Ledarn
Forumräv
Vi har just nu 28 grader i skuggan på altanen och klar himmel...Det ända som va bättre förr va vädret
Nästan lite för varmt så jag gick in ett tag...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Vi har just nu 28 grader i skuggan på altanen och klar himmel...Det ända som va bättre förr va vädret
Visst men vad ska en som köpte 1941 ha denna värdeökning till?Det kan det säkert göra...
Schysst utveckling på pengarna..
Klart det blir lite "jobbigt" att få göra något kul för dom stålarna om man nu köpte 1941..Visst men vad ska en som köpte 1941 ha denna värdeökning till?
Köparen var säkert född före 1920.
Men det är klart att har man hälsan kan man ju köpa hus åt sin unga thaifru och skicka pengar till hennes bröder så dom slipper jobba.
Undra vad 20.000kr på bankkonto gett för utveckling sen 1940? Säkert hyfsat för de som hyrt och låtit pengarna växa passivt istället.
Det är ju kruxet, i Norsjö eller Adak kan du bygga ett nyckelfärdigt Myresjöhus för 3 miljoner kr som är värt 800.000kr när du måste sälja om något år.Samma kåk om den funnits i Kramfors t.ex hade ju kostat lika mycket att bygga..
Men tror ju inte att den är värd 10 millar där uppe..??
Och då hjälper ju inte en ny fastighetsskatt till att förbättra möjligheten att flytta...??Det är ju kruxet, i Norsjö eller Adak kan du bygga ett nyckelfärdigt Myresjöhus för 3 miljoner kr som är värt 800.000kr när du måste sälja om något år.
Nja, där vet jag inte hur det fungerar med skatter, men taxeringsvärdet på 3 miljoners huset är bara 48.000kr, försäljningsvärdet 800.000kr.Och då hjälper ju inte en ny fastighetsskatt till att förbättra möjligheten att flytta...??
Nu flyttar ju de flesta inom samma kommun så det går nog att hantera med att sälja älgkött.....
Nja, där vet jag inte hur det fungerar med skatter, men taxeringsvärdet på 3 miljoners huset är bara 48.000kr, försäljningsvärdet 800.000kr.
Svårt med 22% på den reavinsten
Lite måste väl man ha på sparkontot för att klara den skatten
Nu flyttar ju de flesta inom samma kommun så det går nog att hantera med att sälja älgkött.....
De flesta ekonomer ser ju fast.skatt som det bästa sättet att förhindra fast.bubblaHittar ingen tråd för rent allmänna "spy" attacker...??
Läste precis ett uttalande som gör mig betänksam och förbannad...
- Nordeas chefsekonom, Annika Winsth, menar att ett återinförande av fastighetsskatten är nyckeln till att förhindra bostadsbubblan.
Varför ska vi som inte har lån betala..??
Bättre att avskaffa räntebidragen... Men det drabbar väl kossan hårdare..??
Knepigt med att kvitta förlust mot förlust, bästa rådet är att bygg inte i Adak på spekulation och framtida vinster för det är en hög risk.Taxeringsvärdet ska väl var ca 75% av marknadsvärdet. Vet dock inte hur det är på nyproduktion. Kanske inte uppdaterat ännu så bara på marken.
Det blir ju förlustavdrag i det fallet. Men då måste man väl ha vinst att kvitta mot ?
... köpa ett dyrt boende till min dotter finns inte i min värld.
Min dotter får låna själv är min filosofi
Nej datorer. Ett norskt företag som skyller på semestrar etc. Men det kommer en servicekille i morgon i Trondheim efter mycket tjatande.
Vad hade 10.000 in i aktier då varit värda idag?...Visst men vad ska en som köpte 1941 ha denna värdeökning till?
Köparen var säkert född före 1920.
Men det är klart att har man hälsan kan man ju köpa hus åt sin unga thaifru och skicka pengar till hennes bröder så dom slipper jobba.
Undra vad 20.000kr på bankkonto gett för utveckling sen 1940? Säkert hyfsat för de som hyrt och låtit pengarna växa passivt istället.
Hehe, tror att jag skall skicka den vidare till deras s k support 24/7. Den befinner sig på ungefär samma nivå.
Hehe, tror att jag skall skicka den vidare till deras s k support 24/7. Den befinner sig på ungefär samma nivå.
Men vi som inte lånat ska RÄDDA de som satt sig i klistret! De vill inte ta smällen!!!Hittar ingen tråd för rent allmänna "spy" attacker...??
Läste precis ett uttalande som gör mig betänksam och förbannad...
- Nordeas chefsekonom, Annika Winsth, menar att ett återinförande av fastighetsskatten är nyckeln till att förhindra bostadsbubblan.
Varför ska vi som inte har lån betala..??
Bättre att avskaffa räntebidragen... Men det drabbar väl kossan hårdare..??
Det är väldigt få som är så lyckligt lottade att dom har råd att köpa en fastighet kontant. Och dagens räntebidrag räddar inte någon, har man inte dom marginalerna är man illa ute.Men vi som inte lånat ska RÄDDA de som satt sig i klistret! De vill inte ta smällen!!!
Det handlar ju inte om marginaler på min ekonomi...Det är väldigt få som är så lyckligt lottade att dom har råd att köpa en fastighet kontant. Och dagens räntebidrag räddar inte någon, har man inte dom marginalerna är man illa ute.