Film och TV-serier

Den bästa streamingkanalen är Netflix. :thumbsup:
Kanske, jag stängde den när jag fick HBO Go med i internetpaketet utan extrakostnad kände inte det fanns anledning att betala för någon då.
Som sagt gäller bara att gå på rätt streamingkanal på HBO på 3BB då det finns mer än en, den ene är riktad till Thaipublik den andre är internationell.

Tänkte höra om ni som har svenska Netflix (eller andra streamingtjänster) vet om det finns någon dubbning på Thai. Vilka serier/filmer då? Jag vill inte starta ett abonnemang om det inte finns något att titta på med thailändsk dubbning när tjejen kommer hit. Har lärt mig att det är svårt att hinna läsa undertexter på Thai och jag vill inte utsätta henne för den tortyren. Att hänga med i engelskt tal kan också vara lite svårt för henne.

Om det finns en sammanställning eller liknande kanske ni kan ta bild och lägga upp här?
Tack på förhand!

Tänkte höra om ni som har svenska Netflix (eller andra streamingtjänster) vet om det finns någon dubbning på Thai. Vilka serier/filmer då? Jag vill inte starta ett abonnemang om det inte finns något att titta på med thailändsk dubbning när tjejen kommer hit. Har lärt mig att det är svårt att hinna läsa undertexter på Thai och jag vill inte utsätta henne för den tortyren. Att hänga med i engelskt tal kan också vara lite svårt för henne.

Om det finns en sammanställning eller liknande kanske ni kan ta bild och lägga upp här?
Tack på förhand!

Jag har inte märkt att det är knepigt med undertexter på thai. Eventuellt är det bekvämare.

Jag har inte märkt att det är knepigt med undertexter på thai. Eventuellt är det bekvämare.
Vet att Thaipolare hade problem med Thaiundertexter och fick huvudvärk och fick gå iväg när vi skulle se på film med Eng tal och thaitext, frugan och sonen hänger nog inte heller med i texten om vi går på bio med eng tal men thaitext men dom kan Engelska båda två.
Eftersom orden är ihopsatta utan mellanrum verkar det ta längre tid att läsa och dom hinner inte med.

Tack på förhand!
Titta på Netflix om man får besök av Thaidam? Jag skulle aldrig hinna med det vid ett sådant besök. :p

Hänger väl bara på tiktok ändå ;)
Är väl inget att stressa med precis, hon fixar nog det snabbt själv via internet vad hon vill ha.
Vänta tills hon kommit fram och hör med henne istället för forumsgubbar.
Och om inte annat så är det ju bara fixa vpn och köra Thai netflix eller HBO då får ni med Thaital.

Samma abonemang men kör du så det ser ut som streamar från Thailand får du annat programutbud.
Sen skiftar du streamar från Sverige när ni vill ha Svenskt.

Hänger väl bara på tiktok ändå ;)
Är väl inget att stressa med precis, hon fixar nog det snabbt själv via internet vad hon vill ha.
Vänta tills hon kommit fram och hör med henne istället för forumsgubbar.
Och om inte annat så är det ju bara fixa vpn och köra Thai netflix eller HBO då får ni med Thaital.

Samma abonemang men kör du så det ser ut som streamar från Thailand får du annat programutbud.
Sen skiftar du streamar från Sverige när ni vill ha Svenskt.
Finns det något stabilt och bra vpn med servrar i Thailand, som du vet av?

Tack på förhand!

Bättre hon skaffar Netflix innan hon åker och sedan tar med? Billigare att abbonera i Thailand dessutom.

/ SatanG

Bättre hon skaffar Netflix innan hon åker och sedan tar med? Billigare att abbonera i Thailand dessutom.

/ SatanG
Jag hade hade ju Thai Netflix, när jag kom till Europa så skiftade det över automatiskt till det land jag var i, spelar ingen roll var det tecknas, läser ju av vilken region du är, hon behöver väl VPN för se Thai i Sverige?
Dock kan det bli billigare göra som du skriver.

Vet att Thaipolare hade problem med Thaiundertexter och fick huvudvärk och fick gå iväg när vi skulle se på film med Eng tal och thaitext, frugan och sonen hänger nog inte heller med i texten om vi går på bio med eng tal men thaitext men dom kan Engelska båda två.
Eftersom orden är ihopsatta utan mellanrum verkar det ta längre tid att läsa och dom hinner inte med.

Ok. Jag frågade frun om det är knepigt att hänga med. Hon hade åtminstone inga svårigheter.
Det känns som att det kanske är på sin plats att öva om man inte hänger med

Kanske beror på utbildningsnivå, han fick ont i huvudet och gick, innan satt han med pekfingret höjt och försökte hänga med i texten.
Men läsnivåkunskapen är ju väldigt bristande i delar av landet med, kan vart det.
Hon har inga direkta läs och skrivsvårigheter, men har problem med ögonen pga en sjukdom hon har.

Liknande trådar

S
Svar
27
Visningar
3 K
anonymous
A
Z
Svar
1
Visningar