Gränsen mot Kambodja Krig på väg?

Vet inte riktigt hur jag kom med i ditt resonemang. Det jag i flera inlägg uttryckte var att jag inte planerar mitt resande efter vad UD säger och jag påpekade just det som nu hänt, dvs att gränserna för deras avrådan har flyttats.

Har man det ekonomiskt knappert och dessutom är lite orolig av sig, så bör man nog aldrig åka till ett så avlägset och annorlunda land som Thailand, det mesta finns trots allt på betydligt närmare håll. Om man, just idag, befinner sig mer än 20 km från gränsen så är man nog minst lika säker som i en slumpvis taxi från Suvvan till Pattaya. Visst, vi har försäkringsaspekten, men händer något så allvarligt att jag behöver bry mig om sjukhuskostnaden så är det också så allvarligt att jag behöver oroa mig för mitt liv, så då väljer jag nog att oroa mig för det istället. Jag kanske tänker annorlunda om 10 år dock.
Jag skojade bara!
Det finns väl ingen som på allavar kan tro att ett försäkringsbolag skulle ta hänsyn till att resan varit planerad sedan länge? :oops:
Stöööön....

Jag skojade bara!
Det finns väl ingen som på allavar kan tro att ett försäkringsbolag skulle ta hänsyn till att resan varit planerad sedan länge? :oops:
Stöööön....
Jag har inga problem med ditt inlägg, verkar bara som att det hade varit bättre att citera någon som faktiskt tyckte att det spelade roll om UD definierade 20 km eller 40 km som riskzon istället för någon som säger "skit i vilket och använd ditt sunda förnuft".

Jag tänker inte skriva "Stööööön" för det gör nog bara folk under 12 och över 80, men jag skulle vilja ge en rekommendation; när du tycker att du har en poäng, vilket du ibland har, spendera en minut, eller två, på hur du formulerar poängen.

,

FB_IMG_1765625493763.webp

Hörde på radion om en svensk tjej som ”flydde” mitt i natten från koh Chang till koh Samet. Herre gud vilket jävla drama. Jag spyr i människors definition på ”akut situation”. Jävla fjollor! Har vi så mycket mesar i vårt land så kommer det gå illa för oss om tex ryssen vill invadera.

Hörde på radion om en svensk tjej som ”flydde” mitt i natten från koh Chang till koh Samet. Herre gud vilket jävla drama. Jag spyr i människors definition på ”akut situation”. Jävla fjollor! Har vi så mycket mesar i vårt land så kommer det gå illa för oss om tex ryssen vill invadera.

Mass-psykos är tyvärr inte ovanligt. Ta t.ex panikhamstrandet av toalettpapper.........

Mass-psykos är tyvärr inte ovanligt. Ta t.ex panikhamstrandet av toalettpapper.........
Vet inte om du hört inslaget på radion. Hörde det på 103,3 (radio Stockholm) idag under eftermiddagen. Alltså det var så ynkligt så jag nästan skäms. Dom fick ett avbrott på 3 timmar mellan koh Chang till koh Samet mellan paraply drinkarna. Patetiskt!

Så lite insider info fr frugan. Hennes systers son 22 år. Ser ut som en liten 16 åring. Blev uttagen till mönstring. Satte ett vapen i näven och skickades direkt till fronten. Inga mobiler tillåtna. Deras grupp postar nyheter Men inga nyheter de senaste dagarna. Vi har väl hört officiella siffror på 20 döda men kan ju vara propaganda. Så i nuläget vet vi inte om han lever. Kambodjanerna sa att vi kommer ha eldupphör kl 22 men naturligtvis gör de tvärt om och sätter in en offensiv då istället. Thai säger de ska inte ge en cm land till dom.

Jag hoppas thai stänger gränsen till det jävla skitlandet för alltid.

Så lite insider info fr frugan. Hennes systers son 22 år. Ser ut som en liten 16 åring. Blev uttagen till mönstring. Satte ett vapen i näven och skickades direkt till fronten. Inga mobiler tillåtna. Deras grupp postar nyheter Men inga nyheter de senaste dagarna. Vi har väl hört officiella siffror på 20 döda men kan ju vara propaganda. Så i nuläget vet vi inte om han lever. Kambodjanerna sa att vi kommer ha eldupphör kl 22 men naturligtvis gör de tvärt om och sätter in en offensiv då istället. Thai säger de ska inte ge en cm land till dom.

Jag hoppas thai stänger gränsen till det jävla skitlandet för alltid.
Hej

En av frugans kusiner dog vid det förra bråket om tempelområdet vid gränsen till Kambodja. Han var 21 år och värnpliktig när han trampade på en mina.

Mvh isan lover

Jag, och alla släktingar jag frågat, väcktes i natt av lågt flygande plan. Vi bor en bit från huvudleden mellan Bangkok och gränsen vid Aranya Prathet och med AC på brukar man inte höra någon trafik, annat än vid Songkran och Nyår. När vi väcktes av flygen, vid två i natt, hördes det dock väldigt tydligt från vägen, så antar att många tunga fordon flyttas mot gränsen.

Om 45-60 dagar är det val i Thailand och i den senaste opinionsundersökningen, publicerad idag, så får bara sittande BJP knappa 10% så de har givetvis inget annat val än att fortsätta kriga och den thailändska militären har inget emot det. Hun Sen och hans son vill också gärna kriga och sydafrikanen och hans kompanjoner har nog heller inget emot det.

Inget tyder, enligt mig, på något snart slut på kriget men heller inget tyder på någon stor upptrappning; framförallt av den enkla anledningen att Kambodja inte har så mycket mer att kriga med. Det jag, och flera jag känner, oroas av är att Kambodja snart kommer ändra taktik och fokusera mer på sabotage och terroristattacker och då blir det givetvis omöjligt att säga att 20 eller 40 lm från gränsen är säkra. Då är hela Thailand osäkert och framförallt Bangkok samt turistorterna.

Jag, och alla släktingar jag frågat, väcktes i natt av lågt flygande plan. Vi bor en bit från huvudleden mellan Bangkok och gränsen vid Aranya Prathet och med AC på brukar man inte höra någon trafik, annat än vid Songkran och Nyår. När vi väcktes av flygen, vid två i natt, hördes det dock väldigt tydligt från vägen, så antar att många tunga fordon flyttas mot gränsen.

Om 45-60 dagar är det val i Thailand och i den senaste opinionsundersökningen, publicerad idag, så får bara sittande BJP knappa 10% så de har givetvis inget annat val än att fortsätta kriga och den thailändska militären har inget emot det. Hun Sen och hans son vill också gärna kriga och sydafrikanen och hans kompanjoner har nog heller inget emot det.

Inget tyder, enligt mig, på något snart slut på kriget men heller inget tyder på någon stor upptrappning; framförallt av den enkla anledningen att Kambodja inte har så mycket mer att kriga med. Det jag, och flera jag känner, oroas av är att Kambodja snart kommer ändra taktik och fokusera mer på sabotage och terroristattacker och då blir det givetvis omöjligt att säga att 20 eller 40 lm från gränsen är säkra. Då är hela Thailand osäkert och framförallt Bangkok samt turistorterna.
Instämmer helt. Det befarar jag med. Väldigt lätt att se hatet mot Thai av någon anledning i sociala medier. Frågan e var deras spärr går. Kommer de terrorbomba Bkk?

Frugan kom i Mustangen nu sist besökte farsan o morsan.. militären sökte igenom bilen noggrannt, det har aldrig hänt förut. Nu är det allvar

Instämmer helt. Det befarar jag med. Väldigt lätt att se hatet mot Thai av någon anledning i sociala medier. Frågan e var deras spärr går. Kommer de terrorbomba Bkk?

Frugan kom i Mustangen nu sist besökte farsan o morsan.. militären sökte igenom bilen noggrannt, det har aldrig hänt förut. Nu är det allvar
Jag tror det kommer fortsätta ungefär så här fram till valet. Alla de partier som Hun Sen har kontakter i (PT mfl) verkar det gå dåligt för, och kriget har han givetvis inga möjligheter att vinna, så då återstår det egentligen bara terrorattacker, eller att helt sluta bråka. Men det ser han nog dessvärre inte som något reellt alternativ.

När det kommer till hatet på sociala medier så tror jag de har aktiv hjälp av ryssarna, det är ändå det den ryska staten är bäst på. Kanske det enda de är riktigt bra på.

Det som oroar mest just nu är att Kambodja börjat använda självmordsdrönare och som det verkar fått hjälp av engelsktalande ryssar att operera/flyga dom

För med den typen av enkla billiga vapen kan dom ställa till med riktigt obehagliga överraskningar i princip var som helst och jag tror tyvärr inte Thailand har så mycket att försvara sig med ens mot dom.

Börjar dom använda dom för att attackera Thailands flygbaser, militärbaser, posteringar etc eller i värsta fall civil infrastruktur, el/olje-resurser etc kan det bli riktigt kaos.

Det som oroar mest just nu är att Kambodja börjat använda självmordsdrönare och som det verkar fått hjälp av engelsktalande ryssar att operera/flyga dom
Är det inte troligare att det är kineser och drönare från Kina?
Kina är dess närmaste och viktigaste allierade, särskilt ekonomiskt och militärt.

Ryssarna har uppenbara problem själva i Ukraina.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp