Extension

Då får jag stanna ett år till (sköönt).

Tog väl drygt 1 timma med köande att få visumet :thumbsup:, surkärringen:thumbsdown: som var där förut var inte där:) utan det var en ny trevlig tjej i 40-45 års åldern som jag nästan blev kär i:love_transparent:.

1678945883664.jpeg

LOS, Land Of Smile. nej nej Land Of Stamp, sen fanns det flera till utspridda på disken.

1678945968040.jpeg

Hade en diskussion med en Svensk om reglerna angående bankstetement i kombination med income letter vid retiremet extension . Jag tänker ta ett retirement extension i stället för att de skall dribbla med foton och allt skit igen samt ta betalt för resa hit och tillbaka från Buriram. Denna kille påstår att tre månaders regeln inte gäller vid kombination av inkomstbrev och bank medel, dvs hur länge det skall sitta slantar som täcker upp från inkomstbrevet till de 800k som krävs. Borde ju vara tre månader även där. Nån som vet ??

Har du så dålig pension. Det straffar sig att jobba svart. :cool:
Har hellre slantarna på ett konto någonstans där inte myndigheter i Abzurdistan ser dem, kan man flytta till ett Thaibankkonto vid behov, Thaibanken frågar alldrig näsvist "var kommer dessa pengar från " Och svarar heller inte Svenska myndigheter på frågor om de skulle komma

Har hellre slantarna på ett konto någonstans där inte myndigheter i Abzurdistan ser dem, kan man flytta till ett Thaibankkonto vid behov, Thaibanken frågar alldrig näsvist "var kommer dessa pengar från " Och svarar heller inte Svenska myndigheter på frågor om de skulle komma
Du har ju massor av inlägg tidigare under flera andra nick påstått att du är blåst.

Du får bara hälften i pension mot vad du betalat in i livsinkomst.

En halvering, blåst av dina arbetsgivare.

Du har ju massor av inlägg tidigare under flera andra nick påstått att du är blåst.

Du får bara hälften i pension mot vad du betalat in i livsinkomst.

En halvering, blåst av dina arbetsgivare.
Behöver inte de slantarna. Men förmodligen har du lässvårigheter du då inte förstår inlägget, men du är ju inte ens i Thailand så vad vet du. Phillipinerna Bläää :laugh2:

Hade en diskussion med en Svensk om reglerna angående bankstetement i kombination med income letter vid retiremet extension . Jag tänker ta ett retirement extension i stället för att de skall dribbla med foton och allt skit igen samt ta betalt för resa hit och tillbaka från Buriram. Denna kille påstår att tre månaders regeln inte gäller vid kombination av inkomstbrev och bank medel, dvs hur länge det skall sitta slantar som täcker upp från inkomstbrevet till de 800k som krävs. Borde ju vara tre månader även där. Nån som vet ??
Jag bytte från giftmål till pensionärsvisum som är mycket enklare men hon bakom disken sa att det inte går att byta tillbaka till giftemålsvisum, varför vt jag inte.
Regler med kombination av pengar vet jag inget om.

Jag bytte från giftmål till pensionärsvisum som är mycket enklare men hon bakom disken sa att det inte går att byta tillbaka till giftemålsvisum, varför vt jag inte.
Regler med kombination av pengar vet jag inget om.
:thumbsup::thumbsup:Misstänker att det är så, då kanske du måste börja om igen, jag får se vad jag gör, vill inte låsa 800 k här i Thailand . Bättre att kombinera med inkomstbrevet

800 k är den enklaste metoden. Gärna i ett konto (Fixed Account) bara avsett endast för Immi vid extension. Förstår att det inte passar för alla, men för mig funkar det bra.

Kan slå bakut om Chuwit får som han vill, vilket vore bra i mitt tycke. Varför föda korruptionen?
Nä det har du rätt i men den är så utbredd så man nästan ger upp. Jag skulle personligen inte vilja låsa 800k i Thailand. Största anledningen till att använda agent. Sedan väldigt smidigt också.

Nä det har du rätt i men den är så utbredd så man nästan ger upp. Jag skulle personligen inte vilja låsa 800k i Thailand. Största anledningen till att använda agent. Sedan väldigt smidigt också.
Tja , du låser inga pengar, du kan ta ut dina pengar när du vill, fast då gäller ju inte Immgationsreglerna.

DE skall sitta där tre månader innan du ansöker om förnyad extension, vad jag vill så kan du ta ut dem, men sätt in dem tre månader innan du förnyar
DE skall sitta där tre månader innan du ansöker om förnyad extension, vad jag vill så kan du ta ut dem, men sätt in dem tre månader innan du förnyar
Fel
Det som gäller är två månader före ansökan, och tre månader efter förlängningen.
Dessutom måste 400.000 stå
kvar hela året.

Tillbaka
Topp