SatanG
Forumveteran
Vilka är det som känner sig drabbade?
Allt gnäll handlar ju om pengar, dvs dom snåla/fattiga som gnäller. Eftersom priserna de fakto inte gått upp nåt nämnvärt i baht så handlar det ju bara om att en del fått det tufft pga växlingskursen. Fixar man inte att bo kvar pga den så har man ju levt på marginalen länge och att det är så har väl dom flesta sig själva att tacka för.
Det finns ju gott om folk som inte gör annat än att leta efter saker att störa sig på och det är dessa personer som gapar högt å gnäller på sociala medier.
Jag känner ingen som har ont av ex 24 tim rapporten, bara gnälls på nätet.
Det tar ett par minuter att åka och göra rapporten och är ju för dom allra flesta något man sällan behöver göra, man kan dessutom passa på att göra en 90 rapport samtidigt.
Har en vän som kom tillbaka från Sverige som helt missat detta med 24 tim rapporten, typ när han varit här en mån så kom han på det och åkte till IM, det är lugnt sa dom, du har ju inte flyttat så du hade inte behövt komma.
Dom som blir uthängda och får trubbel med IM har garanterat uppfört sig på ett sätt så dom förtjänar det.
"Eftersom priserna de fakto inte gått upp nåt nämnvärt i baht"
Nja jag tror många anser att priserna, åtminstone i Bangkok, har gått upp rätt duktigt. Jag räknar själv i Baht, dels för att valutan jag har min inkomst i inte är så hårt drabbad men även för att jag nog bara fört över kanske 1-2 månadslöner de senaste 2 åren.
Som sagt, det är nog skillnad på vart man bor samt naturligtvis även på hur man lever.
Vill inte lägga något större värde på nedanstående jämförelse men där uppfattar folk att levnadskostnaderna är knappa 25% högre i Bkk jämfört med Pattis.
Cost of Living in Thailand. Prices in Thailand. Updated Mar 2025
Average prices of more than 40 products and services in Thailand. Prices of restaurants, food, transportation, utilities and housing are included.
/ SatanG