Familjetråden Ubon

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Som jag sa; känner man inte till 10.000 meters klubben, då är man lite av outstanding. att SE terminal
5 är långt ifrån vad som avhandlas på tian, suck suck, men jag hoppas att jag är den första att gratulera
Arlanda flygplats är rätt svar, STORT GRATTIS :nod:

Ganska'exact en vecka kvar innan take off

Känns lite pressat att inte hinna med skrivelserna, men det finns en plan B strunta i alla skrivelser
som inte har en preskibitionstid, resfeber? inte det minsta vilket kan bero på att jag är upptagen med
annat.

Ubon

legolas

Nepp det hinns inte med någon resfeber har fullt upp att skriva det som ska jag ska försöka få med postbilen klockan 09.00.

Ubon

Första gången jag kom till Thailand så började min fundering att åka runt lite visst var jag runt, hotell BKK
hotell Ubon R sov hemma hos Guidens familj några nätter, och med anledning av en tråkig händelse så sov jag några nätter i mammans hus, men min tanke har varit att åka runt lite i asien om det blir så vet jag inte,
javisst ja en natt när jag var i väg så träffade jag en kille som hyrde ut rum, jag hyrde rum en natt, det visade sig att han hyrde ut rum till flickor som gick på yrkesskola dom var mellan 18-20 tyvär så har jag glömt adressen så det är ingen mening att ni frågar, sorry.

Som sagt tror nog att jag är en av få som tältat på ett risfält, Hotellbossen verkade vara någon form av agent för dessa popupp tält. tyckte tältet var smart så jag köper ett med tanken att jag ska prova att att tälta när jag är hemma hos Thom, Guidens bror. Kommer hem till Thom och förklarar att jag har för avsikt att prova att tälta, men Du kan sova i huset, nej tack jag ska tälta, ser ut en plats och kastar upp tältet som slår upp sig självt, sitter uppe och snackar med Thom till klockan passerar 12 dags att sova tar mig in i tältet och funderar på om det regnar i tältet, brydde mig inte efersom jag var så trött och ville sova, vaknar av att det känns som jag sover i en bastu, solen ligger på, under dagen så funderar jag på hur jag ska få bukt med kondensen i tältet, samt att skydda mot morgonsolen . först blir det att skydda tältet mot solen flyttar till skugga samt anlitar en bonde för att hugga lite Bamboo, nästa natt visade det sig att mina ideer funkade

Och här har vi hotellbossen

IMG_0395.jpg

Thailändarna kom och inspekterade, just denna var hemma på semester 1 månad annars så bodde hon i västtyskland.

IMG_0477.jpg

Med egen konstruktion så funkade det bättre med ett extratak som hindrade kondensen samt skyddade mot morgonsolen, tyvär så blev det stop i byggandet på grund av olyckan annars så hade jag startat bygget av min hydda, kanske att det blir inget bygge med tanke på att Damen tycks inte tillåta, men kul att testa, detta med tanke på att åka runt med elcyckel och ha ett mellanting mellan camping och hotell, räckvidden måste klara 20 mil per dygn, har en liten fundering på att använda sterling motorn till att ladda batterierna har även funderat på ånga, just för att inte vara beroende av eluttag eller bensinstation

IMG_0632.jpg

Ser nästa ut som Berralunds båt,
men lite mindre ;D, är den i
torrdocka för lagning

Dags att koppla ner datorn om några timmar, packa och kolla det sista det blir tidig kväll beställa
bussbiljett sen så blir det att sova några timmar upp 04.30, fredag lördag leta efter ett vittne i
Stockholm, flyger på Söndag vet inte vilken dag jag kopplar upp mig igen för chatt.

Ubon

IMG_0930.jpg

Den damen ser både snäll, och söt ut. :)

Lycka till med förberedelserna. Hoppas det ordnar sig med uppkopplingen på plats. Vi vill gärna höra hur du har det
/Gazton

Gazton

blommor och mäniskor är väl mina favoriter att fota

här bjuder jag dig på en goding, med ensamrätt till bilden inte bruden som kanske blir min tillkommande

och Du den tjejen som Du syftar på är bara ett av mina fotobjekt

Ubon

IMG_1168.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp