Familjetråden Ubon

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lunkan

Som jag skrev så utgår jag från den omgivning jag befinner mig, i det här fallet
några mil från Ubon Ratchatani, och nej vatten går inte i ådror i poröst material,
kan man få vatten att ligga i skikt i en låda sand?

Sen är det svårt att ändra vad som tidigare varit som jag skrev, som ett ex. så
pratade jag med Thom om detta att stoppa alla äpplen i samma korg, varför bara
odla ris, prova något annat, titta här på detta fält varför tar Du inte och provar att
odla något annat på 10% , nu erbjuder jag mig att leasa 10% av fältet till samma
kostnad vad riset skulle ge per m2, det fanns inget intresse att prova, en av
motiveringarna var att det skulle bli problem med vattnet, jag hävdade att det
skulle inte bli några problem med vattnet, kan man stänga inne vatten så kan man också
stänga ute vatten, däremot så var det inga problem att få låna risfält eller att låna vattenareal,
föresten första gången innan jag åkte ner så chattade jag med Thoms syster som arbetade som guide
det blev en lång chatt c;a ett år innan jag åkte ner första gången, så jag hade redan
plan och riktlinjerna klar för vad sjön skulle vara till för, nu ska jag inte trötta ut er,
så just nu säger jag godnatt, föresten Lunkan var håller Du själv till i Thailand?

ha det gott

Ubon

Ja, det är inte lätt att få bönder att ändra sig. Det var inte heller lätt då Sveriges jordbruk var på Thailands nuvarande nivå :)
Fast om man talat om t ex hur utvecklingen gått till på andra ställen, och de inte vill härma bra delar, så har man i alla fall gjort vad man kan.

"Ubon " sa:
föresten Lunkan var håller Du själv till i Thailand?
Well. Jag TRODDE att jag höll till i en by i Sakon Nakhon :) - t o m husbygget hade börjat planeras lite - men tilltänkta frun gav upp att vänta då min flytt blev försenad p g a av läkarna har problem att fixa mitt knä. Hennes biologiska klocka började få för bråttom att få barn.

(((En i Prachinburi, som jag kände sedan förrut, hade ledsnat på att vara "andraval", så nu vet jag inte.
Håller på och kollar om jag hittar någon/några lämpligt fruämne, som jag då kommer att åka och hälsa så fort mitt knä klarar av det.
Så sent som igår fick jag en inbjudan till Chiang Mai - inte katoy för hon har ett barn :) - fast jag vet inte än om vi kan passa ihop. Kanske troligare med en från Loei, eller en från San-folket längst uppe i nordvest OM de är tillräckligt intresserade. Det går söligt att kolla, eftersom de är dåliga på engelska. Kolla humorn är nästan omöjligt då :) Men mitt knä är knappast fixat förrän tidigast i sommar, så det är gott om tid :)

Lite trögt att få prylarna att funka nu, kan vara att många ska ut på nätet samtidigt.........

blandat 044.jpg

blandat 044.jpg

Snyggt jobbat Ubon, ser Ni att jag ställt mig framför siffrorna
så att nu kan jag använda samma bild åratal framåt....

Ubon

Nejdå, inga problem alls, det har tidigare varit något problem med överföring av bilder därav
min fundering om vi har samma bild, nu kan Du fortsätta nyårskvällen med ett visst
säkerhetsvstånd till drickat.

Ubon

สวัสดีปีใหม่ขออวยพรให้ท่านจงประสบความสำเร็จในทุกๆสิ่งในปีใหม่นี้

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp