Film och TV-serier

Kanske beror på utbildningsnivå, han fick ont i huvudet och gick, innan satt han med pekfingret höjt och försökte hänga med i texten.
Men läsnivåkunskapen är ju väldigt bristande i delar av landet med, kan vart det.
Det mesta är ju dubbat i Thailand så inte många som har vana av att läsa på skärmen. Troligtvis bara en övningssak.

Tänkte höra om ni som har svenska Netflix (eller andra streamingtjänster) vet om det finns någon dubbning på Thai. Vilka serier/filmer då? Jag vill inte starta ett abonnemang om det inte finns något att titta på med thailändsk dubbning när tjejen kommer hit. Har lärt mig att det är svårt att hinna läsa undertexter på Thai och jag vill inte utsätta henne för den tortyren. Att hänga med i engelskt tal kan också vara lite svårt för henne.

Om det finns en sammanställning eller liknande kanske ni kan ta bild och lägga upp här?
Tack på förhand!

Finns mycket.

Skapa en egen profil till tjejen

Ställ in språk thailändska på den

undertext kan man också ställa in men det hjälpte ju inte din tjej då.

thaiswenetflix.jpg

Så här ser det ut när frugan går in på sin profil på min svenska netflix

Enis

Finns mycket.

Skapa en egen profil till tjejen

Ställ in språk thailändska på den

undertext kan man också ställa in men det hjälpte ju inte din tjej då.

thaiswenetflix.jpg

Så här ser det ut när frugan går in på sin profil på min svenska netflix

Enis
Ok så funkar utan VPN i Sverige.
Är det en inloggning i Sverige du visar men på Thailändska?
När jag flög till Sverige och logga in på min thailändska Netflix så skiftade den automatiskt över till Svenskt men är ju par år sen.

Sen är det fel och skriva Thailändska och Svenska netflix, finns bara ett netflix och spelar ingen roll var i världen du skapar kontot.
Sen är det olika utbud beroende på vilket land du är i och misstänker att det @Enis menar att hon loggar in i Thailand på konto han skapat i Sverige?
Då skiftar den bara region.

Ok så funkar utan VPN i Sverige.
Är det en inloggning i Sverige du visar men på Thailändska?
När jag flög till Sverige och logga in på min thailändska Netflix så skiftade den automatiskt över till Svenskt men är ju par år sen.
Sen är det fel och skriva Thailändska och Svenska netflix, finns bara ett netflix och spelar ingen roll var i världen du skapar kontot.
Sen är det olika utbud beroende på vilket land du är i och misstänker att det @Enis menar att hon loggar in i Thailand på konto han skapat i Sverige?
Då skiftar den bara region.

Hur tydlig skall jag behöva vara

Jag är i Sverige, har där skaffat ett Netflixkonto

Huvudprofilen är min på svenska
Skapat en profil för frugan, i hennes profil ändrat till språk till Thailändska

Vi båda loggar in i Sverige då det är där vi bor.

Enis

Hur tydlig skall jag behöva vara

Jag är i Sverige, har där skaffat ett Netflixkonto

Huvudprofilen är min på svenska
Skapat en profil för frugan, i hennes profil ändrat till språk till Thailändska

Vi båda loggar in i Sverige då det är där vi bor.

Enis
Ok, så övertydlig som du var nu behöver man vara för som sagt mitt ändrade sig till svenska när jag logga in där och thailändska när jag loggade in här för par år sen.
Även utbudet ändrade sig då.

Ok, så övertydlig som du var nu behöver man vara för som sagt mitt ändrade sig till svenska när jag logga in där och thailändska när jag loggade in här för par år sen.
Även utbudet ändrade sig då.
Det är lätt att glömma att de flesta på forumet inte är i Thailand. Visst är det stor skillnad på utbudet om man loggar in med Thai IP eller Svensk IP. Det borde var "bäst" för en thai i Sverige att logga in med Thai IP och välja språk Thai, så menyerna kommer på Thai.

Tidigare brukade folk logga in med US IP för det gav "bäst" utbud. Men allt det här ändras Netflix är så stora så de dikterar villkoren.

Jag hade hade ju Thai Netflix, när jag kom till Europa så skiftade det över automatiskt till det land jag var i, spelar ingen roll var det tecknas, läser ju av vilken region du är, hon behöver väl VPN för se Thai i Sverige?
Dock kan det bli billigare göra som du skriver.

Kanske skiftar över, vet faktiskt inte vad det är för skillnad.
Vi har ju nyss varit i Europa, märkte ingen skillnad på Netflix.

Jag tänkte mest att det borde vara bättre att teckna abb. härnere och sen ta med sig kontot eftersom det är billigare än i Sverige. Vet dock inte om det går att köra så längre perioder.

/ SatanG

Kanske skiftar över, vet faktiskt inte vad det är för skillnad.
Vi har ju nyss varit i Europa, märkte ingen skillnad på Netflix.

Jag tänkte mest att det borde vara bättre att teckna abb. härnere eftersom det är billigare än i Sverige. Vet dock inte om det går att köra så längre perioder.

/ SatanG
Kanske har ändrat sig över åren, för par år sen var det ju inget höjdarutbud på netflix här nere jämfört med det man fick i Sverige.
Finns väl tråd om det och var väl fler här nere som körde med vpn för att få tillgång till Sveriges utbud.
Nu har jag inte haft netflix på över ett år stängde det när jag fick hbo i 3bb.
Ingen annan i familjen som kollar direkt på streaming förutom youtube ändå.

Jag och min flickvän har börjat titta på den inte helt nya serien "orange is the new black". Turligt nog finns den med thailändsk text. Hon säger att hon klarar av läsa texten i bruklig fart och det skadar ju inte att det är engelskt tal för att förstå scenariot.

Finns det något stabilt och bra vpn med servrar i Thailand, som du vet av?

Det finns massor av VPN appar och liknande @Grådassig, men skulle behöva en som funkar oavsett var i världen du är uppkopplad mot så skulle jag rekommendera"Nord VPN"den hittar säkra servrar, anväder den själv i snart tre år tillbaka.

Har prövat den mot Thailand, Norge, USA, England och då utgick jag ifrån min uppkoppling i Sverige, mot Norge så ville jag titta på NRK+ men utan vpn gick det inte, så fort jag startade min Nord VPN och mot Norska servrar så var inga som helst hinder att fortsätta inloggning, skapa"norskt"konto på hemsidan...

@Jo-Be

Hej

Började kolla på en Netflix serie på Koh Lipe i vintras och tittade sedan färdigt på den i Sverige, märkte inte heller någon skillnad på utbudet i Thailand jämfört med Sverige, tyvkte att det var exakt det samma.

Mvh isan lover

Hej

Började kolla på en Netflix serie på Koh Lipe i vintras och tittade sedan färdigt på den i Sverige, märkte inte heller någon skillnad på utbudet i Thailand jämfört med Sverige, tyvkte att det var exakt det samma.

Mvh isan lover
Då har det blivit bättre när vi hade netflix innan så var det stor skillnad på när jag loggade in hemma eller om jag loggade in i Sverige när jag hälsa på farsan.

Har precis avslutat Serien Bodies på Netflix. Jag väljer aldrig en sci-fi i vanliga fall och gjorde det inte denna gången heller, det märkte jag först efter ett tag. Då var jag redan så hårt inne i den så det gick inte att sluta. Riktigt bra enligt mitt tycke.

Liknande trådar

S
Svar
27
Visningar
3 K
anonymous
A
Z
Svar
1
Visningar