Elitserien

Vilka två lag hamnar i kvalserien

• AIK

Röster: 3 33.3%
  • Modo

Röster: 3 33.3%
  • Södertälje

Röster: 9 100.0%
  • Timrå

Röster: 1 11.1%
  • Frölunda

Röster: 1 11.1%

• Totala väljare
    9
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
AIK slog i förrgår ut HV71 och avancerade vidare till semifinal. Idag blev det klart att Färjestad blir det lag man ställs emot i nästa omgång. Ett lag man haft tufft mot den här säsongen.

- Tidigare under säsongen hade vi samma problem med HV71 också, nu har vi lyft oss ordentligt. Det är bara historia det är inget att tänka på, säger AIK:s back Patrik Nemeth till hockeykanalen.se.

- Det spelar inte någon roll vilka vi möter, vi kommer bara fokusera på det vi gjort bra och fokusera på samma sätt.

Vad är segerreceptet mot Färjestad?
- Det gäller ju att spela som vi har gjort med hög fart och där alla jobbar stenhårt hela tiden och ingen slappnar av. Vi måste jobba som ett lag som tidigare. Vi ska inte ändra någonting mot det vi presterat nu senaste.

Hur laddar ni inför semifinalserien?
- Fokus är att spara energi tror jag till matcherna. Det kommer att bli tufft att möta Färjestad som är ett bra lag. Vi tänker inte så mycket vi kommer att gå ut och köra. Vi har inte snackat så mycket om vad vi ska lägga fokus på.

Nu Svart/Gula vänner är det dags att börja tänka på kvällen och ladda med lämplig skaffning

wpid-aik-hockey.jpg

Laddad och klar ! dags för två och en halv timme av vånda och hopp igen. Hoppas det går vägen..
Kom igen AIK:s stolta krigare

Ett litet inlägg i debatten om tränare::

Lipsillar i Göteborg
21 mars 2011, kl 12:25 Skrivet av Hans Abrahamsson Anmäl ! Läser i Konkurrenten att spelarna vill sparka tränaren Kent Johansson.
Jag blir inte ett dugg förvånad om det verkligen är så
”Gnälla-på-tränarn-sjukan” är spridd över landet, men inte någonstans är den så djupt rotad som i just Göteborg.
Den verkar i princip vara omöjligt att hitta ett botmedel som gör att den släpper sitt grepp om Västkusten.
Få se, hur många tränare har Frölunda förbrukat de senaste fyra åren? Stephan Lundh, Per Bäckman, Roger Melin, Ulf Dahlén och nu eventuellt Kent Johansson. Jag kanske till och med har glömt någon.

Samtidigt har resultaten bara blivit sämre och sämre.
Kenta saknar ”det rätta engagemanget” sägs det.
Ja, och Ulf Dahlén var för seriös.
Per Bäckman var för hård.
Roger Melin och Stephan Lundh var för mjuka.
Klart att allt måste ha varit tränarnas fel. Givetvis kommer Frölunda bli ett topplag igen bara de får in en ny tränare. Dessa fantastiska spelare kommer att börja prestera igen bara de får bort ännu en tränare.
Skulle inte tro det

.
Att sparka tränaren kan på kort sikt lösa ett problem. Att göra det flera gånger på bara några år bryter ner en klubb fullständigt. Den ruttnar inifrån. Man botar sjukdomen tillfälligt men viruset finns ändå kvar.
Frölunda måste en gång för alla sätta ner foten och tala om att det inte blir några fler tränarsparkningar.
Sedan får väl några av de etablerade spelarna för guds skull hoppas att inte Frölunda väljer att ta tillbaka Janne Karlsson.
Då är det nog stor risk att några av dem kommer att få det väldigt jobbigt, trots att de sitter på långa och förbaskat dyra kontrakt

Jaha ska dom också spela :laugh: :laugh: :laugh:
Tänk om jag får rätt att Lule och AIK spelar final.
Det vore kanon för hockey Sverige

Rolf, tråkigt att du tar gårdagens förlust så hårt så att du gick och blev sjuk. Du vet - det är ändå bara en lek med hockey, man skall inte ta det på SÅ stort allvar. 8) 8) 8)

"Berralund " sa:
Rolf, tråkigt att du tar gårdagens förlust så hårt så att du gick och blev sjuk. Du vet - det är ändå bara en lek med hockey, man skall inte ta det på SÅ stort allvar. 8) 8) 8)
Du vet väl hur det är, man gläds åt framgången och man lider i motgång. Men på Ons är man glad igen ;D

Trots att jag læmnat Luleå før 3 år sedan så håller jag fortsatt på Bjørnarna i norr samt Detroit red wings och de ser fortsatt onekligen bra ut på bægge fronter....:)

"helgonet " sa:
Trots att jag læmnat Luleå før 3 år sedan så håller jag fortsatt på Bjørnarna i norr samt Detroit red wings och de ser fortsatt onekligen bra ut på bægge fronter....:)

:clap_tranparent:

Lämnade lule för ca 30 år sen, men Björnarna
håller man på

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp