Förändrade krav för permanent uppehållstillstånd

Mannen dör och kvinnan får åka tillbaka till Thailand efter exempelvis lång tid i Sverige för hon är 70 år och kan inte försörja sig själv.

Skicka en länk är du snäll.
Hittade stället du hänvisade till och det stämmer att man kan få resebidrag ifall man inte kan betala själv och en massa andra vilkor som måste uppfylla.

Sverige pissar på vanligt svensk folk.
Kalla mig rasist men jag kan garantera att detta bara kommer drabba dom som kommer hit pga att en familjemedlem är svensk dvs såna som oss.
I övrigt kommer det finnas mängder med undantag som gäller flyktingar och deras anhöriga,ensamkommande osv.
Så i slutändan blir det svårare för våra nära och kära att komma hit medans resten fortsätter välla in över gränserna.
Man ser detta gång på gång
Minns en snyftartikel i Metro runt 2014. Kommer aldrig att glömma den artikeln.

Gubben X från Mellanöstern landade i Sverige ensam på torsdag. Och i måndagens Metro fanns att läsa att han ÄNNU inte FÅTT egen lägenhet!

Total chock på Metroredaktionen alltså. Till råga på allt landar hela hans familj med fru och tre barn imorgon, tisdag! Total panik bland Metros snyftreportrar.

Gubben X bor hos sin syster och i förbifarten nämns att hela familjen redan hade permanent uppehållstillstånd innan de ens satte sig på planet från MENA land.

Om vi ska försöka jämföra lite hur det var för farsan. Det tog typ över ett år och massor av brev till olika myndigheter och hot om att gå till press mm. Vad hade farsan gjort för illdåd?? Jo han hade skrivit att han ämnade att gifta sig med sin sambo i Sverige.

Nu skall vi observera att detta ligger i öppet forum. Tråden är viktig så vi vill undvika att flytta den till politiktavlan. Inlägg har redan raderats, låt oss slippa att fortsätta göra så.

Den bild du målar upp som om det bara är att få allt i Sverige stämmer inte och det får allt för många här på forumet tyvärr upptäcka framgent. Allt på grund av SD:s inflytande på politiken. Åkessons avsikt såg vi tydligt redan före förra valet....

Jag har svårt att tyda vilka länder som är bättre och mer humana än Sverige när jag läser ditt inlägg. Det gör mig lite orolig att jag aldrig lyckas få svar på en fråga som borde vara så självklar och enkel där "alla" pratar som att svaret är självklart och jag är den enda som inte hittar det.

Snälla, tipsa mig om ett par länder. Det kan väl inte vara så illa att skalan på den här planeten börjar vid "drakonisk" och sedan bara blir värre?

Sverige pissar på vanligt svensk folk.
Kalla mig rasist men jag kan garantera att detta bara kommer drabba dom som kommer hit pga att en familjemedlem är svensk dvs såna som oss.
I övrigt kommer det finnas mängder med undantag som gäller flyktingar och deras anhöriga,ensamkommande osv.
Så i slutändan blir det svårare för våra nära och kära att komma hit medans resten fortsätter välla in över gränserna.
Man ser detta gång på gång
Var har du sett det där med undantag?
Hur kan det komma sig att Jimmy inte skrikit högt om det?

De här reglerna är till för att slå mot s. k. flyktingar.
Det är en mera restriktiv flyktingpolitik som tyvärr också slår mot de som väntar på sina flickvänner. Juridiskt svårt att särskilja utan att det diskrimineras.

Enkelt de nya bestämmelserna kom bara till för att SD har stort indirekt inflytande.
Fast jag tror inte att SD ville ha det så brett.
Hade de bara riktat sig mot flyktingar så hade det gått hela domstolsvägen upp till högsta instans. Troligen skulle det försenats med kanske tio år innan de kvarnarna malt färdigt.
Där var det nog en missräkning från Jimmys sida.

Att ett svenskt medborgarskap skulle rivas upp för en skötsam person kommer givetvis inte att ske. Det är en annan sak om man begår grova att brott. Det har skrikits om en stramare migrationspolitik och när den kommer är det katastrof. Man har skyddsnätet även med UT, PUT är inte nödvändigt för den sakens skull. Det stora flertalet av oss här inne lär inte få stora problem, våra damer är normalt inte rädda för att arbeta.
Var inte för säker. Har hänt förr att fårakläderna ramlat av när makthungriga kommit till sin efterlängtade position.
Återstår att se när Sd inte längre behöver förställa sig längre.

är det sant att flyktingar/immigranter får betalda flygbiljetter?
Sannolikt om de är kvotflyktingar som bott i läger fem år. Då är det inte troligt att de har egna pengar till biljetten. Det sägs att det råder ransonering av maten i lägren så de flesta lider sannolikt inte av övervikt på grund av frosseri. Med tanke på matbristen där så går nog alla ev. besparingar åt de första åren i lägren tills de vant sig vid ransonerna.. Skulle kvotflyktingar betala så är det troligt att du skulle kunna räkna dem på ena handens fingrar.
Vågar inte gissa på hur det är med de som kommer på annat sätt.

Enkelt, alla "dåliga" beslut är SDs fel och alla goda beslut är gjorda av de man gillar.
Gäller även i fall där SD mobbats ut och inte fått vara med och förhandla samt naturligtvis alla dåliga förändringar i samhället även innan SD kom ens kom in i riksdagen. Ser du logiken nu?

/ SatanG
Det går inte att komma ifrån att utan hotet om att fler kanske röstar på SD har påverkat i det här fallet.

Den bild du målar upp som om det bara är att få allt i Sverige stämmer inte och det får allt för många här på forumet tyvärr upptäcka framgent. Allt på grund av SD:s inflytande på politiken. Åkessons avsikt såg vi tydligt redan före förra valet....
Att Åkesson driver de här frågorna beror bara på att han har hittat en nisch där han kan profilera sig till en maktposition. alla andra frågor är det många som konkurrerar om att profilera sig på. Är det många som kivas om en kaka så blir det mindre för var och en. Det har Jimmy fattat så han valde en sak där han inte behöver dela med sig i första taget. På det sättet fick han en lätt resa in i riksdagen. Nästa etapp upp i maktstegen till en ministerpost blir nog knivigare när många vill ta över Sd-väljare som kanske inte är lika militanta.

Ja det är ju tur att min fru och mina bonusbarn/numera ungdomar har svenskt medborgarskap men det kan ju SD riva upp om dom kommer i den maktpositionen, som jag skrivit tidigare tycker dom (SD) ju att jag ska skicka tillbaka min fru och bonusbarn,
Inte troligt att det blir i första etappen. De kommer att börja med de som är längst ner i rangskalan.
när Sd suttit där i några år så kan du nog börja bli orolig.

Att Åkesson driver de här frågorna beror bara på att han har hittat en nisch där han kan profilera sig till en maktposition. alla andra frågor är det många som konkurrerar om att profilera sig på. Är det många som kivas om en kaka så blir det mindre för var och en. Det har Jimmy fattat så han valde en sak där han inte behöver dela med sig i första taget. På det sättet fick han en lätt resa in i riksdagen. Nästa etapp upp i maktstegen till en ministerpost blir nog knivigare när många vill ta över Sd-väljare som kanske inte är lika militanta.

Personligen tror jag JÅ är en av mycket få politiker som faktiskt försöker göra förbättringar för Sverige och svenskarna.
En av få i riksdagen som är påläst, därför han vinner alla debatter, så att han "har hittat en nisch" tror jag är nonsens.

/ SatanG

Inte troligt att det blir i första etappen. De kommer att börja med de som är längst ner i rangskalan.
när Sd suttit där i några år så kan du nog börja bli orolig.
Det är möjligt men oro skapar bara mer oro, när jag växte upp sjöng Beatles all you ned is Love å alla skulle älska varandra nu låter det annorlunda

Liknande trådar

Tillbaka
Topp