En thailändsk kapsyls öde

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Såg denna kapsyl liggandes på en soi när vi väntade på att vår som dtam skulle "dtammas" färdigt. Inte visste vare sig kapsylens förre ägare eller den mångfaldigt överkörda kapsylen själv för den delen att den snart skulle bli subjekt i en forumtråd i Sverige och faktiskt kanske till och med påverka många människors liv.
uploadfromtaptalk1459674454353.jpg

Senast ändrad:
Du vände inte på den stackars kapsylen för att se vliken butelj den har tillhört? Det kan nog säga en hel del om den tidigare ägaren.

Du kan inte forska lite mer i hur den hamnade där, vem som druckit ut sodan, den persons bekantskapskrets och lite bilder för att förgylla historien lite mer?

Det är förresten inte ovanligt att unga thailändska män öppnar en sån flaska med tänderna. Det skulle jag aldrig våga mig på... Har nog sett tjejer göra likadant om jag tänker efter he he

Det är förresten inte ovanligt att unga thailändska män öppnar en sån flaska med tänderna. Det skulle jag aldrig våga mig på... Har nog sett tjejer göra likadant om jag tänker efter he he
Svenska unga män med, var väl standard öl öppnare när man var yngre och hade starka tänder.

Svenska unga män med, var väl standard öl öppnare när man var yngre och hade starka tänder.
Aldrig i livet men första examen ombord var ju att kunna öppna en öl med i stort sett vad som helst. Även nuförtiden använder jag sällan en öppnare, det blir oftast ett bestick eller liknande.

Aldrig i livet men första examen ombord var ju att kunna öppna en öl med i stort sett vad som helst. Även nuförtiden använder jag sällan en öppnare, det blir oftast ett bestick eller liknande.
Tändare är standardöppnaren när tänderna blivit klenare ;)

Hade en polare som spräckte tanden och slutade röka för 20 år sen så nu tar jag en annan oöppnad flaska och öppnar med.
Ja spräckt min öppnar tand har jag gjort ;) och rökningen blir ju svårt att hålla sig ifrån när jag tar en öl och oftast då jag behöver en öppnare så då finns dom till hands ;)
Och tanden får jag fixa ;)
Har inget tändarförbud hemma ;)

Ja spräckt min öppnar tand har jag gjort ;) och rökningen blir ju svårt att hålla sig ifrån när jag tar en öl och oftast då jag behöver en öppnare så då finns dom till hands ;)
Och tanden får jag fixa ;)
Har inget tändarförbud hemma ;)
Ingen som röker här hemma. Jag menade ombord. ;)

Ombord behöver jag inte öppna någon flaska ;)
Annars är det ju standard på tankers med tändarförbud så det har allt vi med.
Jag röker inte ombord så är hemma jag har tändaren ;)
Så hemma röker du och super men på jobbet renlevnadsman, borde inte din fru få lära känna båda killarna Jonas?
Ingen rök å ingen alkohol nästa gång du e hemma [emoji14]

Så hemma röker du och super men på jobbet renlevnadsman, borde inte din fru få lära känna båda killarna Jonas?
Ingen rök å ingen alkohol nästa gång du e hemma [emoji14]
Känner hon nog, super nog mindre än du tror.
Full sist jag var hemma var 1 gång när vi var hos hennes brorsa i Chonburi.
Dom 2 1/2 flaska vin och 2 öl som konsumerades efter det blev det ingen fylla på.

Liknande trådar

H
Svar
20
Visningar
4 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp