Det gjorde mig förbannad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag har två saker som gör mig förbannad.

1) Vi har en granne på landet som är sjukpensionär då han, enligt egen utsago, har en rygg som värker. För att stå ut över vintern har han skaffat sig ett hus i Thailand där han tillbringar vintern (från oktober till april).

När jag pratade med hans fru för någon vecka sen, sa hon att han är i Thailand från slutet på oktober till mitten på, december, sen åker han ner i slutet på januari till mitten på mars. Så nu behöver han ju inte vara där hela vintern ... vad hände då med värken. Enligt frun har han alltid gjort så för han vill ju fira jul och nyår i Sverige ...

Sen senast åren har jag sett honom gräva, skrapa, måla, klippt gräs etc. Hurkan man då vara så sjuk att man inte klarar något jobb. Varje gång jag träffar honom klagar han på att det alltid är fullt upp ...

Nej se till att han få ett lättare jobb om det hjälper ... inte rätt att inte dra sitt strå till stacken utan att låta oss som jobbar betala hans fritid.

2)Igår eller i lördags, kom det en man på motorcykel till svärmor, frågade efter svärmor vid namn. Hon svarade, det är jag. Han berättade att han hade en son som bor i Sverige och som min fru lärt känna. Denna sonen skulle åka hem till Thailand och då hade min fru skickat med 18 000 Baht med honom. Då de bodde mindre än en min bort hade min fru bett dem åka förbi med pengarna och sagt vad hennes mamma och pappa hette.

Nu hade hans son råkat krocka med sin motorcykel och blivit inlagt på sjukhus och de hade behövt låna dessa 18 000 för att betala sjukhuset och motparten men det fattades 3000 Baht och han frågade artigt om han kunde få låna 3 000 till så skulle han på måndag betala tillbaks dessa totalt 21 000 Baht plus lite ersättning för de varit så förstående.

Svärmor hade bara 20 Baht hemma, då svärfar inte litar på henne ger han inte mer pengar än hon behöver för dagen. Mannen frågade å om hon inte kunde låna av sina grannar, men det ville hon inte. Han skulle komma tillbaks idag så skulle svärmor låna ut de resterande 3000. Så hon berättade det för svärfar. Svärfar ringde min frus syster, som i sin tur ringde min fru.

Min fru känner inte denna man, min fru har inte skickat pengar och min fru blev rasande på mannan som försökt lura sin mamma och hon blev rasande på sin mamma som inte fattade att han bara ljög. Skulle min fru skicka pengar skulle hon skicka det via bank, om hon skulle skicka det med någon kompis skulle hon tala om det innan. Min fru sa att de pratat om liknande historier på TV och har blåögd kan man vara.

När min frus syster ringer sin mamma och berättade att mannen försökt lura henne, så tror hon ändå inte på det. Hon funderade på vilken mat hon skulle bjuda honom på. När till slut 25 öringen trillat ner, säger hon, men när får jag de 18 000 då. Min fru och hennes syster blev då ännu mer rasande. Han ljög om allt mamma, jag har inte dessa pengar och skulle jag ha det varför skulle jag skicka dem som överraskning.

Min fru ringde sin pappa och bad honom vara hemma idag och att bybossen skulle informeras, dyker han upp idag skulle de ringa polisen och hålla honom kvar tills polisen kommer.

Hade jag varit hemma hade han ångrat att han försökt, men han skulle nog inte försökt om han var lite smart ...

grrr ...

Blev idag riktigt förbannad då jag kikade på en video om hur Sveriges asylsökande bor , ren slottsmiljö i väntan på sina Asylärendens avslag eller bifall , detta kostar enorma slantar på våra (skattebetalares ) slantar . Det sitter även skitstövlar här på forumet och berättar att de jobbar just med dessa frågor och människor , de säger sig sen stolt tjäna grova slantar på detta , dessa svinpälsar är jag benägen att göra processen kort med ,,dvs det gör mig helv, förbannad och är helt oacceptabelt .. Snacka om lågt IQ att på ett forum sitta och skryta om detta .............. :eek:

Det som gör mig mest ("#¤&//&%¤), är de inkrökta typer som alltid skall klanka ner på andra. Sådana typer som nu klagar på folk på forumet...

Nu får människor inte längre berätta vad de jobbar med, utan att vissa inkrökta bittergubbar skall explodera och vara otrevliga.

Men en sak är i alla fall säker, att det är i turistorten man finner dessa inkrökta typer....För de klarar inte av helt enkelt att bo ute bland vanligt folk, där kan dom inte gömma sig och sina stupida åsikter.

Usch och stort tvi.....

"cumulus " sa:
Det som gör mig mest ("#¤&//&%¤), är de inkrökta typer som alltid skall klanka ner på andra. Sådana typer som nu klagar på folk på forumet...

Nu får människor inte längre berätta vad de jobbar med, utan att vissa inkrökta bittergubbar skall explodera och vara otrevliga.

Men en sak är i alla fall säker, att det är i turistorten man finner dessa inkrökta typer....För de klarar inte av helt enkelt att bo ute bland vanligt folk, där kan dom inte gömma sig och sina stupida åsikter.

Usch och stort tvi.....
Men hur tänkte du nu Legolas?
Du klagar ju på andra titt som tätt i din tråd på andra sidan..

"Phonta " sa:
Blev idag riktigt förbannad då jag kikade på en video om hur Sveriges asylsökande bor , ren slottsmiljö i väntan på sina Asylärendens avslag eller bifall , detta kostar enorma slantar på våra (skattebetalares ) slantar . Det sitter även skitstövlar här på forumet och berättar att de jobbar just med dessa frågor och människor , de säger sig sen stolt tjäna grova slantar på detta , dessa svinpälsar är jag benägen att göra processen kort med ,,dvs det gör mig helv, förbannad och är helt oacceptabelt .. Snacka om lågt IQ att på ett forum sitta och skryta om detta .............. :eek:

Hahaha...vilken bitter surgubbe....och som vanligt kan du bara dra ut vissa bitar ur ett sammanhang utan att se helheten! Bor på slott.....? Då skulle du se det jag ser..knappast slott...oerhört primitiva förhållanden som vi kan bjuda våra medmänniskor i nöd och flykt på!
Måste vara oerhört jobbigt att ha den inställningen till livet som du har!!!! Förstår mer och mer varför du drog till Thailand....inte bara fattigmanspensionen... och din avoga inställning till Sverige och allt som har med Sverige att göra...du hade nog det inte för lätt här bland "riktiga" Svenskar med din attityd...Nej nu iväg till nya möten med medmänniskor... :thumbsup:

"glimten66 " sa:
Möte.med.muslimer.o annat pack menar.du då

Du har säkert rätt, men fastna bara inte Glimten i det bittra, du är en alldeles för go gubbe för det!! Bli inte som den "store" bitter-mandeln på forumet...

"cumulus " sa:
Du har säkert rätt, men fastna bara inte Glimten i det bittra, du är en alldeles för go gubbe för det!! Bli inte som den "store" bitter-mandeln på forumet...

Ingen risk jag blir.för.bitter och den store.du menar.e.förbannat trevlig.live kan jag säga vi har träffats flera gånger i träsket.som.du kallar.det.för
Men.muslimerna som kommer.hit har jag inte en bathing.övers för

Tanken var inte att det skulle bli en invandrar tråd till ...

Att generalisera med att de bor i slottsmiljöer i väntan på UT tror jag gäller en lite klick, men då behovet av flyktingförläggningar är stort hyr ju MIG det som finns.

Det jag har problem med är att vi tar emot mer än vi har kapacitet med och att man inte döljer siffror för vad det kostar och ett estimat om vi kan få igen dessa pengar (jag vet att det inte i första hand handlar om pengar, men vi som sponsorer måste väl få se siffrorna). Estimatet ska ju innehålla realistiska siffror, vissa kommer aldrig in i arbetslivet andra kommer säkert in medan andra åker tillbaks efter de kvitterat ut utbildning och bidrag.

Sen tror jag man blir mer främlingsfientlig när man bor utomlands och inte får del av välfärden på samma sätt för oss som bor i Sverige och speciellt om man ser såna saker. Men det fattar ju alla att det inte gäller alla 80 000 som kommer till Sverige i år!

"Janne " sa:
Tanken var inte att det skulle bli en invandrar tråd till ...

Att generalisera med att de bor i slottsmiljöer i väntan på UT tror jag gäller en lite klick, men då behovet av flyktingförläggningar är stort hyr ju MIG det som finns.

Det jag har problem med är att vi tar emot mer än vi har kapacitet med och att man inte döljer siffror för vad det kostar och ett estimat om vi kan få igen dessa pengar (jag vet att det inte i första hand handlar om pengar, men vi som sponsorer måste väl få se siffrorna). Estimatet ska ju innehålla realistiska siffror, vissa kommer aldrig in i arbetslivet andra kommer säkert in medan andra åker tillbaks efter de kvitterat ut utbildning och bidrag.

Sen tror jag man blir mer främlingsfientlig när man bor utomlands och inte får del av välfärden på samma sätt för oss som bor i Sverige och speciellt om man ser såna saker. Men det fattar ju alla att det inte gäller alla 80 000 som kommer till Sverige i år!

Men det är inte nog med dessa minst 80 000 som kommer i år, nästa år kommer deras anhöriga och dom är säker över 320 000 st. till, hur går då detta ihop.

"Långeman " sa:
Men det är inte nog med dessa minst 80 000 som kommer i år, nästa år kommer deras anhöriga och dom är säker över 320 000 st. till, hur går då detta ihop.
Ni är lite roliga ... men går ihop gör det ju inte ...

"areeya " sa:
Hahaha...vilken bitter surgubbe....och som vanligt kan du bara dra ut vissa bitar ur ett sammanhang utan att se helheten! Bor på slott.....? Då skulle du se det jag ser..knappast slott...oerhört primitiva förhållanden som vi kan bjuda våra medmänniskor i nöd och flykt på!
Måste vara oerhört jobbigt att ha den inställningen till livet som du har!!!! Förstår mer och mer varför du drog till Thailand....inte bara fattigmanspensionen... och din avoga inställning till Sverige och allt som har med Sverige att göra...du hade nog det inte för lätt här bland "riktiga" Svenskar med din attityd...Nej nu iväg till nya möten med medmänniskor... :thumbsup:

Förhoppningsvis har du inte fått detta jobb av egen vinning, det var väl bara du som var ensam sökande, och någon måste dom ha att betala ut lönen till, så du hade otrolig tur.

;) ;) Orkar inte kommentera dessa snubbar som sitter uppe i Isaan och dricker grogg så de blir dum i skallen ... Inget vettigare för sig än att skriva av sig dumheter på trevliga forum , iofs så beror det väl på att de inte har så kul på det de själva har skapat .......................................................

Sen finns ju dessa skitsnuskiga profitörer som jag tidigare skrev ,lägger inte tid på att diskutera med dessa då det inget ger ett skit i utbyte då de precis som Reinfeldt inte har något motargument utan bara skriker "rasist" nazist mm. Lövfen sade igår i debatten med Rövfeldt att det nog skall inses att det är ett fåtal Svenskar som är Rasister " All heder till honom för det uttalandet . att diskutera med ointelligenta vänstermänniskor samt asylantälskare ger ansolut ingenting . "Mot idioter samt fyllskallar kämpar den vise förgäves "
Den dag kommer då det visar sig vem/vilka som tänkte rätt ... Hoppas bara att det blir nån av dessa puckon som blir drabbade när skitfolket börjar skära halsen av oliktänkande ....

Glimten "" Du är ju även du en trevlig och social kille med "cellerna" på rätt ställe ;)

Du inser Glimten att detta gäller bara så länge som du håller med.... Annars blir det yxa och halshuggning, om du går emot bittermandeln..

Nåja, du har ganska fina meriter vad gäller det du också. Vi har alla våra fel och brister, det är bara att inse faktum. ;)

"Långeman " sa:
Heja Janne!!
Du får verkligen gott betyg i matte, då jag gick i skolan fick man litet a i matte om man kunde räkna som jag.
Jag har utan att skryta alltid haft högsta betyg i matte ... mitt paradämne ... så där har vi något gemensamt!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp