Ett litet budgetbygge i byn salengphan /Surin

"glimten66 " sa:
Hej Matte hur går det med bygget saknar lite bilder
Hej Micke ! Tanten åker ner i november för att fixa med vatten o el. Själv åker jag ner i januari för att bistå med pengar för bygget.
Mvh Mats

Huset är 6 m x 7 m alltså 42 m2 , som jag kan se efter pelarna och blocken, kostnaden 100.000 + 40.000 Bht verkar mycket korrekt, det har inte funnits några mellanhänder som roffat åt sig, kan konstateras.
Man kan se tre pelare på marken som jag antar skall bli köket. Sedan tillkommer toalett och dusch.
Det blir ett äkta thaihus vad jag kan förstå. Det är bara hoppas matteisurin kommer med fler foton från slutfasen. Det är en mycket bra beskrivning som gjorts, hur ett hus byggs i Thailand.

Vackert matte.....
Hur ser budgeten ut på huset
Om du e kvar i svedala så får vi ta en bira ihop nån helg

Vackert matte.....
Hur ser budgeten ut på huset
Om du e kvar i svedala så får vi ta en bira ihop nån helg
[/quote]

Hej Micke ! Har inte stenkoll, men tror att vi är uppe runt 400.000 tbh, men då är allt inräknat inkl A/C.
Nästa år planerar vi att bygga ut så att ungarna får egna rum.
Åker ner nästa gång i mitten av januari, så det vore riktigt kul att gå ut och ta en bira

Gott matte då får.vi se till o ta det nån helg nu :):)

Tyxker att duhar lyckats bra så här.långt me huset :):)

Kan bara hålla med, det ser ut som att du har fått mycket hus för dom pengarna Matte. Med en utbyggnad för ungarna blir det ju kanonbra. :thumbsup:

Tanten har nu inlett nästa projekt ! En swimmingpool ! Återkommer om detta vid min nästa resa. Själv trivs jag bäst på denna plats med en kall Leo !

2014-10-04 17.49.09.jpg

Fan va kul o höra av dig ihen gubben saknat dig får bli några bira på söder igen

I nu nör du väl e här igen in me bilder på allt där hos tanten o ungarna

Micke

Diskuterar nu nu samma hus dvs 42 m2 , om så är , är det uppe i runt 400,000 thbt
Inga mellanhänder ? :)

Tillbaka
Topp