Färger på ATM

Kan väl för att hålla oss på rätt sida om sanningen säga att Thaibankerna inte arbetar gratis i någon form , än mindre än de Svenska .. har man ett konto i BKK i Khonkaen så kostar det till och med att ta ut i annat Changvat , procentuellt på summan av uttaget , så det kan bli väldigt dyrt .. beträffande uttagsbelopp i bankomat så sätts beloppet upp till ett visst tak av kunden själv, 40,000 thbt fungerar för mig ,huruvida man sätta gränsen högre vet jag ej ...
Men manuell betjäning i Thaibank kostar ............. Om du inte är kund i banken dvs ..... och det är du knappast med ett Svensk Visakort från Swedbank

Frugan ringde banken o bad om höjning av beloppet eftersom vi köpte får så stora belopp o ibland var det stopp för mig, när jag ville köpa. Dom tittade sedan hur mycket jag hade inne på boken. Så sa dom No problem for you sir,no problem. Snacka om att slicka.
Jag skrev lite fel här frugan ringde banken på grund att jag hade spärr på kortet på 50.000 o ville gå upp till 200.000, som dom kollade hur mycket jag hade inne hos dom. Som dom sa no problem. Inte angående ATM.

Men nu handlar det ju inte om vad man får ta ut med kortet på banken utan hur mycket man får ta ut på dom olika atm maskinerna ;)
Det är 20.000 på alla ATM åt gången upp till 50.000 per dag ,utom på Global o Thai wasadu där är det 30.000. Och upp.Men dom ligger inte precis i turist omroderna. Jag tog ut 90.000 när jag handlade engång, men det blev inte stopp. Vet inte om det fanns mer til nästa kund. Men då var jag borta.

Senast ändrad:
Njaa,, nu blev det nog lite galet igen ,, den bå BKK automaten ger max 20.000 thbt per uttagstillfälle , tog ut 20,000 senast igår på en sådan ... Sen kan man naturligtvis ta ut mer upp till den limit man själv satt( per dygn);)
Iofs så TROR jag dvs inte med säkerhet att det kan skilja var automaten är placerad , en automat placerad inne på ett större BKK kontor vet jag med säkerhet ger 20000thbt/uttag och den ä'r blå :)

Har kasikorn 30.000 per utag men det e i dom gula automaterna kan dom heta nåt.me krung??!
O kan ta ut.200,000 per dag
Det kan ju kosta o ligga på topp ibland

Det är 20.000 på alla ATM åt gången upp till 50.000 per dag ,utom på Global o Thai wasadu där är det 30.000. Och upp.Men dom ligger inte precis i turist omroderna. Jag tog ut 90.000 när jag handlade engång, men det blev inte stopp. Vet inte om det fanns mer til nästa kund. Men då var jag borta.
Det ska jag kolla nästa gång jag är på dom ställena

När jag köpte motorcykel , tog jag ut 40.000 baht på Laemtong köpcentrum i Bangsaen .
Och det var i en gul ATM inne i Banken , med visa kort från Swedbank .

1256450545-1.jpg

Kan väl för att hålla oss på rätt sida om sanningen säga att Thaibankerna inte arbetar gratis i någon form , än mindre än de Svenska .. har man ett konto i BKK i Khonkaen så kostar det till och med att ta ut i annat Changvat , procentuellt på summan av uttaget , så det kan bli väldigt dyrt .. beträffande uttagsbelopp i bankomat så sätts beloppet upp till ett visst tak av kunden själv, 40,000 thbt fungerar för mig ,huruvida man sätta gränsen högre vet jag ej ...
Men manuell betjäning i Thaibank kostar ............. Om du inte är kund i banken dvs ..... och det är du knappast med ett Svensk Visakort från Swedbank

Om man helt saknar bankkonto i Thailand, och går in på en Bank och ber om 40000Tbh, från sitt Mastercard konto, skriver på "Slippen" och får pengarna i handen dvs. 40.000Tbh så kan man väl påstå att detta var "gratis".
Att sedan kortföretaget betalar banken har inget med mitt påstående att göra.
Var med och såg det själv.

Hmmm , hur tänker man då när man påstår detta är gratis .. Kollade igår på BKK . hur detta funkar .. Jag går in på banken med mitt Svenska i detta fall Mastercard , säger jag vill ha ut 40,000 thbt , jag får mina 40,000 thbt och banken debiterar mitt Mastercard 40,000 thbt + avgiften för detta uttag som även detta läggs /debiteras mitt mastercardkonto ... Om detta är gratis så undrar jag hur definitionen av det svenska ordet gratis är ...
Vet man sen inte vilket belopp avgiften är så är det än mer galet att påstå detta vara gratis .............

Tillbaka
Topp