Den rekordstarka Bath:en

Har inget konta så är antingen euro eller atm i Thailand med master card eller skicka till sig själv via Wu Wu är det som man får mest baht just nu av dom 3 Är vad jag hört från vänner där nere nu som tar ut på Atm med visa eller master
Dina vänner ha nog rätt. Det är inte smart att ta ut med ett Bankkort där man har Valutapåslag på upp till ett par procent och uttagsavgift på den egna banken.

Om man använder ett kort UTAN uttagsavgift och valutapåslag så gör dock den bättre kursen att de blir billigare, trots uttagsavgift i Thailand.

Min rekommendation är en combo så man kan köra båda.

Bild ett WU
Bild två Visa utan Valutapåslag och uttagsavgift
Bild tre Remitly
Bild fyra Mastercard utan Valutapåslag och uttagsavgift

Screenshot_2023-11-28-12-51-42-456.jpeg

Screenshot_2023-11-28-12-52-10-622_com.android.chrome-edit.jpg

Screenshot_2023-11-28-12-52-46-925_com.remitly.androidapp-edit.jpg

Screenshot_2023-11-28-12-58-53-818_com.android.chrome.jpg

Senast ändrad:
@apknug har ju visat det ovan, 4 olika sätt och kurser. Samt att det femte sättet med kontanter inte fungerar.
Han hänger upp sig på Google kurs, Internet kurs, Internet temperatur osv osv. Tycker det är larvigt. Jag skickar så gott som alltid med Wise så det blir ju den riktiga valutakursen för mig vid just det tillfället. Den kursen är ju högst digital i herr @apknug värld men den är sann för mig just då. Skulle aldrig bära med mig kontanter till utlandet för att växla i någon kiosk.

Dina vänner ha nog rätt. Det är inte smart att ta ut med ett Bankkort där man har Valutapåslag på upp till ett par procent och uttagsavgift på den egna banken.

Om man använder ett kort UTAN uttagsavgift och valutapåslag så gör dock den bättre kursen att de blir billigare, trots uttagsavgift i Thailand.

Min rekommendation är en combo så man kan köra båda.

Bild ett WU
Bild två Visa utan Valutapåslag och uttagsavgift
Bild tre Remitly
Bild fyra Mastercard utan Valutapåslag och uttagsavgift

Screenshot_2023-11-28-12-51-42-456.jpeg

Screenshot_2023-11-28-12-52-10-622_com.android.chrome-edit.jpg

Screenshot_2023-11-28-12-52-46-925_com.remitly.androidapp-edit.jpg

Screenshot_2023-11-28-12-58-53-818_com.android.chrome.jpg
Han hänger upp sig på Google kurs, Internet kurs, Internet temperatur osv osv. Tycker det är larvigt. Jag skickar så gott som alltid med Wise så det blir ju den riktiga valutakursen för mig vid just det tillfället. Den kursen är ju högst digital i herr @apknug värld men den är sann för mig just då. Skulle aldrig bära med mig kontanter till utlandet för att växla i någon kiosk.
Här presenterar han olika sätt med olika kurser.

Det står dig fritt att tycka de riktiga kurserna är "larvigt".

Men jag kan meddela att Wise kursen som du verkar tycka är viktig är en riktig valutakurs.

Det är den du handlar till. Till skillnad från internetkursen XE och liknade som inte går att handla till på marknaden.

Det står dig fritt att tycka de riktiga kurserna är "larvigt".

Men jag kan meddela att Wise kursen som du verkar tycka är viktig är en riktig valutakurs.

Det är den du handlar till. Till skillnad från internetkursen XE och liknade som inte går att handla till på marknaden.
Det var ju bra! Då är vi överens :)

Det var ju bra! Då är vi överens :)
Om att Wise är en äkta kurs ja. Men jag kommer lägga upp andra kurser som också är äkta. I denna tråden framförallt kontantkursen från lokala registrerade licensierade certifierade valutamånglare som betalar skatt.

Jag kommer även att lägga upp den äkta temperaturen, enligt Anders Celsius.

Hur "larvigt" viss än tycker det må vara.

Internet grejerna kan man ju hitta på internet.

Om att Wise är en äkta kurs ja. Men jag kommer lägga upp andra kurser som också är äkta. I denna tråden framförallt kontantkursen från lokala registrerade licensierade certifierade valutamånglare som betalar skatt.

Jag kommer även att lägga upp den äkta temperaturen, enligt Anders Celsius.

Hur "larvigt" viss än tycker det må vara.

Internet grejerna kan man ju hitta på internet.
Nä du får byta till kvicksilver termometer, inte ens termometer med alkohol i är godkänt ;)

Men för oss som bara är kortare eller lite längre tid i Thailand så är det ju kontanter eller ta ut på Atm eller skicka till sig själv på Wu Har man inget konto i thailand så är det ju jäkligt svårt att skicka då Har märkt att dom flesta här på forumet som klagar på att Fan kontakter kan man inte ha med sig Nej man ska skicka till sitt konto Ja men har man inget konto so då är det här som gäller

Men för oss som bara är kortare eller lite längre tid i Thailand så är det ju kontanter eller ta ut på Atm eller skicka till sig själv på Wu Har man inget konto i thailand så är det ju jäkligt svårt att skicka då Har märkt att dom flesta här på forumet som klagar på att Fan kontakter kan man inte ha med sig Nej man ska skicka till sitt konto Ja men har man inget konto so då är det här som gäller
Hej

Så är det naturligtvis och det gör båda kurserna intressanta för olika medlemmar.

Mvh isan lover

Du kan skicka med xe appen med.

Screenshot_20231128_081520_Xe.jpg
Visst är det så. Finns massor av aktörer

MEN då bör man kanske visa den kursen, den riktiga kursen, som man kan handla för. För mig är den relevant och i linje med de 4 olika alternativ jag presenterade ovan.

Det skiljer en hel del på den riktiga och internetkursen. Se dagens bild.

Lite som om Ica skulle skriva sina inköpspriser på hyllan och sen för man betala konsumentpris i kassan.

Jag testade att skicka med Remitly här om dagen, hade erbjudande till nya kunder, ingen avgift och kursen, den riktiga blev 3.47.

Screenshot_2023-11-28-15-18-13-864~2.jpeg

Jag har inte heller något konto i Thailand. Släpar inte på kontanter för det.

Tillbaka
Topp