Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det ändrades väl 2008 från 30 dagar till 15 dagar via land border? Så när han gjorde visa runs var det 30 dagars om man åkte över gränsen med.
Sen ändrade dom till max 2 gånger så sent som 2017.
Turistvisa 60 dagar, sen vanlig 30 dagars extension och sist 60 dagars covid extension och vips har det blivit fem månader utan att behöva lämna landet.
Det står inget om någon försäkring för O-visa på thaikonsulatets hemsida i Savannakhet i Laos och det ska väl inte vara någon skillnad där eller i Sverige.
Det står inget om någon försäkring för O-visa på thaikonsulatets hemsida i Savannakhet i Laos och det ska väl inte vara någon skillnad där eller i Sverige.
Entry Measures into Thailand (effective from 1 July 2022 onwards)
(updated 26-06-2022)
Entry Measures for Thai and Foreign Nationals
(From 1 July 2022)
- Thailand Pass not required
- Upon arrival, please present certificate of vaccination or RT-PCR / Professional ATK COVID-19 test result issued within 72 hours before departure
- Medical insurance not required
Går det överhuvudtaget att konvertera från till ex exemption till OA väl inne i Thailand , jag konverterade från Exemption till Non O Spouse efter jag kom hit, detta fungerar men undrar med OA. Allt går väl med hjälp av en agent och lite cashflow antar jag
En kompis försöker hjälpa sin far 82 år att få ett Non O, han var på Svenska Ambassaden och frågade om både Non O och OA
Han fick även svaret att ett NON O kan han bara få som gift med Thai eller barn med Thai som har Thaimedborgarskap. jag vet fler som har NON O och inte har familjerelation till Thailand . Åsikter ??
En kompis försöker hjälpa sin far 82 år att få ett Non O, han var på Svenska Ambassaden och frågade om både Non O och OA
Han fick även svaret att ett NON O kan han bara få som gift med Thai eller barn med Thai som har Thaimedborgarskap. jag vet fler som har NON O och inte har familjerelation till Thailand . Åsikter ??
Jag har läst att även med non O krävs försäkring i 90 dagar, därefter inget krav på försäkring om man söker extension t.ex. En förlängd hemförsäkring räcker.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.