A
Anonym
Gäst
Ett krux här är att husen inte besiktigas utan det är upp till kunden att kolla, kvalitets kontroll under bygget gång existerar inte. Det fuskas rejält med det mesta både pga lathet och okunnande, Thai har usel kunskap jämför med ex en yrkesman i Sverige.
Har ni kikat upp ovan undertaket på husen här?...
El och vvs installationer här är rena skämtet i jämförelse men så länge lampan lyser och det kommer vatten i kranen är folk nöjda.
Men är man inte kunnig själv så ser man inte allt fusk, är ju därför som vi har kvalitetsansvariga och besiktningar i Sverige för att kunden inte själv kan se. Sen fuskas det ju i Sverige också men går inte att jämföra med här.
Nån skriver att husen inte behöver vara lika bra här, hur tänker ni då?
Att man inte behöver isolera mot kyla eller vad? Nä elen är ju billigare så ac:n kan väl få gå helt i onödan men isolering är ju inte allt.
Kolla ex ytan på era målade stenhus, är den slät och fin utan att man ser en massa dålig utförda spacklingar och sprickor lite överallt?
Huset jag bor i nu är eg ett riktigt fint hus för att vara här men nu efter att ha bott här i 6 mån är jag glad att jag inte äger det. Ser massor av framtida problem och även sånt som stör idag, ex muren runt tomten så kan man nu se mönstret av varenda mursten. När jag flyttade in var det hyfsat nymålat men nu har det spruckit igen, dom fattar ju inte att man måste armera putsen med stålnät, här putsas rätt på stenen bara och sen slarvigt målat, har skrapat bort en del färg som flagnar och under är det grönt mögel, man har inte ens tvättat innan dom målat om.
Jag har ju jobbat i byggbranschen hela mitt liv och kan lite så jag ser sånt som falanger med tummen mitt i handen inte ser och än så länge har jag inte sett ett enda hus här som är bra byggt.
Men tillslut struntar man i det, vi är nog lite väl petimeter petiga i Sverige många ggr, måste allt vara perfekt?
Nä jag bryr mig inte så mycket längre men är ändå glad att jag inte äger huset här, då hade det nog varit svårare att blunda för allt jag ser.
Kvalitetsansvarig heter numera kontrollansvarig.