Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Jerzy arbetar med data från BRÅ.
Kopplas uppdrag granskning in så kommer SDarna att gnälla om fejkfakta. SD vill lägga ned programmet eftersom de tycker att de ä'r för vänstervridna.
Hur skall de kunna korta köerna när de samtidigt skall säga upp personal. borde vara lönsamt att ha mera och kunna stämpla ej beviljat snabbare. Att tvinga era flickvänner vänta länge innebär läng väntan innan de kan bidra till samhället
Men... har du inte ofta en person i passagerarsätet som talar om hur du ska framföra fordonet oavsett sida?Sverige england och thailand varje månad... som grädde på moset har jag min vänsterstyrda bil i England.
Det har blivit så illa att ja måste kolla vilken sida ratten sitter på, på min egen bil, innan ja öppnar dörren. Pinsamt varje gång man tar fel dörr
Ja vilka regler gäller egentligen i rondeller (cirkulationsplats) i Thailand? Någon som vet?
Jag kör efter djungelns lag och det känns som om thaiarna är mer osäkra än mig. Sverige är ju rondellernas land så här får man övning. Känner inte till så många i Thailand. Den jag direkt kommer på är i Pattaya Nua.
Och ingenting av det som är bra idag är bra i morgonDe senaste rönen är att antioxidanter påskyndar utvecklingen av cancertumör. Så kosten har betydelse
jag kör en hö. styrd i SverigeMen... har du inte ofta en person i passagerarsätet som talar om hur du ska framföra fordonet oavsett sida?
Hej
Frågan är om det finns några regler och om någon isåfall tillämpar dessa.
Mvh isan lover
Regler finns det säkert men tillämpar nja lite som överallt annars skulle jag tro
Mina passagerare har fullt upp med att hålla i sigMen... har du inte ofta en person i passagerarsätet som talar om hur du ska framföra fordonet oavsett sida?
Den här borde alla läsa:
Provläs:
Ett sötare blod
Att GI-kost och LCHF påverkar vikten är välkänt; massor av böcker, recept och tidningsartiklar finns skrivet om det, men att hålla sig till GI och LCHF har fler fördelar än så. Ett sötare blod berättar om hur maten vi äter kan leda till olika krämpor och sjukdomar – och tvärtom: hur maten kan...books.google.se
F ö, cancerceller har en annorlunda metabolism, är väldigt energikrävande och kan bara använda "socker" som energikälla. Andra celler kan "bränna" fett och proteiner om man skulle få "slut" på glukosen. Cancerceller är dessutom värmekänsligare, så ha inte för bråttom med att dämpa febern när ni får en förkylning - 39*C ett dygn kanske är det bästa som har hänt.
Hundar kan läras att genom att lukta på utandningsluften känna om man har "cancermetabolism" i kroppen.
Det innebär i så fall att diabetiker skulle ha större benägenhet av drabbas av tarmtumörer då de har högre blodsocker , eller är det bara socker i tarmen , likaså kommer frågan till andra sockerarter , fruktsocker , Honung som anses vara mycket hälsosamt .. Ja, tiden och forskningen får utvisa ..Såg nu att det är allt socker som tarmen omvandlar till fett som göder tumören , då borde även tesen om att fett inte är farligt falla pladask , Allt fett samt kolhydrater som även de omvandlas till fett . Tror att det handlar mycket om att inte inta mer energi än kroppen förbrukar , socker lär ju inte vara bra , Frågan är om socker i liten mängd skall ses som farligt , det förbrukas ju snabbt av kroppen vid fysisk aktivitetFörsta belägget för att socker får tarmtumörer att växa
För första gången har en vetenskaplig studie kunnat visa att läsk och andra söta drycker göder cancerceller, närmare bestämt i tarmen hos möss. Nästa steg är nu att undersöka om det också gäller för människor.www.svt.se
ja, svårt att sia om för en lekman ,, Samma med detta om sötningsmedel , jag vet att på mig höjer inte en lightdryck mitt blodsocker , det testade vi dels på en kompis med diabetes samt på mig som är frisk . Inte en minsta höjning av aspartam . Och då kan man heller inte bli fet av det som många vill göra gällande , Aspartam framställs ofta som livsfarligt , ett av de mest genomforskade sötningsmedel i världen , och det säljs fortfarandeVi har ju alltid fått höra att fetma skulle vara en riskfaktor för cancer, men det kan kanske vara som så att socker leder till fetma och socker dessutom göder cancerceller. Då är det inte fettet i sig som är farligt.
Dessutom så säger forskare att "Bukfetma " är betydligt farligare än en jämt fördelad övervikt . ja, vem vet , själv har jag ingen direkt bukfetma , men är tung och har nog en del underhudsfett fördelat över hela kroppen .Vi har ju alltid fått höra att fetma skulle vara en riskfaktor för cancer, men det kan kanske vara som så att socker leder till fetma och socker dessutom göder cancerceller. Då är det inte fettet i sig som är farligt.
Vi har ju ingen sockerskatt i Sverige så nog kan det bli politikkäbbel i dylik tråd.Dessutom så säger forskare att "Bukfetma " är betydligt farligare än en jämt fördelad övervikt . ja, vem vet , själv har jag ingen direkt bukfetma , men är tung och har nog en del underhudsfett fördelat över hela kroppen .
kanske skulle vi ha en diskussionstråd om just detta med föda samt vad som sägs i forskningssammanhang , samt egna iakttagelser och kunskaper . Den kan det ju knappast komma någon politikkäbbel i
Thailand har ju infört sockerskatt likaså Norge.Vi har ju ingen sockerskatt i Sverige så nog kan det bli politikkäbbel i dylik tråd.
Utan bevis tror jag du är inne på rätt linje, äter man mer energi än kroppen behöver är det inte bra. Lagom är bäst.
Har flera vänner här med diabetes och dom säger att light drycker typ cola zero är helt kasst för dom, dom vill ha cola original.Att sötningsmedel inte höjer blodsockret äger icke att förvåna.
Dock har jag hört att det ställer till det för aptitregleringen. För egen del är jag tveksam till att äta sötningsmedel om man är frisk. Socker och vetemjöl försöker jag minimera, men det är svårt för en som inte håller på med någon diet och i princip äter det som finns på bordet.