Familjetråden Ubon

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
så här ser firman ut som kostar långt mer 2 gånger pengarna att åka med.....

insekt, limofirma 092.jpg

insekt, limofirma 092.jpg

Vi har åkt via dom, ingen blåsning då. Den tjejen hade visst kommit på ett bra sätt att dryga ut inkomsten... och chauffören också. Du har kanske haft otur.

Jag står nu i receptionen lagom förbannad, jag har kvittot till firman ber att få låna telefonen personalen slår numret flera gånger och säger "solly" ingen som svarar jag har en fundering om dom verkligen slår rätt nummer? jag går ut till bilen och vill ha mitt bagage från bakluckan nej men se det går inte enligt shaffisen,
nu vill han köra mig till "mitt" hotell, nej tack Du kör inte mig en meter, efter att ha hotat med polis så får jag mitt bagage, går tillbaka till hotellet och frågar vad dom vill ha för att köra mig tillbaka till flygplatsen, dom nämner en siffra som jag förstår är ett överpris, men ok ge mig ett kvitto.
Tillbaka på flygplatsen så går jag inte till firman utan till informationen och förklarar ärendet och ber att få tala med turistpolisen, det kommer 2 stycken, (inte alltid Thailändare är korta i rocken, detta var 2 riktiga BIFFAR)
dom här killarna får läget klart för sig så säger dom till mig att följa med och göra en anmälan, nej tack det behövs inte utan följ med mig till firman så jag får tala med någon chef, sagt och gjort, tillbaka på firman så kallar dom på någon som kommer och som i sin tur kallar på någon, nu får vi gå tillbaka till bilarna för att där ska vi tydligen tala med chaffören, vilket passar mig alldeles utmärkt, en chafför som inte finns, försvunnen den såg jag aldrig mera till,

insekt, limofirma 095.jpg

insekt, limofirma 095.jpg

nu ska vi prata lite, ok nu vill jag att Ni betalar mig vad det har kostat mig att åka tillbaka hit, har för mig 150bath, ok ge mig 150 så kan vi glömma den biten, detta tog tid men 150 kom tillbaka, ok nu tar vi nästa bit jag har gett flickan 300bath i dricks, jag kan gärna ge dricks om det finns skäl till det, eller i det här fallet, lite trött å seg ville bara komma till hotellet, men i det här fallet kom jag inte till hotellet, inte ens halvägs, utan blir påbrackad en rundtur som jag inte har beställt, nu vill jag att Ni betalar mig 300bath väldigt många bortförklaringar denna halvchef har, inte mina problem att Ni har anställt fel folk, företaget är ett team vänligen betala mig 300, svårt blir det, jag kommer ju att få betala från egen ficka inte mina problem, men Du kan väl vända dig till flickan som har dricksen hon hjälper dig nog, detta tar lite tid, nu ska vi se vem som har mest tålamod, jag kommer att stå här med dig tills det att 300bath är åter i rätt ficka, vinnare Ubon.

insekt, limofirma 094.jpg

en detalj kvar jag har betalat 700 var vänlig kör mig till mitt hotell, visst visst inga problem, ok är Du säker på att han hittar till "mitt" hotel, javisst inga problem. Med en försening på 2 timmar så kommer jag till rätt hotel drivern tar ur mitt bagage ur bakluckan och jag tar mitt bagage och går mot dörren, vill inte ha något med denna firma att göra, nu hör jag bakom mig, can i have some tip for me? glöm frågan, inte en chans.
Vad som hände med den andra drivern vet jag inte tänker heller inte gråta om han fick sparken, med 2 timmars försening så är ju inte chefen kvar och därmed så finns inte bokningen, tog lite tid innan dom förstod att jag ville dom skulle ringa hem till honom, men det löste sig.

Bilden föreställer Damen och hotellboss

Ha det gott

Ubon

insekt, limofirma 105.jpg

Vilken jäkla osis du hade Ubon att redan började som den gjorde. Men nu fick du iaf uppleva att dom försöker verkligen blåsa oss faranger! Inte alla men många. De gångerna jag har varit i bangkok har jag beställt taxi från hotellet jag bokat. Blir mycket dyrare men även mycket bekvämare och riktigt bra service.

Tack för att du delade med dig av dina dåliga erfarenheter. Även om vi kanske har haft tur (inget strul) så kommer vi att vara mycket försiktigare nästa gång vi skall in till BKK från Suvarnabhumi. :police:

Otur, men det fixade ju sig till slut.

Berralund :wai:

Har haft tur och inte råkat ut själv, men jag har hört flera, som råkat ut för liknande som dig, Ubon, så det verkar vara ganska vanligt.

Blåsning eller försök, eller missförstånd?

Tror nog att detta med blåsningar är vanligare än man tror, minns ett tillfälle när jag i Ubon från hotellet tog mig till huvudgatan för att söka efter ett internetcafe", en vänlig Thailändare visade mig till en buss säger något till chaffören, ok jag åker med tills dess chaffisen säger att det är dags att kliva av, tydligen så befinner jag mig i centrum någonstans, innan jag gick från hotellet så hade jag lånat en kartbok, frågar en taxichaffis var kan man tänka sig att jag är, han visar på kartan, ok vid denna park, jag vet på kartan var hotellet ligger men ändå så får jag inte detta att stämma, efter att ha gått en stund så blir jag än mer konfundersam, bestämmer mig att fråga någon, ser nu längre fram en större vit byggnad ser ut som att det är uniformer på dom som går ut och in, ok testar visar sig vara migrationsverket fick hjälp med att kopiera sidan i kartboken dom visar vilken väg jag ska gå, efter ett tag så blir det samma problem igen kartan stämmer inte överens med verkligheten, står nu i en trafikerad korsning när det stannar en vad jag förmodar pårökt cyckeltaxi, han undrar om jag vill ha skjuts visst men först vill jag göra upp priset, visar på kartan var jag vill bli körd, visst hoppa ombord bara, nä nä nä först vill jag ha reda på vad det kostar, språkförbistring eller? nu kommer det ut en uniformerad kille från restaurangen och frågar på engelska om han kan hjälpa till, visst fråga den här pårökta ugglan vad det skulle kosta mig att bli skjutsad till detta hotell och visar på kartan, han frågar och meddelar 40 Bath ok jag frågar en gång till samma svar, ok kör mig till hotellet, uppskattar att hotellet kan befinna sig ungefär 3-4 km från där jag startade, problemet visade sig inte vara sträckan utan att han skulle stanna i tid och otid för att snacka med sina kompisar, nåväl framme vid hotellet så betalar jag 40Bath, nu menar han på att det var alldeles för litet och tecknade att han ville ha mer, nu är det jag som tecknar till honom att följa med mig till receptionen, förklarar läget för chefens fru och säger att vill han något mer så vet ni vilket rum jag bor på, hörde aldrig av honom något mer, ett muntligt avtal är lika giltigt som ett skriftligt, det enda som skiljer är bevisföringen.

Bilden föreställer en kvällsmarknad straxt utanför BKK

Ha det gott,

Ubon

Bkk sista dagen 025.jpg

Vad gäller taxi i BKK så har vi numera vår "egen" chaufför som vi ringer när vi skall komma dit. Han körde mig när jag skulle från flygplatsen till ambassaden och tillbaka igen för 1500 Baht inkl bomavgifter. Och då väntade han medan jag gjorde färdigt mitt ärende på ambassaden, det tog ca en timme. Vi fick kontakt med honom genom samma limousineföretag som du anlitade, Ubon så det finns naturligtvis bra och dåliga personer. Vi har tydligen haft stor tur.

Berralund

visst finns det bra och dåliga nu tog jag ett par exempel som inte blev så bra ur min synvinkel, i Ubon så hade jag guide och genom detta så fick jag kontakt med flera som kunde köra bla. en trevlig kille som kom flera gånger till hotellet och erbjöd sig att köra kunde även fixa det å det å det, en riktig mångsysslare, bla. så körde han mig från Ubon till Yosothono en sträcka på c:a 80 km där väntade han en 4-5 timmar när jag var på begravning i templet och därefter så körde han mig tillbaka till Ubon, totalkostnad 1000 Bath, hur han får ihop 16 mil plus ett antal timmar för 1000 Bath är för mig en gåta.

En bild tagen straxt utanför BKK, kan nu konstatera att en hel del bilder har försvunnit, hur? vet ej

Ha det gott

Ubon

Redshirt 042.jpg

Strula till det??

Då skyller jag på min polare, han kan bli lite störig efter några pilsner............

Ha det gott

Ubon

taximeter 032.jpg

Ambassaden?? den gäller från 18 Januari, bilderna är från förra resan, lämnar hemmet 14 Jan. med några dagar i stockholm, enligt planerna lyfter planet den 16/1

Ha det gott

Ubon

legolas, nu ska jag retas lite...

I mitt första inlägg i detta forum så skrev jag,

Inloggad Ubon

Familjetråden Ubon
« skrivet: 2010-12-05, 22:56 »

* Citera

6 veckor kvar av kyla mörker snö is byter jag snart mot 11 veckor,
här gäller fria gissningar, ledtråd Ubon Rhatchatani

Ha det gott

Ubon

i detta finns informationen att resan kommer att ske någon gång i mitten av Januari

Ha ha ha det gott

Ubon

Bkk sista dagen 020.jpg

Bkk sista dagen 012.jpg

"legolas " sa:
Ja håller med "Mick Jagger" i föregående inlägg. Fortsätt skriv såhär så vi vet följande vad som händer. Hoppas att du nu inte strular till det med äktenskapet också..... hehehehe!!!

Inte sjutton är det Mick Jagger. Är det inte Keith Richards (det levande apoteket)? :police:

Ubon, jättefina bilder. Klart värda karma från mig!

Jätte kul att du delar med dig Ubon. Denna tråd kommer jag följa som en hök.

"legolas " sa:
Ja håller med "Mick Jagger" i föregående inlägg. Fortsätt skriv såhär så vi vet följande vad som händer. Hoppas att du nu inte strular till det med äktenskapet också..... hehehehe!!!

Vafalls! Mick Jagger???? Nu snackar vi anti Karma.. jag tror jag ska gå in och radera ett par.. ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp