Familjetråden Ubon

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kanske är jag här snart, om jag inte fastnar på vägen.........

IMG_1178.jpg

Jättefint hus ju, Ubon! Grattis, där kommer du säkert att trivas alldeles utmärkt. Och tänk vad härligt att sitta på verandan och lukta på Changflaskorna.... ;) ;D ;D

TREVLIG RESA!!! :wai:

legolas

Falang bygge? hoppas verkligen inte det, huset byggde Damen för 2 år sen, efter en ytlig inspektion så kan jag bara konstatera att detta är ett riktigt fuskbygge. så nu blir det att justera en del saker.

Ubon

"Berralund " sa:
Jättefint hus ju, Ubon! Grattis, där kommer du säkert att trivas alldeles utmärkt. Och tänk vad härligt att sitta på verandan och lukta på Changflaskorna.... ;) ;D ;D

TREVLIG RESA!!! :wai:

Nä tack, den sidan sitter man inte på, Damen byggde en Pavilliong på sidan om styrbord akteröver just för att jag ska kunna sitta i skuggan, blev bra men som jag får vara med och finansiera, som jag sagt tidigare hon är smart den lilla godingen

Ubon

"Ubon " sa:
Nä tack, den sidan sitter man inte på, Damen byggde en Pavilliong på sidan om styrbord akteröver just för att jag ska kunna sitta i skuggan, blev bra men som jag får vara med och finansiera, som jag sagt tidigare hon är smart den lilla godingen

Ubon

Ja, när det kommer till sådant så är dom om sig och kring sig. Det är precis samma sak med min hustru. Men det är ju riktigt härligt med en pavilliong att sitta och slappa i, vi har också något liknande bakom huset där vi bor. Där har man allt tillbringat några timmar i snarkande ställning hehe. ;)

"Ubon " sa:
Gazton

blommor och mäniskor är väl mina favoriter att fota

här bjuder jag dig på en goding, med ensamrätt till bilden inte bruden som kanske blir min tillkommande

och Du den tjejen som Du syftar på är bara ett av mina fotobjekt
Ubon

Hmmmm...är hon singel? 8)

Hmm. Gode gud.....Låt mig aldrig bli så packad... Ubon.. fy skäms! Men kul att vi fick se din ex fru. :wai:

"legolas " sa:
Jag skall säga till Er mina skäggiga kompisar, att Göteborg är dräggfull
av smålänningar, och de har varit med till stor del och byggt upp Göteborg köttmässigt, Holländarna byggde ju stan sägs det!!
;D ;D ;D

Hmmm..jag undrar hur Kycklingen tar det ;)

Ps... Blir det du eller Berra som når 1000 inlägg först måntro? Ni är bra nära

Jag får säkert se mig besegrad i så fall. Legolas har ju bara 17 kvar, det lär en så flitig man fixa innan han går och nannar i kväll (Thailandtid). Har faktiskt knappt tänkt på att jag närmar mig tusen, men ta mig tusen, förlåt tusan, om det inte är så! ;)

Sådärja pojkar, det var faktiskt gazton som fick första tjink på denna Dam

Resan gick väl så där, tänkte när jag kom till Arlanda vad är det China Air gafflar om när jag skulle checka in,
mitt visum räcker inte till tiden jag ska vara borta?? så var är problemet? det går bra att köpa en resa här så Thailand ser att Du flyger ut ur landet annars så kan vi få problem, jaha inte mina problem och vad vet jag nu till vilket land jag ska åka eller jag kanske ska promenera över gränsen, och varför kan jag inte gå till Imigration och få stämplat förlängning på mitt visa? så dom la ner snacket.

Missade Damen i Bkk så det blev plan B ses på hotellet, hon var lite småputt, och dags att åka till Ambassaden nej säger hon vi kan vänta, ok inga problem för min del, kommer upp till Ubon R ok jag behöver öppna ett conto så hon följer med till banken och tolkar undrar om hon ska stå med på ansökan? jag frågar varför då? vi är inte gifta, nu undrar hon om vi ska åka tillbaka till Bangkok, nää tack, tidigare så var det hennes släktingar som hade åsikter om giftermålet, nu helst plötsligt blev det ett tjat om när ska vi gifta oss.
Jag har sagt att jag har ingen brådska, tror nog att det hela hänger ihop med att hon vill ha alla giftermål på en gång, jag sa att vi var överens om att skjuta på Buddha partajet. Så vi får se till nästa vinter.
Hittade en sjyst uppkoppling på Damens jobb så att jag kan köra via min laptop.

Ha det gott

Ubon

Reser lätt packad, totalvikt 12 kg

Hej Ubon :)

Jag "klistrade" fast din tråd, så du slipper leta efter den igen.
Nu finns den alltid längst upp på forumsdelen "Allmänt Thailand".

/Gazton

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp