Måste man vara polare med Farangen i byn?

Jo , du bör ju känna igen detta ... sen vet jag att vissa är riktigt trevliga när man träffas live , men när de hamnar bakom ett tangentbord så växer hornen fram ,, vet inte hur man skulle kunna definiera detta fenomen ,, men inget jag känner för att utveckla vidare ....;)
Så klart jag känner igen detta. har ju druckit sprit sedan man i stort sett var 16 år i ålder, och lärde sig redan ifrån början att hålla i hatten när man drack alkohol. Lagom är bäst, och att sluta på topp är ett annat passande uttryck.

Kan man göra detta så fungerar det alldeles utmärkt har jag märkt. Men jag skulle nog aldrig fördöma folk som du gör så ensidigt Phonta. Du kan inte ta dina f.d. fyllekråke-kompisar nere i Pattaya, och sedan jämföra den gängen med resten av falang-befolkningen.

Hornen finns där, och du har kanske ett av de längsta, glöm inte att jag har läst dina skrönor under lång lång tid inne på detta forum, så alldeles oskyldig är du ju faktiskt inte. Nä nu lägger vi dig åt sidan, såna där kritiserande nyktra sprithatare är inget att ha i bekantskapskretsen, tror jag!!

Jag förstår Phonta då jag drack ytterst sällan fram till 40 årsåldern. Ett glas till maten ok, men ska de sen fortsätta drog man hellre hem.

Glidit över på nytt ämne men ang alkohol så nog fasen är det så att det sups jäkligt mycket här, både bland Thai och falanger. Personligen så tycker jag inte om att umgås med folk som blir riktigt fulla varje dag men vem fn bryr sig om nån tar en öl eller 3 till maten.

På dom allra flesta märker man ingen större skillnad på ett par öl och sen tycker jag nog att det kan vara kul med lite mindre seriöst snack i mellanåt, allt måste inte vara så jäkla allvarligt och polerat balanserat hela tiden. Och ibland är det skitkul när hela gänget blir på lyran och stämningen går i topp.

Nä lite lagom blandat är bäst, folk som alltid ska vara nyktra och inte kan släppa taget ibland gillar jag att umgås med lika lite som dem som toksuper varje dag.

Jag förstår Phonta då jag drack ytterst sällan fram till 40 årsåldern. Ett glas till maten ok, men ska de sen fortsätta drog man hellre hem.
Just precis detta det handlar om , det finns hos många ingen ände , utan man krökar och blir dummare och dummare ,jag är inte nykterist utan kan ta ett eller två glas vin , även en grogg . Men alltför ofta ser jag detta beteende , av tre Faranger j uppe i Issanstaden närmast oss ,så är två klart helt alkoholberoende , den som inte har dessa problem är nykterist ,, han är väldigt timid och blygsam, lägger enormt mycket tid på att promenera , han går konsekvent 15 Km varje dag oavsett temperatur . De andra två är trevliga när de är nyktra , men båda två blir riktigt otrevliga allt som oftast , mot gäster samt mot sina Thaifruar , detta har jag sett nu flertalet ggr och undviker dem sedan ..
Beklämmande figurer ..Sen har jag kamrater som kan sköta alkoholen , då är det inga som helst problem , kan sitta en helkväll med dessa och ha mycket trevligt , mest då Hojåkar- kompisar , i hoj Klubbarna tolereras inga dåliga fasoner mot omgivningen ..dessa killar gillar jag bäst att umgås med , Svenskar , Norrman , Engelsmän mfl , Men ett gemensamt , vi gillar att åka hoj

Senast redigerad av en moderator:
Nu ger du ett lite annat intryck Phonta i ditt ovan inlägg, riktigt tolerant ju! Men läser man dina inlägg, så handlar det ju precis hela tiden om ett fördömande av att dricka. Står du inte längre för detta, eller har du ändrat dig måhända... Bra i så fall..

När jag kommer till tjejens by brukar det bli fest, ofta flera dagar, både äldre och yngre kommer med dricka för att fira vår ankomst, väldigt trevligt som sagt några dagar, men sen blir det lugnt, de drar vidare till sina jobb, som tur är, för om det hade vart så hela vistelsen, hade jag stuckit och gömt mig.;)

Skit samma.

Hur har det gått för SLU?
Har han kommit sig till flappelandet?
Hur fungerar hans knän?
Har han hittat något basketlag att coacha?

Eller....
Har han blivit med i ölargänget?

Mystiken tätnar

När jag kommer till tjejens by brukar det bli fest, ofta flera dagar, både äldre och yngre kommer med dricka för att fira vår ankomst, väldigt trevligt som sagt några dagar, men sen blir det lugnt, de drar vidare till sina jobb, som tur är, för om det hade vart så hela vistelsen, hade jag stuckit och gömt mig.;)
Det är ju just det som det handlar om , jag har aldrig sagt eller påstått att alkohol skall bannas eller att jag mår illa av att folk tar en öl eller två, det handlade från början om att hos många Faranger kretsar det sociala livet om att dricka alkohol ... jag vill kunna umgås på nykter kaliber samt ha något att snacka med mina vänner om även utan alkoholen ..
är så glad att mina svärföräldrar i stort sett aldrig tar något , min svåger har lite problem (en av dem )men han är alltid trevlig ..
Så nu var mina åsikter klara avseende alkoholen betydelse hos Faranger i Thailand ;)

Folk med dåligt ölsinne som blir kaxiga eller otrevliga går fetbort, men dom brukar filtrera bort sig själva till slut, ingen som gillar dom.

Haha, stötte på en snubbe i en bar som va för go, jag hade blivit hungrig och åkt och fixat ett par burgare på 7/11, tillbaka i baren va det en som börja tjöta och sa att han hade sålt en himla massa hamburgare i sitt liv, han snacka för mig klockren amerikanska och det ihop med burgare så sa jag ok, antar att du är amerikan då?
Han blev helt tokig, jag är fn ingen jänkare, jag är från Canada, skitförbannad blev han, nästan så han ville börja veva.
Har sett den snubben på matmarknaden efter detta, sitter alltid ensam med sin tjej, inga polare..
Va e det för jänke komplex canadicker lider av?

Det kanske bara var nåt kemiskt Nmax, han kanske bara inte gillade dig? Ibland kan det vara på det sättet för oss alla tror jag.

Vi stöter på folk och fattar inte varför det blir så konstigt!!! Har aldrig annars märkt av att det skulle finnas något annat komplex från canadickernas sida gentemot amerikanare, än vad det finns ifrån danskarnas sida gentemot svenskarna faktiskt..

Det kanske bara var nåt kemiskt Nmax, han kanske bara inte gillade dig? Ibland kan det vara på det sättet för oss alla tror jag.

Vi stöter på folk och fattar inte varför det blir så konstigt!!! Har aldrig annars märkt av att det skulle finnas något annat komplex från canadickernas sida gentemot amerikanare, än vad det finns ifrån danskarnas sida gentemot svenskarna faktiskt..
Nä han limmade som fn ända tills jag fråga om han va amerikan så det va inget sånt, störd kille på fyllan med nån form av komplex bara tror jag.

Folk med dåligt ölsinne som blir kaxiga eller otrevliga går fetbort, men dom brukar filtrera bort sig själva till slut, ingen som gillar dom.

Haha, stötte på en snubbe i en bar som va för go, jag hade blivit hungrig och åkt och fixat ett par burgare på 7/11, tillbaka i baren va det en som börja tjöta och sa att han hade sålt en himla massa hamburgare i sitt liv, han snacka för mig klockren amerikanska och det ihop med burgare så sa jag ok, antar att du är amerikan då?
Han blev helt tokig, jag är fn ingen jänkare, jag är från Canada, skitförbannad blev han, nästan så han ville börja veva.
Har sett den snubben på matmarknaden efter detta, sitter alltid ensam med sin tjej, inga polare..
Va e det för jänke komplex canadicker lider av?

Visste du inte .Canadensare vill inte kallas annat än Canadensare :) De pratar iofs ganska korrekt Engelska, som jag uppfattar det i alla fall , inte som mina UK vänner i Pattis , Jänkare är dessutom (tycker jag ) mer gladlynta än Canadicker , sen gillar jag folk från Australien , dem har jag bara goda erfarenheter av . Thailand har gett mig ett stort utbyte samt erfarenhet av folk från olika nationer,, vilka jag inte gillar skall jag låta vara osagt .. 55555555555555Med några undantag då naturligtvis , men de kanske inte heller gillar mig ;)

Canadicker är de som överlag är mest lika oss i Scandinavien.. tycker jag!! En stor vitt skillnad mellan amrisar och canadicker.... Och dessutom Ontarios natur är sjuttanmej extremt lik vår Scandinaviska natur....

Jag undrar vad t.ex. är det som dom inte vill bli kallade?? "Nordamerikanare"?? Eller vad menar du?

Visste du inte .Canadensare vill inte kallas annat än Canadensare :) De pratar iofs ganska korrekt Engelska, som jag uppfattar det i alla fall , inte som mina UK vänner i Pattis , Jänkare är dessutom (tycker jag ) mer gladlynta än Canadicker , sen gillar jag folk från Australien , dem har jag bara goda erfarenheter av . Thailand har gett mig ett stort utbyte samt erfarenhet av folk från olika nationer,, vilka jag inte gillar skall jag låta vara osagt .. 55555555555555Med några undantag då naturligtvis , men de kanske inte heller gillar mig ;)
Ja Australienare är trevliga och lättsamma, Jänkare tycker jag oftast är ok också, men folk från UK kan ju inte snacka Engelska. Canadicker har jag inte stött på så många, vad jag vet iaf, kanske lika bra det, storebrors komplex där.

Du snackar med en shipping och transportkille, hela mitt yrke är en stor kontakt-yta med utlänningar ifrån Canada, USA, Israel, Australien, England, Scotland, Irland, New Zealand och Syd-Afrika, och nu de sista 9 åren ävenledes Thailand.

Jag tror jag har haft förmånen att både ha vänner, och även umgås med ett oänderligt antal utlänningar, språkandes engelska... och då även inräknades afrikaner så som; gambianer, kenyaner och nigerianer... Så jag säger som tysken sa; "dont go there".....

Peter66 vi alla VET att du inte är en nykomling här, utan har läst detta tidigare, så du vet och vill bara provocera. Skriv vad du vill ha sagt istället, kanske gå vidare och lek med någon annan, jag är trött på dig nu, så du måste ut och försöka hitta en annan lekkamrat.. sorry..

Svårt att förstå vad ditt svar överhuvudtaget har med mitt inlägg att göra, kanske var min frågeställning lite för provocerande för dig eller kände du dig träffad?

Ber om ursäkt om du uppfattat det personligt!

Alltid svårt att veta hur känsliga vissa är när man deltar i trådar...

Tillbaka
Topp