Något som gör mig förbannad

När min tant flyttade till Sverige så tyckte jag att vi skulle övningsköra lite innan hon fick ge sej ut på egen hand i trafiken med sitt Thai-KK och var det ingen annan trafik när hon körde så bytte hon gärna till vänster sida efter en korsning och tog gärna rondellerna medurs.
Det där har många frågat mig om , dvs hur jag kan byta sida så lätt i skallen , Jag kör ju mycket i både Thailand och Sverige , en ggr har jag varit på väg över för ett antal år sedan , men ingen mer gång .. Tycker det är ganska lätt att ställa om sig

Första tiden i thai var jag ganska o säker, rondeller och fyrvägskorsning korsningar. Men nu fungerar de hur bra som hällst,undrar i bland hur de skulle va att åka på höger sida
Så är det, jag har inga problem heller. Men jag kan skilja på vänster och höger samt styrbord och babord. Men vissa har tydligen uppenbara problem med den biten. :)

Jag brukar också ha ganska lätt för det då man sitter och kör på andra sidan. Blir mer naturligt.

På 90 talet när jag körde en vecka på Irland gjorde jag dock fel. Jag hade tankat och efter det körde ut på höger sida. Tog några sekunder och en långtradare kommer rakt emot och blinkar. Då reagerade jag.

Första tiden i thai var jag ganska o säker, rondeller och fyrvägskorsning korsningar. Men nu fungerar de hur bra som hällst,undrar i bland hur de skulle va att åka på höger sida
Jag har inga problem att köra i Thailand, mest retsamma är att jag slår på torkarna istället för blinkersen till en början :D
Skall villigt erkänna att jag inte har riktigt koll på vad som gäller i rondeller, men har funkat bra hittills.

Jag har inga problem att köra i Thailand, mest retsamma är att jag slår på torkarna istället för blinkersen till en början :D
Skall villigt erkänna att jag inte har riktigt koll på vad som gäller i rondeller, men har funkat bra hittills.

Sedan när man kommer hem till Sverige då är man på torkarna igen då man skall blinka. Går in på fel sida och undrar vem som stulit ratten. Jo men annars går det bra :)

Ja vilka regler gäller egentligen i rondeller (cirkulationsplats) i Thailand? Någon som vet?
Jag kör efter djungelns lag och det känns som om thaiarna är mer osäkra än mig. Sverige är ju rondellernas land så här får man övning. Känner inte till så många i Thailand. Den jag direkt kommer på är i Pattaya Nua.

Förr när jag var mycket Kanchanaburi. Så hade jag en egen bil men den var ofta på vift.
Då fanns det alltid två andra bilar att tillgå.
Det var en salig blandning med manuell/automat, blinker på höger/ vänster.
Harre min je vad jag blandade ihop allt.
Det var omöjligt att få någon ryggmärg i körandet.

Ja vilka regler gäller egentligen i rondeller (cirkulationsplats) i Thailand? Någon som vet?
Jag kör efter djungelns lag och det känns som om thaiarna är mer osäkra än mig. Sverige är ju rondellernas land så här får man övning. Känner inte till så många i Thailand. Den jag direkt kommer på är i Pattaya Nua.
Ja är väldigt förvånad i vårt lilla samhälle utan för byn, fins de i dag 2 rondeller 7 av 10 kör rätt. Dom flesta är nog bönder, så jag tror att Thailand har en möjlig het att bli som vi vill

"Våra data tyder på att kriminologer från Stockholms universitet har haft och har stor inverkan på de förhållningssätt och den syn på forskning som är förhärskande vid Brottsförebyggande rådet."

Stämmer med största sannolikhet. Den de pratar om är Jerzy Sarnecki, tomten som inte har haft ett enda rätt i hela sin forskningskarriär, naturligtvis han Morgan J hämtar sina "fakta" ifrån, tyvärr.

/ SatanG
Jerzy arbetar med data från BRÅ.

Svenska läkare kan inte dom mest grundläggande sakerna om cancer.
Cancer göds av socker och no 1 när man har cancer är att inte äta socker men ändå serveras cancer patienter saft å kaka på sjukhusen. Svenska läkare förnekar tom ofta att det ens finns ett samband mellan cancer och kost. Helt IQ fiskmås.
Sjukvården är styrd av big pharma och dom tjänar inga pengar på att berätta för folk om ketogen kost och allehanda kosttillskott som effektivt bekämpar cancer.
Nope stråla operera å ge cellgift är det enda som gäller i Sverige. Man skulle kunna rädda betydligt fler än man gör, cancer sjukvården är sjuk.
De senaste rönen är att antioxidanter påskyndar utvecklingen av cancertumör. Så kosten har betydelse

Det jävliga är ju när läkare går i deras koppel och fullständigt ignorerar kända fakta bara för att det inte ligger några pengar i det.
Nåt typ Uppdrag Granskning borde ta upp.
Kopplas uppdrag granskning in så kommer SDarna att gnälla om fejkfakta. SD vill lägga ned programmet eftersom de tycker att de ä'r för vänstervridna.

Migrationsverket tar sådan fruktansvärd tid på sig, så man tappar lusten och gnistan till det mesta när man blir behandlad så här i sitt eget land.
Har väntat i 11 månader på UT nu så det är förmodligen fullt normalt jämför med andra än så länge men det gör det fortfarande inte ok.

Varför ska jag betala en av världens högsta skatter när något så enkelt som att kunna leva tillsammans med min fru ska behöva ta så länge?
Om någon behöver en AWS certifierad molningenjör i Thailand så är jag mycket intresserad.
Hur skall de kunna korta köerna när de samtidigt skall säga upp personal. borde vara lönsamt att ha mera och kunna stämpla ej beviljat snabbare. Att tvinga era flickvänner vänta länge innebär läng väntan innan de kan bidra till samhället

Tillbaka
Topp