Svensk TV i TH. Kan denna box vara något att ha???

En bekant köpte en Box här i Sverige som fungerar även i Thailand så länge man hade bra uppkoppling.
Han kollar på hela svenska paketen som finns
Men som sagt snabb uppkoppling måste man ha.
Det har inte jag i stugan i Isaan
Känner en som har en liten fin box som fungerar där det finns internet var han än är i världen, vet inte om den är rumsren;)men funkar gör den allt.

Vad är det för boxar ??

Det fanns ju något när jag bodde i Sverige som heter dreambox, där en box hade "riktiga" abonnemang och sedan delade avkodningen med vem som helst med en dreambox på Internet.

Allt detta är förmodligen utveckling av det konceptet. Klurigt att lösa tekniskt men det kommer garanterat en lösning, det är stora pengar. Då slutar dessa boxar att fungera.

Så här verkar dessa boxar se ut numera https://satvision.se/tvip-s-box-v-4...o-linux.html?gclid=CKafuu7fptQCFVlkGQoditQCGA men sen måste du ju ha ett abonnemang. Men du kan streama dessa kanaler till plattan, nallen, datorn har jag läst på.

Dreamboxen körde med kortdelning, så istället för en Linuxmodul som avkodade kortet, kopplade man upp sig, via nätet till en kompis boxs kortmodul och delade så på ett abonnemang.

De "nya" IP TV verkar ju vara stora media servers som man kopplar upp sig mot som då själva får en stream från någon som de distribuerar vidare.

Så här verkar dessa boxar se ut numera https://satvision.se/tvip-s-box-v-4...o-linux.html?gclid=CKafuu7fptQCFVlkGQoditQCGA men sen måste du ju ha ett abonnemang. Men du kan streama dessa kanaler till plattan, nallen, datorn har jag läst på.

Dreamboxen körde med kortdelning, så istället för en Linuxmodul som avkodade kortet, kopplade man upp sig, via nätet till en kompis boxs kortmodul och delade så på ett abonnemang.

De "nya" IP TV verkar ju vara stora media servers som man kopplar upp sig mot som då själva får en stream från någon som de distribuerar vidare.

Så är det säkert, det var ett steg längre än jag tänkte. Då blir det ju betydligt svårare att stoppa. Ett nytt streamande piratebay.

Skall bli intressant att se hur tv-bolagen tacklar det, med juridik eller teknik. Filmbolagen valde ju att stoppa huvudet i sanden med PB men nu är man ju fler.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp