Hålla andan?

Ni fick tydligen rejält med regn och rätt omfattande skador på den nya konstgjorda branchen, lär väl inte va mycket kvar av den till nästa högsäsong.
Jag körde förbi där imorrse, var skador på sina ställen.
Synd om den spolas bort för dem hade fixat det kanonfint.
Bryr jag min, knappast förutom vart nere och tagit kort och spenderat par minuter på att hälsa på farsan så va det längesen jag tröttna hänga på stranden.
Första gången jag satte min fot på stranden i Pattaya sen Januari förra året, tror jag.

Jag körde förbi där imorrse, var skador på sina ställen.
Synd om den spolas bort för dem hade fixat det kanonfint.
Bryr jag min, knappast förutom vart nere och tagit kort och spenderat par minuter på att hälsa på farsan så va det längesen jag tröttna hänga på stranden.
Första gången jag satte min fot på stranden i Pattaya sen Januari förra året, tror jag.
Vi åker ner varannan helg typ, en skön bris där och vi hittar alltid plats i skuggan under träden. Gott å slappa där ett par tim men badar aldrig i havet här i HH.
Badet tar vi i poolen hemma, 100% manetfritt :cool:

Vi åker ner varannan helg typ, en skön bris där och vi hittar alltid plats i skuggan under träden. Gott å slappa där ett par tim men badar aldrig i havet här i HH.
Jo om man gillar det förstår jag det, mitt strandhängsug har aldrig varit stort i vare sig Sverige eller Thailand.
Ser inte riktigt tjusningen.
Jag förstår om det är båtrejs, vattenskoter etc.
Gillar hänga på stranden någon gån på året men då oftast för nån annan vill.
Åka ned och kolla på sand eller vatten är inte min grej.
Kolla vatten va väl en gång i tiden, nu bara ett måste.

Men om så är, så var inte stranden så skadad som tidningsbilderna visa.
Lätt att zooma in en liten bit.
Var stora skador på 3 ställen vad jag kunde se när jag körde förbi.
Får hoppas dom får fixat det så solgamarna får bästa stranden tillbaks.
För även om jag inte är en strandhängare får jag säga att den blev mäktig.

Jo om man gillar det förstår jag det, mitt strandhängsug har aldrig varit stort i vare sig Sverige eller Thailand.
Ser inte riktigt tjusningen.
Jag förstår om det är båtrejs, vattenskoter etc.
Gillar hänga på stranden någon gån på året men då oftast för nån annan vill.
Åka ned och kolla på sand eller vatten är inte min grej.
Kolla vatten va väl en gång i tiden, nu bara ett måste.
Vi åker inte dit för att kolla hav eller sand utan för att det är ett skönt ställe att umgås på och kolla en å annan fining.

Ja man kan ju stanna i Sverige eller flytta nånstans där det står krabba på menyn varje dag.
Lite får man offra för ett behagligt klimat med ren luft, turkosblått hav med Nemo och Skalman.
En krabba om dagen håller doktorn borta och man slipper käka piller.

Lite får man offra för ett behagligt klimat med ren luft, turkosblått hav med Nemo och Skalman.
Du tror verkligen alla gillar det livet.
Tror till och med du är uttråkad emellanåt, förutom att se på det där havet och cykla upp på någon höjd verkar det inte finnas mycket att göra.
Som Isaan fast dom gröna svajjande risfälten är utbytt mot något evigt blött vatten.

Tror till och med du är uttråkad emellanåt, förutom att se på det där havet och cykla upp på någon höjd verkar det inte finnas mycket att göra.
Som Isaan fast dom gröna svajjande risfälten är utbytt mot något evigt blött vatten.
Jag vet att många föredrar större städer,
andra gillar vara hemma och se på film.

Finns hur mycket som helst att göra överallt om viljan finns.
Ett bad i havet varje roar mig mer än att samla frimärken eller leka med tv-spel.

Bra luftkvalitet är en bonus.

Jag vet att många föredrar större städer,
andra gillar vara hemma och se på film.

Finns hur mycket som helst att göra överallt om viljan finns.
Ett bad i havet varje roar mig mer än att samla frimärken eller leka med tv-spel.

Bra luftkvalitet är en bonus.
Köper hellre en luftrenare, sitta kolla på kärringar som tvinnar tarmar dagarna i ända, eller sitta vid sitt Filippinska stenbord med en san-mig och nada att göra lockar föga.

Inget av detta drabbar mig som tur är.
Nu är det dags för ett bad, varmt nu +31 :):)
Ibland får man offra sig, tror inte det drabbar mig heller.
Va vi gör nu.
Nu köpte jag 2 luftrenare och vi hade 009 och 012 i huset så verkar ha bra luft där vi bor med.

20190404_105418.jpg

20190404_105649.jpg

20190404_105638.jpg

Luftföroreningarna i Chiang Mai Samoeng distriktet var igår så illa att mätvärdena överskred vad instrumenten kan mäta.
Chiang Mai Air Quality Health Index (CMAQHI) instrumentet slog i toppen och kan inte visa värden över 500. Militären har nu satts in för att hjälpa till med att bekämpa skogsbränderna och dom har även vänt sig till Australien och USA för att få hjälp med utbildning av personal för brandbekämpning.

Nä fi attan för å bo nånstans där maten är usel och det inte finns nåt annat å göra än å bada. Skulle få krupp efter 2 dagar.
Hua Hin erbjuder absolut ett minimum av aktiviteter/civilisation för min del, vore det inte för alla vänner så hade det varit för segt även här.
Plumsa runt å spana efter skalman kan se fräckt ut på bilder men så tråkigt det måste bli efter ett tag.

Nope, offra gott käk och goda vänner för att bada med skalman e inte min grej, skulle vantrivas rätt snabbt där du bor.
Får rysningar bara jag tänker på det.
Hua..

Du vet att hade jag gillat den grejen så hade jag bott så, kan ju bo precis vart jag vill i stort sett..

Nope, offra gott käk och goda vänner för att bada med skalman e inte min grej, skulle vantrivas rätt snabbt där du bor.
Hua..

Du vet att hade jag gillat den grejen så hade jag bott så, kan ju bo precis vart jag vill i stort sett..
Ja det är jättetur att vi tycker olika, annars hade vissa platser snabbt blivit överbefolkade.

Hua..

Äta gott käk verkar du inte göra, du postar bilder på dina 30b favoriter.
Dumaguetes restauranger klår de flesta i Hua Hin vad gäller god mat men förlorar förstås i pris.
Riktigt bra kött från nöt samt fisk utan dysmak serveras från 200b och uppåt.
Krabba för 300b/kg är billigt på marknaden.
Då slipper man havregrynen helt.

Äta gott käk verkar du inte göra, du postar bilder på dina 30b favoriter.
Dumaguetes restauranger klår de flesta i Hua Hin vad gäller god mat men förlorar förstås i pris.
Riktigt bra kött från nöt samt fisk utan dysmak serveras från 200b och uppåt.
Krabba för 300b/kg är billigt på marknaden.
Då slipper man havregrynen helt.
Går la och käka gött så änna för 30 baht med, beror ju på vad man gillar.
Priset gör ju inte smaken, däremot är det väl svårt att käka lyxigt för 30 baht.
Men frågar jag frugan om vi skall ta en 12.000 baht middag i Bangkok eller en 30 baht somtam så vet jag vad svaret blir, vi åker till Bangkok hon tar foton på maten postar på fb och köper somtam för 20 baht påvägen hem och njuter.

Går la och käka gött så änna för 30 baht med, beror ju på vad man gillar.
Priset gör ju inte smaken, däremot är det väl svårt att käka lyxigt för 30 baht.
Men frågar jag frugan om vi skall ta en 12.000 baht middag i Bangkok eller en 30 baht somtam så vet jag vad svaret blir, vi åker till Bangkok hon tar foton på maten postar på fb och köper somtam för 20 baht påvägen hem och njuter.
Har du verkligen fått frun att äta farangmat på restaurang?
Det är sällsynt ovanligt att dom ens vill prova.
Jag har aldrig varit med om det.
Dom svälter hellre än ta risken att det kan vara gott.

Har du verkligen fått frun att äta farangmat på restaurang?
Det är sällsynt ovanligt att dom ens vill prova.
Jag har aldrig varit med om det.
Dom svälter hellre än ta risken att det kan vara gott.
Frugan äter Lax, pepparbiff typ om vi går på västerländsk restaurang, men hon föredrar en pepper steak på News, varsin sån slinker ned både på henne och äldste sonen.
Väldigt sällan hon beställer Thaimat om vi går på finare ställen, hon vill testa, många gånger blir det dock inte uppätet.
Såhär ser frugans frukost ut om vi går ut och äter frukost, det lagar hon även hemma ibland efter hon testat.
En sak får jag ge frugan, hon är inte rädd för att testa nya rätter, där är jag mer blyg.

20190213_110511.jpg

Tillbaka
Topp