Hva er "Extension Of Stay"?

 
Ja det var/är 60 dagar med covid extension.

Turistvisa 60 dagar, sen vanlig 30 dagars extension och sist 60 dagars covid extension och vips har det blivit fem månader utan att behöva lämna landet.
Nästa steg är en 1års extension och vips, har det blivit 12 månader utan att lämna landet, rinse and repeat. :)
 
Nu snackade jag med en polare i sverige som nu söker Non O , han påstår att man nu kräver försäkring även för ett Non O, någon som vet mer om detta ??
 
Nu snackade jag med en polare i sverige som nu söker Non O , han påstår att man nu kräver försäkring även för ett Non O, någon som vet mer om detta ??
Det står inget om någon försäkring för O-visa på thaikonsulatets hemsida i Savannakhet i Laos och det ska väl inte vara någon skillnad där eller i Sverige.
 
Nu snackade jag med en polare i sverige som nu söker Non O , han påstår att man nu kräver försäkring även för ett Non O, någon som vet mer om detta ??
Det ligger ett försäkingsformulär på Thai Embassy Stockholms hemsida. För O-A visum.

Official Website of Thailand Electronic Visa där man söker visa står inget om försäkring för OA men de hänvisar till lokala Embassy för "documents required".
 
Det ligger ett försäkingsformulär på Thai Embassy Stockholms hemsida. För O-A visum.

Official Website of Thailand Electronic Visa där man söker visa står inget om försäkring för OA men de hänvisar till lokala Embassy för "documents required".
Går det överhuvudtaget att konvertera från till ex exemption till OA väl inne i Thailand , jag konverterade från Exemption till Non O Spouse efter jag kom hit, detta fungerar men undrar med OA. Allt går väl med hjälp av en agent och lite cashflow antar jag :laugh2:
 
En kompis försöker hjälpa sin far 82 år att få ett Non O, han var på Svenska Ambassaden och frågade om både Non O och OA
Han fick även svaret att ett NON O kan han bara få som gift med Thai eller barn med Thai som har Thaimedborgarskap. jag vet fler som har NON O och inte har familjerelation till Thailand . Åsikter ??
 
En kompis försöker hjälpa sin far 82 år att få ett Non O, han var på Svenska Ambassaden och frågade om både Non O och OA
Han fick även svaret att ett NON O kan han bara få som gift med Thai eller barn med Thai som har Thaimedborgarskap. jag vet fler som har NON O och inte har familjerelation till Thailand . Åsikter ??
Frågade på Svenska Ambassaden?

Non O som pensionär borde väl passa.
 
Nu snackade jag med en polare i sverige som nu söker Non O , han påstår att man nu kräver försäkring även för ett Non O, någon som vet mer om detta ??
Jag har läst att även med non O krävs försäkring i 90 dagar, därefter inget krav på försäkring om man söker extension t.ex. En förlängd hemförsäkring räcker.
 
 

Liknande trådar

R
Svar
0
Visningar
652
Raderad medlem 8711
R
R
  • Låst
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp