Elitserien/Hockey-allsvenskan 2011/2012

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Och Leksand brukar ju tyvärr klappa igenom när det kommer till kval. Men jag hoppas också att dom går upp nu eftersom Malmö missade kvalserien på målsnöret. Det var dock deras eget fel, dålig stil att skylla ifrån sig på Oskarshamn. Dom hade själv satt sig i situationen. :thumbsdown:

Så då va AIK som första lag klara för semifinal :D Vilka kan stoppa oss ?.
Tydligen inte seriesegrarna Luleå i alla fall, dom fick erfara samma sak som HV förra säsongen...
Det var dumt att välja gnaget ;D ;D

Tycker att jag förnimmer ett visst mått av hybris i luften här. Men OK, får väl gratulera gnaget, det var banne mig imponerande att slå ut seriesegrarna på de sättet dom gjorde det. Det blir en intressant fortsättning på slutspelet. 8)

Undrar hur många som såg matchen här ner :D :D
Helt klart värt varenda liten krona för att se Gnaget tvåla dit Lule
Nu blir det spännande
:upanddown: :upanddown:

En liten Lassie historia, mötte Lasse Granqvist idag och han tror att mitt kära AIK går långt i år...

lasse G den största av sportkommentatorer vi haft, i MITT tycke det vill säga.

"b-tung " sa:
En liten Lassie historia, mötte Lasse Granqvist idag och han tror att mitt kära AIK går långt i år...

lasse G den största av sportkommentatorer vi haft, i MITT tycke det vill säga.

:thumbsup: :nod: Så rätt han har så rätt han har ! I mitt tycke är han också en av de bästa :D Däremot kan dom skicka den sk expertkommentatorn Arto Blomsten vidare till andra arbetsuppgifter, mer enögd och opartisk kommentator får man leta läääänge efter :thumbsdown:

Djurgården hade kanske klarat sig kvar om dom hade sparkat sopan Hardy Nilsson långt tidigare. Han har väl aldrig gjort någon människa glad som tränare. I Tre Kronor var han ju den totala katastrofen. :eek: :eek:

Så Järnkaminerna mår bara bra av ett eller flera år i Hockeyallsvenskan! 8)

Jaha så då va första matchen i semifinalen mot kopiorna avklarad. Gnaget gick segrande ur striden mot numera så kallade Byske. Siffrorna blev 1-4.
Marschen mot guldet fortsätter :D :D :D

Det räcker med ett 08 lag i Elitserien så det gör inget att DIF åker ner ett par år och sedan byter med AIK :)

"Birger LKPG " sa:
Det räcker med ett 08 lag i Elitserien så det gör inget att DIF åker ner ett par år och sedan byter med AIK :)

Om DIF skulle trilla ur, vilken klubb ska då försörja främlingslegionen Linköping med spelare ??? ???

"matteisurin " sa:
Om DIF skulle trilla ur, vilken klubb ska då försörja främlingslegionen Linköping med spelare ??? ???

Ja du mattisurin,tror du bör kolla upp vilka lag som har mest spelare från sina juniorlag.

Utav dom lagen som är kvar så tycker jag ingenting, men eftersom jag vet att det är en del AIK:are på detta forumet så säger jag ändå.

Lycka till!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp