sGuldpris(1 ฿ath, 15.3g) | Allmänt thailandforum

Appen "Remitly" levererar en kurs på

Screenshot_20231121-223004~2.png

just nu och vid transfers från eget konto i till eget konto i Thai Bank eller annan mottagande bank i Thailand.

Tack!
Remitly fungerar likt Western Union i att du kan köpa THB med svenskt bankkort och sedan hämta upp kontanter på vald bank i Thailand?

Riksbanken skall ha en buffert på 40 miljoner, men har nu ett underskott på 19 miljoner, Detta beror på beslut som togs 2020 av gamla riksbankchefen samt resterande beslutsfattare . Dåligt skött ekonomi av Riksbansken som nu skulle behöva låna upp ca 80 miljoner, detta är riktigt illa anser ledande ekonomer, Riksbanken blev även varnade för att återigen idag höja räntan, tydligen så lyssnade de

Riksbanken skall ha en buffert på 40 miljoner, men har nu ett underskott på 19 miljoner, Detta beror på beslut som togs 2020 av gamla riksbankchefen samt resterande beslutsfattare . Dåligt skött ekonomi av Riksbansken som nu skulle behöva låna upp ca 80 miljoner, detta är riktigt illa anser ledande ekonomer, Riksbanken blev även varnade för att återigen idag höja räntan, tydligen så lyssnade de
Väldigt lite buffert sett till balansomslutningen för Sveriges Riksbank.

Möjligt, men det är vad sagts skall gälla om du kollar upp det. men självklart var det miljarder och jag skrev miljoner, för sent sen att ändra när jag såg det :laugh2:
Än svår balansgång som Sverige befinner sig i. Självklart borde vi höja räntan mer och sluta subventionera husägare..... inte vänta. Men nu rusar arbetslösheten, köpkraften minskar och psykologiskt betraktas Sverige och svenskarna som ett idiotland...så bara gilla läget......och fortsätta spela hazard med SKR

Jag testade att skicka en slant med Remitly till Thailand nu. De har promotion fare och inga avgifter på första överföringen, då var det bra kurs men bara upp till 1 000 sek.

Normalt verkar Remitly ha sämre kurs jmf med Wise. Detta är normal kurser just nu.

Screenshot_2023-11-27-13-23-39-738_com.transferwise.android.jpg

Screenshot_2023-11-27-13-22-26-166_com.remitly.androidapp.jpg

Du får gärna fortsätta att sätta ut kursen på växlingskontor så man vet lite hur det ligger till Tack
Det kommer. Var så lugn.

När jag grävt klart i kloaken .

Sen måste jag troligen tvätta händer också.

Annars kläggar nog tangentbordet igen.

Det är lite mer hands on med den äkta kursen jämfört med internet kursen från Google.

Det kommer. Var så lugn.

När jag grävt klart i kloaken .

Sen måste jag troligen tvätta händer också.

Annars kläggar nog tangentbordet igen.

Det är lite mer hands on med den äkta kursen jämfört med internet kursen från Google.
Ja jag kollar vilket som är bäst Att ta euro med sig ner för nu är den i alla fall skapligt pris att beställa hem Eller ta ut på Atm där nere med en jäkla massa påslag Eller skicka till sig själv via Western Det är det stället man får mest baht på utav dom 3 exempel

Ja jag kollar vilket som är bäst Att ta euro med sig ner för nu är den i alla fall skapligt pris att beställa hem Eller ta ut på Atm där nere med en jäkla massa påslag Eller skicka till sig själv via Western Det är det stället man får mest baht på utav dom 3 exempel
Har du EUR konto och kontanter? Växla från SEK till EUR till THB är dyrare.

Tillbaka
Topp