Överpriser på Seafood restaurang på Night Market i Hua Hin.

Smögen/Kungshamn görs samma sak, vinterpriser och priserna för fastboende och sommarpriserna för turister skiljer sig.
På ena pizzerian har dom 2 menyer en för sommarturister och en meny med vinterpriser och priser för fastboende sommartid.
Turistmenyn har dubbla priser, så även i Sverige ;)

Har aldrig sett nåt som tyder på långsiktighet här, är väl precis tvärtom om att det tom ligger i kulturen att inte tänka så långt fram. Dom som blåser kunder har nog en uppfattning om att det kommer nya turister i morgon och så kommer det alltid att vara.
Vi har pratat en del om just detta runt stenbordet för vi upplever alla att skojeriet ökar år från år, trixen att lura kunder blir bara fler och ex tjafs om felaktiga notor blir vanligare å vanligare, vill man slippa bli lurad så måste man alltid fråga om i princip varje sak man beställer och helst betala varje ny beställning direkt.
Men det kommer nog en tid när Thai märker att den där nya turisten som skulle komma inte kom, frågan är bara om dom begriper varför, tror inte det för det innebär ju att dom måste erkänna att dom gjort fel och därmed förlorar ansiktet så det går ju inte.

Hej

Handlar det om turistorter som ju Hua Hin är så håller jag med dig, man bör nog kolla priset på allt där, att lura turister är något man sysslar med i dom flesta länder med turister och Thailand är inget undantag.

Men pratar vi Isaan så kopplar jag av helt, där känns det helt onödigt att diskutera priset på något vare sig det handlar om marknaden, butiken, gatumaten eller restaurangen, man får utan att begära det rätt pris och risken att bli lurad är nog enormt liten.

Mvh isan lover

Smögen/Kungshamn görs samma sak, vinterpriser och priserna för fastboende och sommarpriserna för turister skiljer sig.
På ena pizzerian har dom 2 menyer en för sommarturister och en meny med vinterpriser och priser för fastboende sommartid.
Turistmenyn har dubbla priser, så även i Sverige ;)

Hej

Stämmer, sen får fastboende fulla vinglas och badgästerna knappt halva.

Mvh isan lover

I Bangkok har jag några gånger fått in menyn med priser på mat och dryck.
När notan kommer är det lagt på 10% serveringsgift och 7% Vat.

Möjligen en blåsning men det stod
säkert med små bokstäver någonstans.

1000bath för en liten räka låter för mig dyrt en stor räka kanske;)
Känner en kompis som blev av med hela semesterkassan i Reeberbahn på en grogg de hade väl marknadspriser och flera stora gubbar kom upp och hotade med stryk om han inte betalade. Samma sak hände han i Soho några år senare.
För min del så börjar jag undra när priset för en öl passerar 100b om det inte är typ hotell eller finare ställe men då kanske dubbla priset.
Tur att man har haft med civiliserade människor och göra:cool:
Hmm, tvivelaktiga ställen din kompis besöker. Han är definitivt inte ensam om att ha bli blåst där. För många år sen var jag på ett lika tvivelaktigt ställe i Antwerpen, även där försökte dom blåsa oss. Det misslyckades dock kapitalt, vi var många och båsen som var urstark började hantera möblemanget en aning ovarsamt. Det hela slutade med att vi blev utkastade istället. :)

I Bangkok har jag några gånger fått in menyn med priser på mat och dryck.
När notan kommer är det lagt på 10% serveringsgift och 7% Vat.

Möjligen en blåsning men det stod
säkert med små bokstäver någonstans.

Vi har råkat ut för detta på ett par ställen, de får inga fler besök av oss.

Liknande trådar

H
Svar
0
Visningar
2 K
Hakan
H
L
Svar
6
Visningar