Deponisumman 800K Thaibath

Som vanligt, hur tror du att det ska gå när bankskatten införs?
Nordea flyttar sin bas till Finskland för att komma undan.
Många "vanliga" människor tycker att bankerna ska betala mer skatt på sina höga vinster och det har de avundsjukebaserade partierna nappat på, vem tror du får betala?
Aktieägarna eller småspararna?
Som sagt jag har ingen koll på vad som sker i den världen i Sverige, jag har vare sig pengar eller inkomst i Sverige.

Jag /vi har Mo3/44 som adress och husnummer , men inget på huset , inte ofta jag ser detta där uppe måste jag påstå, men visst , vill de ha det , så inga problem , Dagens pension ger dryga 700k så tycker att ett marriage skulle vara bra , då behöver jag inte ha mina slantar låsta utan bara visa upp pensionen . Ett W permit vore ju intressant , frågan är vad man skulle syssla med , finns nog inte många utbildade drifttekniker i Thailand , så lite energibesparing runt om i landet skulle jag nog kunna jobba med , kanske ett eget företag i den branschen , har kollat på deras kyla på bla Central på ett antal ställen ,samt Big C , fullt öppet ,inga shuntar på framledningar eller co givare på frånluften inte , Full muff oavsett om det finns folk eller ej i byggnaden , grymt mycket slantar på konsultbasis att tjäna in där .
På immigration i Pattaya sa dom att dom ville ha ett foto på mig, frugan stående framför huset, det var det enda dom sa då.
Jag har tänkt och fixa detta när jag kommer hem så skall återkomma när det är klart.

Du har tydligen ingen koll på vad man kan får för ränta på olika konto i Sverige, att man får ränta på sitt vanliga konto i Thailand det vet jag men tyvärr inte så det klarar inflationen så tyvärr minskar värdet på pengar på konto i Thailand.
Om man räknar mot Svenska valutan så är det nog så . men 2 % årligen , räcker det ??

Du har väl rätt där Phonta om du vränger till det så på det sättet. Husnumren sitter inte på husen, har nog aldrig sett det. Man köper själv sina skyltar och sätter upp sin adressnummer utanför på gatan vid grinden...
Jupp , och uppe på landet skiter folk helt i detta , Ibland finns det på postlådan , om det finns nån postlåda , hos oss så tutar brevbäraren och lämnar personligen ,eller till Yai 50 m längre upp ,, Alla känner alla samt litar på varandra i vår lilla by

Om man räknar mot Svenska valutan så är det nog så . men 2 % årligen , räcker det ??

Hur menar du ?

Man kan få mycket mer än 2% om man binder på längre tid men vissa av dessa banker/konto går inte under bankgarantin.

Jag håller just nu på att plocka ihop lite jag behöver för ett möte kl 13 angående en för min del stor investering men hittills mycket bra avkastning.

Jupp , och uppe på landet skiter folk helt i detta , Ibland finns det på postlådan , om det finns nån postlåda , hos oss så tutar brevbäraren och lämnar personligen ,eller till Yai 50 m längre upp ,, Alla känner alla samt litar på varandra i vår lilla by
Ja här e la dom goa... paket kvitteras av grannarna här, skit samma om jag är hemma eller inte...

Varken jag eller min fru får mer om vi binder på två år i BKK , Jag har ett par mille samt frugan en , ingen av oss får mer i ränta , fråga mig inte varför , Siam C var ännu sämre när vi var där förra året .. Ge oss info , om du får mer ..intressant att veta

Varken jag eller min fru får mer om vi binder på två år i BKK , Jag har ett par mille samt frugan en , ingen av oss får mer i ränta , fråga mig inte varför , Siam C var ännu sämre när vi var där förra året .. Ge oss info , om du får mer ..intressant att veta

Om du menar mej så har jag bara ett konto i Thailand för att leva, inget sparande då jag hoppas på en ändring SEK-THB till det för mej bättre, jag funderar på att skaffa depå i Thailand men de banker jag har kollat på har i mina ögon en säkerhet på internetbanken som är rena skämtet.

Vad ska du fixa
Extension of Stay baserat på äktenskap?
Ja jag har ju haft VISA O spouse/family 1 år M dom sista åren men tror jag går till Immigration istället för att köra till Savanakhet i år men inte 100 än, beror på hur det passar med sista månaden då det blir åka in på 30 dagars, förvandla till VISA O S, sista månaden infaller i December.
Måste ha det klart innan jul för skall på bilsemester i mellandagarna och har inte tid att jobba mig med immigration då.
Så är proceduren för lång sista månaden så blir det en biltur till Savanakhet istället när jag kommer hem också får det bli nästa år.

Ja jag har ju haft VISA O spouse/family 1 år M dom sista åren men tror jag går till Immigration istället för att köra till Savanakhet i år men inte 100 än, beror på hur det passar med sista månaden då det blir åka in på 30 dagars, förvandla till VISA O S, sista månaden infaller i December.
Måste ha det klart innan jul för skall på bilsemester i mellandagarna och har inte tid att jobba mig med immigration då.
Så är proceduren för lång sista månaden så blir det en biltur till Savanakhet istället när jag kommer hem också får det bli nästa år.

Ja jobbet ställer till det, funderar på att ta ledigt till April.
Har ca ett halvårs betald semester att nalla av :-)

/ SatanG

Har du på minnet vad de på Imm i Pattaya vill att ni har med er när ni kommer ditt och söker?

Jo jag har ett hem och det är fullbetalt och jag sitter i orubbat bo tills jag är 96 år gammal, dessutom hyresfritt, de du Nmax.... Och sedan så är jag ganska generös mot min dam så hon stannar vid min sida, de du Nmax...
Ja du är ju tvungen att vara generös mot henne annars åker du ju ut på arslet

Ja varför inte - jag anmälde förresten ditt inlägg för personangrepp, är det dags nu Nmax du kunde inte hålla dig längre. Vill inte svara mer på dina inlägg... Jag vet så mycket om just dig och ditt leverne, men vill inte hänga ut dig faktiskt....

ha ett gott liv om möjligt...

Beror kanske på vad det är för tjej NMax , alla är inte skit bara för att de har jobbat bar . Nu vet jag ju inte allt om min fru , men oavsett så är hon den hon är idag 12 år senare, och fortfarande ett helt ok äktenskap , och jag öser inga slantar över henne ..;) tror man kan hitta riktiga Golddiggers även på andra platser , och även bland välutbildade tjejer , det vet kanske bättre hur man skall finta en farang :rolleyes:

Senast redigerad av en moderator:

Tillbaka
Topp