Hålla sig till ett forum eller fler...

Jag tycker fortfarande att det här är trevligt och skitroligt, annars hade jag väl inte legat på den mängden inlägg jag gör. Det finns dock stunder när man är beredd att ge upp, framför allt när det blir för mycket tjafs och ideliga rapporter och anmälningar. Vi forumvärdar har annat att göra än att hantera sådant.

Men Thaisnack.se kommer jag aldrig att lämna, har fått flera personliga vänner härigenom och generellt är det en god atmosfär.

Ähhhh.... Jag är skeptisk...

Funny.gif

Mitt forumliv började också hör 2006, dock några månader efter @Jo-Be.

Men @Mackfaktorn, startade inte CM hösten 2005? Vill minnas @andrejsdenruskige var medlem en dag för fd admin.

Minns inge Ban Jan eller Ban Jam, skrev du något?

Jag det har ju hänt en del sedan dess här, olika epoker minns sagt.

Mitt forumliv började också hör 2006, dock några månader efter @Jo-Be.

Men @Mackfaktorn, startade inte CM hösten 2005? Vill minnas @andrejsdenruskige var medlem en dag för fd admin.

Minns inge Ban Jan eller Ban Jam, skrev du något?

Jag det har ju hänt en del sedan dess här, olika epoker minns sagt.
Alzheimern kanske slagit till redan om det stämmer :eek: ;) Träffa ju damen här sommarn hösten 2004 när hon var på besök å bärplockning hos en väninna, hon åkte hem i början på dec å i mitt minne säger det var då jag börja söka info om Thailand å hitta detta forum men kanske minns fel å det var efter hon flytta hit som var aug 2005, tveksam om jag skrev nått under första nicket om så borde det varit en presentation och nån fråga.

Vet inte om det går spåra hur det var men vore skoj om det gick å få veta hur långt Alzheimern slagit till om det är på dig eller mig ;):laugh::laugh::laugh:

Senast redigerad av en moderator:
Alzheimern kanske slagit till redan om det stämmer :eek: ;) Träffa ju damen här sommarn hösten 2004 när hon var på besök å bärplockning hos en väninna, hon åkte hem i början på dec å i mitt minne säger det var då jag börja söka info om Thailand å hitta detta forum men kanske minns fel å det var efter hon flytta hit som var aug 2005, tveksam om jag skrev nått under första nicket om så borde det varit en presentation och nån fråga.

Vet inte om det går spåra hur det var men vore skoj om det gick å få veta hur långt Alzheimern slagit till om det är på dig eller mig ;):laugh::laugh::laugh:
Stämmer kanske ändå. Så @andrejsdenruskige gick med i början på augusti 2005, han kan väl knappast ha gått ut skolan då ;) men kanske det fanns en föregångare och att man bytte system på så sätt försvann medlemmar. @andrejsdenruskige har kanske svaret eller om gamla admin, som jag glömt nya nicket på loggar på och förklarar ...

Stämmer kanske ändå. Så @andrejsdenruskige gick med i början på augusti 2005, han kan väl knappast ha gått ut skolan då ;) men kanske det fanns en föregångare och att man bytte system på så sätt försvann medlemmar. @andrejsdenruskige har kanske svaret eller om gamla admin, som jag glömt nya nicket på loggar på och förklarar ...

Jag började min karriär i Thailand som ung, till skillnad från alla andra [emoji38]

Senast redigerad av en moderator:
En eller flera var alltså frågan. Thaiforum har jag bara en, snack. Sedan harvar jag lite på yrkesforum men annars är tiden för värdefull för att sitta och skriva.
En liten sidåspår. Var på massage och hon frågade om jag hade en mianoi. De som inte vet vad det är kan sluta läsa. :cool:
Hon förslog helt frankt att hon kan vara en. Hon hade familj. Hmmm snygg, ung sexig. Frågan är en eller flera?
Vad skulle du sagt?
Inte påhittat historia, vad jag sa är inte intressant utan vad du skulle sagt. Tänk en stund. :oops::p:D:eek::rolleyes::xmas_smiley::wai:

En eller flera var alltså frågan. Thaiforum har jag bara en, snack. Sedan harvar jag lite på yrkesforum men annars är tiden för värdefull för att sitta och skriva.
En liten sidåspår. Var på massage och hon frågade om jag hade en mianoi. De som inte vet vad det är kan sluta läsa. :cool:
Hon förslog helt frankt att hon kan vara en. Hon hade familj. Hmmm snygg, ung sexig. Frågan är en eller flera?
Vad skulle du sagt?
Inte påhittat historia, vad jag sa är inte intressant utan vad du skulle sagt. Tänk en stund. :oops::p:D:eek::rolleyes::xmas_smiley::wai:

Jag hade svarat att jag har nog med problem med en tjej. Hur tror du att jag ska orka med två

Bra och förstår din lycka idag. Hoppas den håller livet ut. Fast tror inte en sekund att du har problem med en.

Ja det brukar vara det stående mia noi-skämtet bland thai, och det brukar vara det stående intrycket bland falangerna att det är på allvar. Så man vet ju aldrig. Öst är öst, och väst är väst, och aldrig kommer dom att mötas...

Jag skriver ju nästan bara i detta forum , har ju vikt av då och då men kikar på andra forum och det är slående vad lika forumen är egentligen, så tänker ibland varför skriva här om dagens rätt och sen i fyra till, kanske ni förstår vad jag menar.

Blir väl så antagligen, finns ju medlemmar i alla forum som deltar i fler en ett forum och så fort det dyker upp någon ny tråd i ett forum, implementerar man det ämnet i andra forum, så alla forum precis som TV-tablåerna, innehåller samma program som vevas om och om igen, precis så är det i alla Thaiforum också, samma ämnen dyker upp i alla andra forum och innehållsmässigt skiljer de sig inte, alltså man blir inte bredare för att man kollar i fler än ett forum.

Så nästan alla thaiforum är mer eller mindre en spegling av varandra.

Hur många Thaiforum finns egentligen kvar? Soisixten, Thailandforum och Thailandsforum kommer väl numera knappt upp till 10 inlägg per vecka ihop. Sedan finns givetvis TS och MPR men finns det fler?

Jag är medlem på TS och MPR och visst kan man säga att de är lika, men samtidigt olika, och framförallt är det inte statiskt. Jag gick med i MPR när det var relativt nytt och har varit väldigt aktiv, till och med moderator, till att inte skrivit på flera månader till att skriva en fredag då och då. MPR har en kvantitet som TS saknar och hade även en riktigt hög kvalitet på ett fåtal skribenter men dessa har dessvärre nästan helt försvunnit. Just nu tycker jag därför TS är bättre och skriver här men det kan ändras. Det räcker trots allt att några av ens favoritmedlemmar uteblir (eller för all del ens favorithaters) så tappar ett forum snabbt all relevans.

Vilket forum som är bäst spelar dock ingen roll, det tråkiga är att återväxten generellt sett är så dålig. När jag gick med i mitt första forum för en sådär 12 år sedan, SS, så var jag en av de yngsta (förmodligen bara Andrejs som var yngre) men idag är jag fortfarande en av de yngre. Jag antar att antalet nya svenska turister i Thailand sjunkit och att dagens 30plussare föredrar andra sociala medier.

Vad skulle du sagt?

Orkar ju inte med mer än en mianoi :eek:

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
312