Ett litet budgetbygge i byn salengphan /Surin

bild från bygget av poolen. kostnad hittils ca 50 tusen bth tillkommer ca 35 tusen för pump och rening. Så slutnotan hamnar på strax under 100 tusen bth

2015-07-23 09.34.49.jpg

Lät ju superbilligt också!

Ska du ha tak på den, annars blir det väl för varmt i poolen?

Lät ju superbilligt också!

Ska du ha tak på den, annars blir det väl för varmt i poolen?

Tak över poolen, för varmt är du inte klok ;)

Jag hade motsatt problem, poolen där vi bor nu hamnar i skugga i Dec-Feb, svinkallt i poolen.
Förra året i december kunde jag inte doppa mig, temperaturen låg nog inte på mycket mer än 22 grader.
Innan Mars månad kom jag ner i poolen 1 gång flög upp lika snabbt, , så sätt inget tak över då blir det inte badvänligt ;)

Senast redigerad av en moderator:
Tak över poolen, för varmt är du inte klok ;)

Jag hade motsatt problem, poolen där vi bor nu hamnar i skugga i Dec-Feb, svinkallt i poolen.
Förra året i december kunde jag inte doppa mig, temperaturen låg nog inte på mycket mer än 22 grader.
Innan Mars månad kom jag ner i poolen 1 gång flög upp lika snabbt, , så sätt inget tak över då blir det inte badvänligt ;)
Haha ... men i Isaan med drygt 40 grader i skugga i mars och 20 på nätterna står den då i solen borde det ju bli rejält hett.

Jag vill ha ca 28-30 grader men inte mer heller. Får väl ha cab på poolen som man dra på de varmaste dagarna och tar bort innan Jonas hälsar på 5555 ....

50,000 baht för en pool utan rening m.m. Det låter helt klart prisvärt, är det en normaltaxa eller genom bra kontakter?

Hela bygget ser ut som om både du och din byggare är jävligt kunniga, eller påläst, ;)

Varför gör man inte en källare under huset på snarlikt sätt?
Funderade ni på det?
Finns det problem som jag inte kan komma på?

Fuktproblem m.m. går att lösa med ett par cementringar, en sänkpump och någon sorts frånluftsforcering. Det borde bli svalt och skönt därnere, jag tänker mig en gillestuga i Isaan :)

50,000 baht för en pool utan rening m.m. Det låter helt klart prisvärt, är det en normaltaxa eller genom bra kontakter?

Hela bygget ser ut som om både du och din byggare är jävligt kunniga, eller påläst, ;)

Funderade ni på det?

Fuktproblem m.m. går att lösa med ett par cementringar, en sänkpump och någon sorts frånluftsforcering. Det borde bli svalt och skönt därnere, jag tänker mig en gillestuga i Isaan :)
Kanske kostar för mycket för Thai att bygga översvämningsäker källare, blir ju en liten extra kostnad för vill ju inte vakna en morgon med vattenfylld källare vilket inte skulle vara en liten riskfaktor ;)

Den risken får man ju planera/möblera för. Äsch vad vet jag, lite funderingar om det var någon som tänkt som jag men som hittat anledningar som inte jag kom på. Översvämningsrisken...jag måste vara där en regnsäsong innan jag gör något dumt;). När det är som värst i Isaan, hur mycket regn mm/h kan det komma, mycket vet jag att det är. :). Ska räkna lite på vilken pumpkapacitet man behöver, mycket mer än till en pool iaf.

Det kan komma mycket ;) Du går och lägger dig på kvällen vaknar på morgonen och tar dig in till närmaste samhälle och ser att alla går med vatten upp till midjan ;)

Första gången jag var nere började det regna som 17 vid midnatt, när jag vaknade trodde jag det fortsatt regna som det brötade.

Var inte regn på morgonen var hotellet som pumpade ut vatten från hotellets garage som låg under mark, alla billar stod under vatten efter den regn-natten ;)

Hela Pattaya var översvämmat efter ca. 6 timmars regn, och det regnar mer där uppe ;)
299088_10150290504908751_147558902_n.jpg
311823_10150290504068751_344067236_n.jpg
316393_10150290503883751_1492043209_n.jpg
.

Det kan komma mycket ;) Du går och lägger dig på kvällen vaknar på morgonen och tar dig in till närmaste samhälle och ser att alla går med vatten upp till midjan ;)

Första gången jag var nere började det regna som 17 vid midnatt, när jag vaknade trodde jag det fortsatt regna som det brötade.

Var inte regn på morgonen var hotellet som pumpade ut vatten från hotellets garage som låg under mark, alla billar stod under vatten efter den regn-natten ;)

Hela Pattaya var översvämmat efter ca. 6 timmars regn, och det regnar mer där uppe ;)
299088_10150290504908751_147558902_n.jpg
311823_10150290504068751_344067236_n.jpg
316393_10150290503883751_1492043209_n.jpg
.
Det där vill man inte ha i sin källare där uppe, det är nog därför inga vill ha en källare heller

Kolla

Funderade ni på det?

Kollade lite på priser för pol bygg enligt EU standar,bacik 8000 per kubik.

Räknade på en pool 10 gånger 6 gånger 1,8, åttahunrasextio fyra tusen

Går att se på deras hemsida, ISAAN POOLER.

bild från bygget av poolen. kostnad hittils ca 50 tusen bth tillkommer ca 35 tusen för pump och rening. Så slutnotan hamnar på strax under 100 tusen bth

2015-07-23 09.34.49.jpg
Har en granne som byggt pool i Bang sarey och det är bara problem.
Den är alltid halvfull då den läcker till exempel men det är ju priset kontra kvaliten som är problemet.
I en billig pool som ert så är bara och rycka på axlarna och fylla på mer:)
Själv har jag gett upp tanken på pool då det är ingen som simmar i grannarnas och det finns alltid en och tillgå i någon hotell i närheten.

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp