extension of stay 90 dagars rapportering multiple entry.

 
Se ovan. Sen är det egalt om man kommer flyg land eller sjövägen när det gäller reglerna.
Fortsatt inte om legalt som diskuteras utan om kommer med flyget.
Står inte hur du reste för 14 dagar sen och ser det som att du är medvetet otydlig, att du flög inte in för 14 dagar sen och blev ombedd i passkontrollen när du fick en stämpel att visa upp en returbiljett utan hos ett immkontor.
 
Det är ingen som sagt att det inte är ett legalt krav, inte det som diskuteras.
Utan om du kommer med flyget med en enkelbiljett eller ej och har du väl gjort det har jag aldrig hört talas om någon västerlänning som blivit nekad inträde i passkontrollen på suvvan pga enkelbiljett.
Det var nån ovan som hävdade att det var ett hittepå från flygbolag.

Jag har sedan 1992 "hört talas" om folk som inte fått checka in för att de haft enkelbiljett och inget visum.

Och av en slump så kontrollerars det där med utresa när man kommer fram Thailandet så sen som för ca 14 dagar sedan...
 
Vill d
Fortsatt inte om legalt som diskuteras utan om kommer med flyget.
Står inte hur du reste för 14 dagar sen och ser det som att du är medvetet otydlig, att du flög inte in för 14 dagar sen och blev ombedd i passkontrollen när du fick en stämpel att visa upp en returbiljett utan hos ett immkontor.
Spelar ingen roll om det var med flyg, gäller alla som kommer till Thailand. Hade du läst ovan så hade de sett att det även gällde mig.
 
Det var nån ovan som hävdade att det var ett hittepå från flygbolag.

Jag har sedan 1992 "hört talas" om folk som inte fått checka in för att de haft enkelbiljett och inget visum.

Och av en slump så kontrollerars det där med utresa när man kommer fram Thailandet så sen som för ca 14 dagar sedan...
Visa var det skrivit ett hittepå från flygbolagen??
Det är upp till flygbolagen att låta dig flyga med eller ej och vissa är striktare har jag skrivit, inte att hittepå av flygbolagen.
Flygbolagen är ansvariga för din returresa om inte kommer in så vissa är striktare.
 
Vill d

Spelar ingen roll om det var med flyg, gäller alla som kommer till Thailand. Hade du läst ovan så hade de sett att det även gällde mig.
Det har det i den diskussionen jag är med i gäller det om man kommer med flyget med en enkelbiljett inte vad som är nationellt krav som ingen i passkontrollen på suvvan bryr sig om.
 
Men det roliga är att man får inget Turist visum om man inte har en biljett ut ur Thailandet så det borde de greppa.....

Thailandet är bäst! Även om många på forumet dissar Thailand.
Det var väldigt länge sedan jag reste själv med turist visum och ser inte när jag loggar in att man behöver att bifoga en returbiljett eller flygbiljett ur Thailand. Men du har säkert rätt och har för jag sett detta som krav innan E-Visa sidan fanns…

Jag gick nu enbart in på E-Visa ”informationssidan” då jag inte vill gå in på själva ansökningssidan och lämna mitt passnummer etc. förrän jag skall söka på riktigt. Det ser kanske inte så bra ut i systemet om man ”låtsas” att söka olika visum för att se vad som kommer upp för krav då?

Jag bytte till att ha Non-Immigrant ”O-A” Retirement Visa de sista åren fram tills i början av februari 2020 då jag förstod det var bara en tidsfråga innan det var slutpendlat mellan Thailand och mitt jobb till sjöss p.g.a. Covid. Jag sökte varje dag efter nyheter om läget i Kina och min tolkning visade av läget visade sig vara korrekt. När jag mönstrade av i början av februari 2020 så reste jag till Thailand och hämtade frugan i Udon Thani och vi reste samma kväll till Bangkok och vidare till Sverige och har efter detta inte kunnat resa tillbaka till Thailand. Men hoppas att det skall kunna vara möjligt i nästa månad. Det blir dock inte aktuellt att söka ”O-A” mera för min del mera p.g.a. kraven som kom att man måste teckna försäkring via ett av de i Thailand godkända bolagen och lär för övrigt inte få någon sådan. Pratade dessutom med ett av bolagen och försäkringarna när kraven kom och som nu fått ännu högre täckningskrav med ännu högre premier. Han jag pratade med informerade att försäkringarna ej var alls tänkta för någon som jag som skulle fara ut och in ur Thailand under vinterhalvåren och annars bo i Sverige och pendla till och från mitt jobb därifrån. Försäkringarna är tänkta för någon som vistas i Thailand under minst 6 månader om året och helst sammanhängande blev jag informerad om…

Jag satsar på ”O” visum baserat på att min fru är Thai framåt tror jag och på tisdag nästa vecka så skall sista intyget vara klart att hämtas upp på svenska ambassaden i Bangkok fick jag besked om i morse från Leif Almstedt på ambassaden.

IMG_6768.png
 
Jo jag såg att ”Travel booking confirmation” var ett av det som skulle bifogas men det stod inte ”tur och retur” ordagrant men är kanske underförstått? Såg även att det skall gå söka Multiple TR men det är nog inte så vanligt att någon då har bokat tur och retur biljetter för två eller ännu fler resor misstänker jag.
 
Jo jag såg att ”Travel booking confirmation” var ett av det som skulle bifogas men det stod inte ”tur och retur” ordagrant men är kanske underförstått? Såg även att det skall gå söka Multiple TR men det är nog inte så vanligt att någon då har bokat tur och retur biljetter för två eller ännu fler resor misstänker jag.
Japp det är där du ska skicka in även biljett ut ur Thailand för att få Turistvisum.

Jag testade förra året att bara lägga upp enkelbiljett i visumansökan, det blev mail i retur från ambassaden som skrev att du måste ha biljett ut ur Thailand för att få visum, så det blev att komplettera men en "biljett/bokning".

Efter det fick jag visum och kunde åka in i Thailand på enkelbiljett, behövde inte visa biljett i vare sig incheckning eller imigrationen.
 
Har sökt nytt visum 5 gånger och fått nobben papperen är helt okey enligt alla som har tittat på dom, han kommer med nya påhitt varje gång. Mitt års visum gick ut 1 maj fick rådet att åka till Kuala Lampor den 20 April och få 30 dagar till och under den tiden söka ett 90 dagars, det som jag söker nu, vid sista besöket sa han att jag skulle komma tillbaka 19 Maj när jag sa att det är en Söndag skulle jag komma den 20e alltså en dag overstay har hört mej för lite, en Visumagent misstänkte att det var en fuling på gång, ett visst samarbete mellan immigrant och Visa agenter är inte omöjligt. Någon som råkat ut för något liknande.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp