Varning för fel färdmedel
Det gick bra med landningen på Suvarnabhumi, klarade passkontrollen galant och tar mig nu vidare mot
utgången för att uppsöka en taxi som ska ta mig till mitt förbokade hotell, naturligtvis trött efter resan kanske inte riktigt klartänkt, mot utgången så blir jag stoppad av en flicka som frågar om jag önskar en taxi, visst inga problem det är just det jag söker, ok var ska Du? visar lappen med hotell namnet, jaha, det blir 700 Bath ok jag betalar sen växeln som ska tillbaka håller hon hårt och frågar, som tip for me? trött som jag är, behåll resten av 1000-lappen, hon ringer efter en driver som kommer in och tar mitt bagage och vi går mot bilen in med bagaget i bakluckan, chaffisen har fått adressen till hotellet av tjejen som sålde resan, nu när vi sitter i bilen så säger han Velcome to Thailand i take care you, have you booking? nej jag har inte bokat hotel, jag behövde inte boka enligt hotellchefen som är någon släkting till Damen, som han sa, vi har alltid ett rum till dig. Nej tack jag vill inte ha något bra hotel av dig bara kör mig till den adressen Du fick av tjejen vid bokningen, vilken adress?? god hotel, detta innebär att jag får kliva ur bilen ta fram adressen ur väskan bak i bilen, visar adressen och vänligen kör mig till denna adress, ok ok inga problem
men hallå inte långt från flygplatsen så svänger han upp framför ett hotel och säger, god hotel god hotel,
men hallå din lilla räka vad i he..... håller Du på med? detta är inte mitt hotell känner mycket väl igen mig hotellet jämte var det hotellet jag bodde på förra gången jag var i Bkk, han går in i receptionen och tydligen frågar efter ett rum till mig, ha ha ha och det visar sig hotellet har inga lediga rum!!!!