Elitserien

• Trådstartare Trådstartare Wanpen
  • Start datum Start datum

Vilka två lag hamnar i kvalserien

• AIK

Röster: 3 33.3%
  • Modo

Röster: 3 33.3%
  • Södertälje

Röster: 9 100.0%
  • Timrå

Röster: 1 11.1%
  • Frölunda

Röster: 1 11.1%

• Totala väljare
    9
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kycklingen sa hon ville se aik i final......hv va ju inte så bra när det väl kom till kritan :)

P.S Nu vet man i Smålands Jerusalem att Gud är gnagare!

"Psydrop " sa:
Kycklingen sa hon ville se aik i final......hv va ju inte så bra när det väl kom till kritan :)

P.S Nu vet man i Smålands Jerusalem att Gud är gnagare!
Dom har sett ljuset och kommit till insikt halleluja :laugh:

"Wanpen " sa:
Tycker de är klart, slutspeletet
ja man kan tycka olika

I detta fallet så spelar det ingen roll vad du eller jag eller någon annan tycker.
I detta fallet är det något som kallas regler, och regler brukar finna för att dom ska följas.

Jag vet inte varför, men plötsligt fick jag en sur uppstötning. Lycka till vilket lag som än vinner i kväll, i ärlighetens namn skall sägas att AIK har gjort det förbaskat bra hittills. :)

"Berralund " sa:
Jag vet inte varför, men plötsligt fick jag en sur uppstötning. Lycka till vilket lag som än vinner i kväll, i ärlighetens namn skall sägas att AIK har gjort det förbaskat bra hittills. :)
Du har vart på sjön för länge, det är säkert en släng av skörbjugg :)
Det vore ju beundransvärt om dom klappa till HV i 4 raka som nykomlingar.

grattis då. :blank:

Vi har ju vart i final så många gånger innan så en semi kan vi väl unna er att få testa på, jag tror annars risken är att ni glömmer hur det kan kännas. Semi är ju inte alls lika skön känsla som att vara i final men det är ju bättra än att åka ut.

Solen stiger över Råsunda...

Vi ser hur solen stiger över Råsunda,
vi ser hur Hovets is e blank och klar.
Och bönderna dom gapar utav fasa,
och snutarna dom spejar och dom tar.
Vi ser dom svarta tröjorna i AIK,
vi vet att alla vägar bär oss rätt.
--------------------------------------------
Å vi e AIK
å alltid e vi med er,
och alltid ska vi se er ta poäng.
Å vi e AIK
å alltid e vi me,
Ibland så kan det blåsa kalla stormar,
ibland kan himlen vara ganska grå.
Men när det gäller laget som vi älskar,
så skiner solen snart på oss ändå.
Vi hört om stora tider som har svunnit,
vi vet att snart så är det dags igen.
Å vi e AIK,
å alltid e vi me,
Å vi e AIK,
å alltid e vi me,

Nu skall vi inte ta i så att vi kräks. Det är myyycckket kvar innan guld, och snackar vi fotboll - tillåt mig småle. Jag behöver ju inte nämna vilket lag som är svenska mästare där. :)

"Berralund " sa:
Nu skall vi inte ta i så att vi kräks. Det är myyycckket kvar innan guld, och snackar vi fotboll - tillåt mig småle. Jag behöver ju inte nämna vilket lag som är svenska mästare där. :)
NÄ och du ser ju hur GNAGET behandlar Sv mästare Uts :thumbsup: :thumbsup:kopning

AIK-hjältarna vill skrälla vidare: "Nå så långt som möjligt"

Fyra raka segrar över HV71 var tidernas slutspelsskräll.
Men fräcka nykomlingen AIK är inte färdiga med det.
- Vi är 25 man i omklädningsrummet som tror på det här. Det är bara att fortsätta som vi gör nu, sade Daniel Bång, en av hjältarna efter 4—1-segern över HV71.

Nykomlingen AIK slår ut regerande mästarlaget HV71. I fyra raka matcher.

Snacka om tidernas skräll i slutspelet.

Det är femte gången genom tiderna som en serieåtta slår ut en seriesegrare i en SM-kvartsfinal. Men första gången det hände sedan bäst av sju matcher infördes i slutspelet.

Nu ser AIK nästa möjlighet. Förmodligen blir det Färjestad som väntar i semifinal, Karlstadslaget leder över Brynäs med 3—1 i matcher.

- Naturligtvis vill vi nå så långt som möjligt. Vi tog inga poäng mot Färjestad i grundserien, men vi hade inte tagit så många mot HV heller innan den här kvartsfinalserien, sade AIK-tränaren Roger Melin.

Ett fullsatt Hovet, 8 094 åskådare, kokade när AIK reste sig från ett nästan hopplöst underläge mot HV71 i den fjärde kvartsfinalen och vände 0—1 till 4—1-seger.

Fint inlägg Rolf, Det känns bra idag.

Aftonbladet idag:

”Förlåt oss, AIK”
Sportbladets experter dömde ut AIK

experterna_1413877l.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp