Länk till index över brottslighet på en rad orter i Thailand.

Jag håller med, mycket ovanligt att man känner sig orolig. Har dock hänt någon enstaka gång, bl.a. i en taxi av en aggressiv chaffis som antagligen dragit i sig för mycket yaba. Har aldrig sett någon med det tempot i körningen och när jag bad honom sakta ner låste vi ögonen via backspegeln och det sa mig ganska tydligt att han var långt ifrån vänligt inställd. Han ändrade dock inget i körsättet så när jag efter två försök, utan framgång, bad honom att sakta ner fick jag be honom stanna för jag var tvungen att köpa något. Verkade först som att han vägrade även det men gjorde det strax efter. Var lite orolig att han skulle trycka på gasen när frugan steg ur men han var nog mest besatt av mig, många chaffisar är beväpnade med machete o skit under sätet så inget bra när det ballar ur.
Jag vet att det även är många, framförallt yngre damer, som undviker att åka ensamma i taxi på kvällar pga risk för rån/våldtäkt. Verkar som GRAB taxi och liknande tjänar en del på det. De mycket få gånger jag inte kan plocka upp frugan är det grab taxi som gäller. Hon fotar då ofta bilens registrering på sidan av dörren och messar över den samt har en paper cutter i väskan. Jag gav henne en teaser också som ev. kan få en angripare att ändra inställning till vad han håller på med :)

/ SatanG

Jag hoppas att det var en taser du gav henne för att skydda sej.

Hej

Har aldrig sett någon statistik på detta men håller med om att det absolut ser så ut om man är ute i landet och reser, det finns ju mer eller mindre polisstationer i varenda större samhälle, gott om poliser längs vägarna och som är ute och rör sig i städerna.

Mvh isan lover
Undantaget då i Khao lak Polistationer finns det , men aldrig en polis på gator och torg

Liknande trådar

A
Svar
18
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp