En rad nöjesställen på Walking Street stänger ned.

Hej

Här har vi väldigt olika erfarenheter mmax, själv lyckas jag inte ens bli lurad eller träffa någon bedräglig människa i en bar, på den tiden man besökte barer så blev man ju ofta t.o.m bjuden på mat av tjejerna och erbjuden att bo hos dom.

På landsbygden är chansen att bli lurad är näst intill obefintlig i det dagliga livet i Isaan. det förekommer i princip inte någon dubbel prissättning o.s.v där alls.

Mvh isan lover
Ja du vet ju inte mycket om verkligheten idag varken i Thailand eller Sverige.
Du kanske skulle ta dig en sväng på stan sent en fred lörd kväll så du förstår vad vi andra pratar om...

Ja du vet ju inte mycket om verkligheten idag varken i Thailand eller Sverige.
Du kanske skulle ta dig en sväng på stan sent en fred lörd kväll så du förstår vad vi andra pratar om...

Hej

Det är möjligt att klimatet har försämrats, men vi gör ju något besök i Pattaya med några års mellanrum, jag brukar ta en sväng på egen hand ibland även på kvällstid men jag har inte märkt någon större skillnad på hur jag blir bemött eller behandlad, tycker att jag får ett positivt intryck och att folk är ärliga mot mig.

Dom enda jag klagar på ibland är taxichaufförer, tuk-tuk förare och liknande i Bangkok och turistorter, där är chansenatt stöta på oärliga stor enligt mig, sen händer det att någon försöker med falangpriser på turistorter men då byter jag affär eller restaurang direkt.

Mvh isan lover

Så är det absolut... fram till cirka 22-tiden är det en helt vanlig turistgata, kinesiska turistergrupper, barnfamiljer osv. som går och tittar på Red Light... de gamla klassiska BeerBarerna med tjejer i mitten finns kvar. Men väldigt sällan damer som dansar förrän närmare midnatt.

Men mycket av det tidigare "synliga" har nu kommit in bakom dörrar och skynken.

LK, Buakoaw, Made In Thialand där är det mer likt det du minns från förr.

Jag kan inte uttala mig om det är bättre eller sämre nu än förr. Det är annorlunda på ytan... men skrapar man lite så är det till stor del detsamma... lite som att förr var det en gris... nu är grisen sminkad, men ändock en gris.
Det är ju det jag skriver det har blivit mindre synligt.
Men går man innanför en dörr så finns det där.

Ja men jag tycker det var mer beer barer med bartjejer förr, nu är det beer garden och något till, förr var det ju mycket sånt, var väl bara ett ställe som körde musik med liveband förr som var nåt att ha Blues nånting, minns inte vad det dette eller om det finns kvar heter.
Nu är det tvärtom tycker jag mer musik och mindre dans ut i det öppna.

Ja, det stora open beer bar områderna ut över vattnet finns kvar, en i början av gatan och en efter stora trädet. De var ju de största även förr. Men många av de mindre som fanns förr är borta, biljardställerna är också borta. Några av dem har blivit restauranger eller agogo. Någon glasade in och blev vanlig bar. Hot Tuna ställerna är populära musikställen och minst ett av dem var för en open beer bar.

Precis som du säger. Det förändras hela tiden.

Hej

Det är möjligt att klimatet har försämrats, men vi gör ju något besök i Pattaya med några års mellanrum, jag brukar ta en sväng på egen hand ibland även på kvällstid men jag har inte märkt någon större skillnad på hur jag blir bemött eller behandlad, tycker att jag får ett positivt intryck och att folk är ärliga mot mig.

Dom enda jag klagar på ibland är taxichaufförer, tuk-tuk förare och liknande i Bangkok och turistorter, där är chansenatt stöta på oärliga stor enligt mig, sen händer det att någon försöker med falangpriser på turistorter men då byter jag affär eller restaurang direkt.

Mvh isan lover
Och du tror att genom att ta en liten sväng på stan en gång var 3 år så håller du koll på verkligheten?
Jisses....

Har en vän här som är som dig, han va hemma i Göteborg förra året och sa att han gick EN sväng på stan och det hände inget så allt skit som skrivs å pratas är fake news.
Han är också Sosse...

Ja, det stora open beer bar områderna ut över vattnet finns kvar, en i början av gatan och en efter stora trädet. De var ju de största även förr. Men många av de mindre som fanns förr är borta, biljardställerna är också borta. Några av dem har blivit restauranger eller agogo. Någon glasade in och blev vanlig bar. Hot Tuna ställerna är populära musikställen och minst ett av dem var för en open beer bar.

Det är inte bara fine dining du har koll på:p
Ett levande uppslagsverk i nöjesvärlden åxå;):):):)

Och du tror att genom att ta en liten sväng på stan en gång var 3 år så håller du koll på verkligheten?
Jisses....

Hej

Inte alls men kanske tillräckligt för att konstatera att inte mycket har förändrats i barerna dom senaste 30 åren, både dom innanför baren och dom utanför verkar vara kopior av sina föregångare och uppföra sig ungefär likadant.

Men jag vill tillägga att jag tror mig ha en viss fördel och nytta av att tala Lao i dessa miljöer, samma sak med gatuförsäljare och strandförsäljare som också ofta kommer ifrån Isaan.

Mvh isan lover

Hej

Inte alls men kanske tillräckligt för att konstatera att inte mycket har förändrats i barerna dom senaste 30 åren, både dom innanför baren och dom utanför verkar vara kopior av sina föregångare och uppföra sig ungefär likadant.

Men jag vill tillägga att jag tror mig ha en viss fördel och nytta av att tala Lao i dessa miljöer, samma sak med gatuförsäljare och strandförsäljare som också ofta kommer ifrån Isaan.

Mvh isan lover
Noll koll IL...

Ja så Pattaya har blivit barnvänligare, lätt att ta sig runt nu för tiden utan att se något av det som var mer synligt förr om man håller sig borta från soi Beukaw och soi6-8. ;)

Är väl inget svårt eller, soi Beukaw behöver jag aldrig åka in på, och soi 6-8 behöver jag heller aldrig åka ner på, har inget där att hämta.
Huvudvägarna som går öst-väst Pattaya Nua, Pattaya Klang, Pattaya Thai och Theprasith finns det inget sånt att se.
Beach road finns beer bar mellan soi 7-9 men annars inget direkt synligt.
Hur enkelt som helst.

Ja så Pattaya har blivit barnvänligare, lätt att ta sig runt nu för tiden utan att se något av det som var mer synligt förr om man håller sig borta från soi Beukaw och soi6-8. ;)

Absolut. Det sade vi redan för 10 år sedan när de röjde på soi 2 och 3. Samt byggde minisiam, floating market osv...

Hit kan man snart åka med familjen utan att upptäcka något. Å det sade vi redan då...

Har bekanta som åkt med tonårsbarn, varit i Pattaya några dagar. Shopping, beachen, restauranger, marknader osv... inga problem att ha en vanlig semester i Pattaya idag!

Hej

Mvh isan lover
Kan slå vad om att du dessutom går hem långt före midnatt eller hur?

Är väl inget svårt eller, soi Beukaw behöver jag aldrig åka in på, och soi 6-8 behöver jag heller aldrig åka ner på, har inget där att hämta.
Huvudvägarna som går öst-väst Pattaya Nua, Pattaya Klang, Pattaya Thai och Theprasith finns det inget sånt att se.
Beach road finns beer bar mellan soi 7-9 men annars inget direkt synligt.
Hur enkelt som helst.
Men alla hotell ligger ju på Soi Diana eller Honey för där hamnar ju alltid vi :xmas_smiley:

Men alla hotell ligger ju på Soi Diana eller Honey för där hamnar ju alltid vi :xmas_smiley:
Ja nu tänkte jag mest på mig och hur enkelt det är att ta sig runt med barn.
Alla hotell ligger inte på soi Diana, dom bästa hotellen ligger vid Wong Amat-Beach Road och Pratumnak soi kasetsin.

Men även jag bodde på hotell i början på soi Diana, är ju där partyt är ;) , bodde på LK dom 2 gånger jag bott på hotell där.

Jag har likt PanPan också sett att turistmixen förändrats under senare år och tror att detta förändrar utbudet av "nöjen" i vid mening. Jag har mitt boende i BKK och Jomtien men har besökt storstaden Pattaya regelbundet. Ett uttryck för att det inte är kris utan förändringar är väl Pir 21, som jag uppfattar som ett imponerade komplex. Antalet ryska familjer har ökat och många affärer har bytt ut engelska texter mot ryska. Mängder av stressade kineser finns också som springer runt och plåtar. Möjligen beror mixen på att man gjort om ett militärt flygfält i närheten till civilt och att man tar in ryssar den vägen. I Jomtien byggs det massor av stora hotell varför det inte är brist på folk som orsakar förändringar. Rimligtvis handlar det om ökningar förutsatt att uthyrningsgraden inte minskar. Jomtien har ju inget utvecklat nöjesliv på samma sätt som Pattaya varför många åker dit för att få vad inte Jomtien kan ge.

Hej

Även om så är fallet numera tror jag inte direkt att det förändrar något, jag har i princip bara goda erfarenheter av Thailand och folket där oavsett tidpunkt och miljö.

Mvh isan lover
Du e för go IL, hade det inte varit för att det är folk som dig som faktiskt förstör möjligheterna att få ordning på Sverige så hade man ju bara flinat.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp