Familjetråden Ubon

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu forstar jag vad Gazton menar med att *klistra traden* tackar

Blir lite konstigt med Thaibordet, man saknar lite prickar, behagligt vader varit ivag till Yosathono ett par svangar for att forsoka fa tag pa en del grejor till mitt projekt ang. aircondition, inte latt att forklara att jag behover ett par kylflansar och kylpasta, och ett par flaktar, elkabel och plastror hittade jag sist jag var i KKK.
Nu drog Damen ivag till jobbet hela huset for mig sjalv ahhh vilken harlig tystnad, hundarna i sin inhagnad faglarna kvittrar och bara leva, Damen hamtar mig 12 hanger pa till hennes jobb for att koppla upp mig lite snabbare under nagra timmar i eftermiddag.

Tror det ar dags att ta en cyckeltur runt willagen och kolla in laget.

Ha det gott

Ubon

Legolas, kameran brukar följa mig.....

Sådärja uppkopplad på damens jobb, och inga patienter som stör.

Som ni förstår så har jag ett svårt och ansvarsfullt uppdrag här i utlandet, jag börjar dagen med att
sätta mig ute med en kopp kaffe och tittar på dagens uppdrag vilket består i att plocka bort vissna blad
från blommorna jag tar även dom som fallit på backen, bild på min arbetsplats

Luay 2 home 031.jpg

Som NI förstår så är det inte det lättaste att få till någon ledighet, men jag lyckades i vart fall få ledigt några timmar för att se den lokala tuppfäktningen

Luay 2 home 001.jpg

Ja! Det är vid sådana tillfällen man funderar på värdet med att flytta för att få vila upp sej på ålderns höst.
Ser inte ut att gå någon nöd på dej. ;D
Rolf

Tuppfäktning, tror nog inte det är några problem med ett åskådarantal på 6 personer inklusive mig.
lokalt i willage, tror inte ens att "byn" finns på kartan, eller tror Ni att den här gatan har något namn?

Luay 2 home 054.jpg

Kom just tillbaka från en liten massage, Damen tipsade mig att i huset tvärs över motorvägen i samma hus
som spa och damfriseringen så fanns magasse, får se i morgon om detta var rätta stället.

2 timmar 100 bath åsså ingick en kopp the

massage 005.jpg

Tycker själv att det var helt ok, 2 timmar massage för 100 bath, ok hon fick 120 men ändå överkomligt

Kom och tänka på din trädgårdsmöbel. Smyg iäg och köp en blomspruta lite träolja sen kan du i lugn och ro speja lite när du känner för det låta det suga in och torka av överflödet. Sen gäller det att hitta en gammal pensel "som du givetvis har använt"och det kommer ta minst två veckor.
Man ska ju göra det noga. :o ;D ;D
Rolf

"rolfove " sa:
Kom och tänka på din trädgårdsmöbel. Smyg iäg och köp en blomspruta lite träolja sen kan du i lugn och ro speja lite när du känner för det låta det suga in och torka av överflödet. Sen gäller det att hitta en gammal pensel "som du givetvis har använt"och det kommer ta minst två veckor.
Man ska ju göra det noga. :o ;D ;D
Rolf

Hehe.. så ska en slipsten dras... 8)

Efter att ha reoverat et antal hem så har jag kommit under fund med att planeringsarbetet är en förutsättning för attt jobbet ska gå smidigt och bli bra.
Hustrut säger varför har du inte satt dit tätningsliter på källar dörren, det talade vi om förra året. Jo det kommer man ihåg. Det är då planeringen kommer in. Men du förstår vi måste ha rätt tjocklek på listerna så att inte dörren kärvar. Därför så bör det kollas i olika temeraturer, du vet trä ändrar sej beronende på kall och varmt, glipan blir då större och mindre. Därför har jag inte börjat ännu. Det måste ju bli rätt.
Hustrut: Jaha
Klart och åter till sporten
mvh Rolf

Aterigen sa gick solen upp, och inget nytt har hant forutom att det blev plantering av dom orkideer som koptes in i gar, dvs. Damen planterade och jag fick det viktiga jobbet att titta pa, sen var det dags att dricka frukost och da blev Damen sur och nu ar det dags for en siesta.

ha det gott
Ubon

Om det kommer några bilder så får det bli när jag är uppkopplad på en snabbare lina, tar alldeles för lång tid att skicka från Damens.

Nu har jag börjat med ute möblerna, börjat att titta på dom,

lite trädgårdsarbete, tungt arbete

Trädgårdsarbete 001.jpg

Lite senare på dagen så kom Legolas kompis kompis å hälsade på, ska tydligen i framtiden bli en fjäril modell större

Trädgårdsarbete 011.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp